eifel of normandie

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door MSL12, 19 mei 2024.

  1. MSL12

    MSL12 Fanatiek lid

    11 feb 2013
    1.372
    192
    63
    welke omgeving is leuker met kids van 5 en 10? willen in de zomer wellicht nog kijken of er wat te boeken valt. zijn net terug van verdere reis dus zoeken het nu wat dichterbij :)
     
  2. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.612
    6.297
    113
    zuid-holland zuid
    Wij vinden de Eifel heel leuk, maar meer voor de winter/herfst met mooie bossen , leuke musea, kastelen.
    Als je kinderen van zwemmen en strand houden is Normandie in de zomervakantie misschien leuker? Wij zijn daar 2 jaar geleden in de zomervakantie geweest, prachtig weer gehad. Alleen op een aantal plekken (Mont Saint Michel en Saint Malo) was het echt zo afgrijselijk druk met toeristen dat het niet leuk meer was, dat was wel jammer.
     
  3. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    15.291
    26.673
    113
    Vrouw
    Beide is leuk.

    Eifel : wandelen, natuur, Romeinen (bezoek aan de stad Trier vonden mijn kinderen erg leuk/interessant)

    Normandie: mooie stranden en kliffen. Heel veel WOII herinneringen en musea. Ook leuk voor jongere kinderen. Mijn kinderen hadden ongeveer die leeftijd. Vooral oudste vond echt alles over DDay enorm interessant. Een van de leukste uitjes vond ik Pointe du Hoc. Rondwandeling over prachtige kliffen met het hele DDay verhaal op borden etc.
    Historische stadjes
    Mont St Michel vonden we ook leuk. De attractie begon al bij de verbazing rondom het formaat van de parkeerplaats :roflmao:. Maar wel met eb, zodat je buitenom kan lopen. Binnen was even leuk, maar idd vooral heel druk.

    Hmmm. Ik merk al schrijvenderwijs dat ik enthousiaster ben over Normandie :roflmao:
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  4. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.612
    6.297
    113
    zuid-holland zuid
    Haha bij ons is dat ook echt een running gag geworden. Er kwam geen einde aan die parkeerterreinen! Het leken wel alle combinaties van 2 letters! Iets van ZX hadden we geloof ik. Afgelopen vakantie waren we bij het Alhambra daar hadden ze alleen maar P1 tot P4… ongeloofwaardig vonden we dat, amateuristisch ! :roflmao:
     
    Athina en Mamafiets vinden dit leuk.
  5. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    15.291
    26.673
    113
    Vrouw
    :roflmao::roflmao:
    En verschillende landen tellen was ook een leuk spelletje op die parkeerplaatsen.

    Bij het Alhambra waren wij vooral onder de indruk van de wachtrij die al een uur voor openingstijd stond.
    Maar dat is al meer dan 20 jaar geleden o_O
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  6. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.531
    1.754
    113
    Normandië en Bretagne ook, maar dat is weer net wat verder rijden, heb je veel van die kleine strandjes. Hartstikke leuk met kleine kinderen. Ik zou de toeristische plaatsen mijden, veel te druk. Picardie kan ook nog een optie zijn, ook aan zee. Nog dichterbij.

    Eifel is ook leuk, maar minder leuk dan Frankrijk.
     
  7. Anniek88

    Anniek88 Fanatiek lid

    22 sep 2016
    2.879
    2.618
    113
    Vrouw
    Wij vonden de Eifel met kinderen best wel saai. Normandië echt heel erg leuk.
     
  8. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.703
    3.478
    113
    Wij vinden de Eifel een hele leuke herfstbestemming. Normandië is meer zomers, maar wel heeeeel druk in de zomervakantie, dus dan zou ik op zoek gaan naar rustige plekjes.
     
  9. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.637
    2.520
    113
    Normandië is heel druk dit jaar door de Olympische Spelen (Engelsen die het combineren met een zomervakantie) en 80 jaar D-Day.

    Ik vind de Eifel zelf ook leuker, maar ik hou van bossen en bergen.
     
  10. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    18.051
    14.320
    113
    Oeh normandie en vooral mont saint michel pas doen als je een gat buiten vakantieperiode kan vinden. Bij ons was t rustig. Als je de gelegenheid treft dinant fete rampart bezoeken. Het stadje is van zichzelf al middeleeuws maar met dat feest is t helemaal middeleeuwse met kramen, re-enacters. Op ongeveer 10 min. rijden is een grote goedkope camping met grote plaatsen.

    Daar stond ons kampement opgebouwd, de campinggasten wist niet wat ze overkwam, middeleeuwse riddertenten op t veld, verderop de nodige in viking stijl. Iedereen in zn kleding op naar de stad (met de auto nog hilarischer).

    De eiffel is ge-wel-dig als je wat tegen de herfst komt en interesse hebt in sterrenkunde. Onze schoolreis eindejaars havo/vwo gingen daarheen met een wandelvakantie. Elke avond met de telescopen van de amanuensis koekeloeren naar de nachtelijke pracht.
     
    Jessi79 vindt dit leuk.
  11. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.558
    3.193
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Lastige keuze.... wij vinden het heerlijk om langs en door riviertjes te struinen. Wij zijn vaker in luxemburg geweest. Maar als ik google op eifel en bijvoorbeeld watervallen en ik lees dit: https://www.komoot.com/nl-nl/guide/208573/de-mooiste-watervallen-in-de-eifel - dan zeg ik Eifel ! En dan in combinatie met een bezoekje aan het kasteel van Vianden tijdens het middeleeuws feest (druk ja , maar ook erg leuk!) . Trier vonden wij ook een leuke stad.

    Echter normandie is ook prachtig. De lange stranden, de indrukwekkende verhalen. Steeds vaker houden ze rekening met de kinderen om het ook voor hen interessant te laten zijn. Wij hebben afgelopen jaar op le cormoran gestaan. Het was niet zo'n beste zomer - maar een leuke camping voor de kinderen en prima uitgangspunt voor de d-day stranden en musea.

    Juno beach vonden we trouwens ook een aanrader qua musea etc.

    Als ik zou moeten kiezen zou ik misschien qua afstand etc gaan voor de eifel en Normandië bewaren voor een ander jaar. Maar ik vind het beiden erg leuk.
     
  12. Beukenhaag

    Beukenhaag Fanatiek lid

    17 mei 2020
    1.472
    1.637
    113
    Normandie ❤
    Een gebied dat alles heeft, cultuur, natuur. Mooie stranden, indrukwekkend verleden. Gezellige stadjes/dorpjes, musea. Normandie heeft mij echt positief verrast!
    Het is alleen niet zo weerzeker.. Maar dat is de eifel ook niet denk ik.
     

Deel Deze Pagina