Morgen is mijn NOD en als ik dan ongi word dan moet ik een eierstokonderzoek laten doen nl HSG. Zijn er hier andere die dit al hebben gehad? Hoe hebben jullie dit ervaren? Ik heb begrepen dat het pijnlijk is maar heb geen idee wat ik me erbij moet voorstellen kijk er ook best tegen op.. En zijn er ook die als uitslag kregen dat de eierstokken "verstopt" waren? Wat gebeurd er daarna? En duurt het dan lang voor je weer zwanger kan worden? Weet het veel vragen maar weet er nog helemaal niks over we moeten dat gesprek nog krijgen bij de gyno maar dat komt pas als ik ongi ben geworden en ik zit er wel over in dus ben ik op zoek naar vrouwen die hier ervaring mee hebben
Het is alweer een behoorlijke tijd geleden, maar ik vond de HSG meevallen Comfortabel is het natuurlijk niet, maar ik verging niet van de pijn of zo. Nu moet ik wel zeggen dat bij mij alles netjes (en onmiddellijk) doorstroomde... Het schijnt dat als de boel verstopt zit, je wel behoorlijk veel pijn kan hebben van het onderzoek. Het enige wat ik wel eventjes erg gemeen vond was het opblazen van het ballonnetje. Dat voelde als flinke menstruatiekrampen. Wij moesten van de gyn aan onthouding doen die maand. Toen ik vroeg waarom, kreeg ik niet echt een duidelijke uitleg. Bezorgdheid om de straling, zoiets was het.
Een HSG is geen eierstokonderzoek. Het is een onderzoek waarbij ze bekijken of je eileiders doorgankelijk zijn. Ik heb het onderzoek ook gehad. Ik vond het een hel, zo veel pijn had ik. Bij mij bleek dat één eileider volledig verstopt zat (niets er door heen) en mijn andere eileider was er ook ernstig aan toe. Daar ging nl wel vloeistof door heen maar liep niet goed leeg. Ik ben een paar weken na deze diagnose geopereerd om mijn kansen bij een volgende ivf te gaan proberen te vergroten. Maar als de uitslag van het onderzoek gewoon goed is mag je dezelfde ronde al proberen weer zwanger te worden (althans, van de meeste ziekenhuizen). Als de uitslag goed is heb je de eerste maanden ook een verhoogde kans op een zwangerschap omdat dan je eileiders goed zijn doorgespoeld.
Ik heb dit onderzoek 3 jaar geleden gehad. Ze kijken inderdaad of je eileiders open zijn. Persoonlijk, ik vond het geen pretje. Het moment van het inspuiten van de vloeistof vond ik pijnlijk. Het duurt heel kort, maar het gevoel is niet leuk. Mijn eileiders waren prima open, maar desondanks was het pijnlijk. Achteraf bleek dat mijn man verminderd vruchtbaar was, maar daar kwamen ze later achter. Na het onderzoek geen onthouding of zo.
Ik vond het ook geen lolletje, ondanks de ibuprofen die ik van tevoren genomen had. Maar het is wel snel voorbij, dus even op de tanden bijten. Je hebt inderdaad de 3 maanden erna een betere kans om zwanger te worden. Mits uiteraard je eileiders doorgankelijk zijn.
Hier ook al weer lang geleden. Maar de tijd die het duurt ging ik door een hel, verschrikkelijk. Bij mij was er niets verstopt. En uiteindelijk is het maar weer een momentopname natuurlijk. Even doorbijten en je bent er weer vanaf.
Bedankt voor jullie verhalen ik ben nog niet ongi geworden en al 3 dagen over tijd maar de testen blijven helaas negatief dus weet nog niet of ik dat onderzoek moet ondergaan hoop dat t niet nodig is en ik wel in verwachting mag zijn maar aan de andere kant durf ik er ook niet op te hopen. Moet het nog maar even afwachten. Ik ga er nu in ieder geval met meer duidelijkheid in dan mocht het toch gedaan moeten worden. Hoop dat mocht het wel gedaan moeten worden de pijn mee zal vallen en het gewoon goed open is.
Ik heb een jaar geleden een HSG gehad. het is idd geen pretje maar zeker wel uit te houden. Erna begonnen met IUI maar dat was zonder resultaat. Toen in mei dit jaar begonnen met ivf en gelijk van de eerste ivf zwanger geraakt. bij mij was de ene eierstok minder toegankelijk dus moesten ze een beetje druk erop uitoefenen vandaar denk ik dat het geen pretje was. Succes!
Oke nou ik moet het nog even afwachten en duim dat ik snel toch goed nieuws heb. En jij van harte met je zwangerschap geniet er nog lekker van voor je t weet mag je je kleine wondertje vasthouden
Je hebt nog geen data dus? Gewoon na je menstruatie toch. Ben je zelf bezig met IUI? Of ga je beginnen. En dankje genieten doe ik zeker.
Als ik nu toch niet zwanger ben en ik toch nog ongesteld word ga ik na HSG waarschijnlijk IUI doen is ervan afhankelijk waar ik voor geloot word. Maar zijn nu hard aan het duimen dat ik inderdaad zwanger ben ben al 3 dagen over tijd en heb ook wel wat klachten dus het lijkt er wel op maar de testen zijn helaas nog negatief maar miss is mijn HcG-gehalte ook nog te laag dus wachten t nog even af
ik snap het. Is altijd even wachten. Maar Als je overtijd bent en je testen zijn negatief dan denk ik dat het niet raak is. Meestal als je overtijd bent hoor je wel een licht streepje of streepje te zien. Tenminste uit eigen ervaring.
Wij mochten niet met iui of enige andere behandeling beginnen voordat ik de HSG had gehad. Ik hoop dat jij 'm niet nodig hebt en dat er toch nog een mooie positieve test komt!
Helaas bleek ik inderdaad niet zwanger te zijn mijn gyno denkt dat ik geen eisprong heb gehad dus mijn ongi moest ook opgewekt worden met provera de afspraak voor de HSG staat inmiddels gepland voor aankomende donderdag we kijken er best tegenop hoop dat het allemaal goed is en we deze ronde eindelijk geluk hebben
Ik heb de HSG inmiddels gehad en de dag erop een buikfoto laten maken gelukkig was alles goed en waren er geen verstoppingen dus nu extra vruchtbaar en flink klussenkan elk moment mijn eisprong hebben als ik m niet al heb Ik vond het erg pijnlijk maar was wel erg blij met de uitslag gelukkig niet nog een probleem erbij