Mijn zoontje van 10 maanden is een echte veelvraat. Eet met zo'n beetje alles mee en stopt ook niet met eten. Moet er echt een rem op zetten. Nu weet ik alleen even niet meer of hij nu wel een goed eet schema heeft, of dat hij te weinig of misschien wel te veel krijgt... Hij weegt trouwens 9150gr en is 70cm ong dit is zijn schema: 7.00-8.00 2 boterhammen met wat te drinken tussendoor een kaakje of soepstengel als hij niet slaapt 12.00 1 boterham met fles 180+6 15.00 fruit met wat te drinken 17.00 soepstengel als we wat later eten, eten we voor 18.00 dan niet 18.00-18.30 groente (eet hier vrij veel van, kook zelf) en een toetje met wat te drinken Als hij overdag heel slecht heeft gedronken/gegeten krijgt hij voor hij naar bed gaat nog een klein flesje van 120+4, maar dit is zeldzaam. Hij vraagt altijd om meer na het eten. Als ik hem met de lunch 2 boterhammen geef en zijn fles, dan gaat dit met gemak op maar meestal is het dan daarna spugen. Met 1 boterham heeft hij dit niet. Hetzelfde met zijn fles in de avond. Deze krijgt hij niet meer omdat het altijd spugen was na zijn fles. Als het aan hem ligt eet hij dus veel meer, vandaar dat ik het moeilijk vind om in te schatten of hij ook echt honger heeft of dat hij genoeg krijgt.
Hier krijgt ze: 07.30 uur - Boterham en fles 180/6 11.00 uur - Fruit en water 13.00 uur - Twee boterhammen en fles 180/6 15.00 uur - Koekje en water 17.30 uur - Warm eten en yoghurt 19.30 uur - Fles 180/6 Alles gaat niet altijd op, ik kijk gewoon hoeveel ze op dat moment wil. Vooral van de flessen laat ze wat staan. Denk eigenlijk dat er wel een fles vanaf kan. Ons meisje zit trouwens op de middenlijn qua lengte en gewicht.
Hij eet in ieder geval een stuk meer vast voedsel dan mijn meisje, dus dat heeft ie niet tekort. Maar hij krijgt zo weinig melk? Ik zie nog maar 1 fles in je schema staan? Lijkt me erg weinig voor 10 maanden. Melk is tot een jaar nog een belangrijke bron van calorieën. Ik heb weinig verstand van fv, maar mijn meisje krijgt nog 5x bv. En volgens mij is 2 of 3 fv heel normaal met 10 maanden? Ik zou wat merr melk gaan geven, dan gaat hij zich misdchien wat minder overeten asn de boterhammen?
Hier krijgt ze het volgende: 9.00 - fles 150/5 10.30 - fruit 12.00 - boterham + water 15.00 - fles 150/5 + koekje 17.30 - warm eten + toetje 19.00 - fles 150/5
Hier ook een vreetbeertje. Schema is hier: 9.00 fles 180/6 11.00 fruit (1 banaan met soms nog wat stukjes appel of wat aardbeien) 13.15 2 boterhammen met smeerkaas of appelstroop of leverpastei of jam + fles 90/3 15.30 nog wat water zonder of met diksap uit zijn tuitbeker of uit een gewone beker met een los rietje (meestal zo`n 100cc) 17.45 groente met aardappels en vlees (ongeveer 200 gram groente, 100 gram aardappel en 1 stuk vlees) 18.30 schaaltje yoghurt (ongeveer 150cc) 20.00 fles 210/7 Onze beer woog de laatste keer op het cb 10,5kg en was 78,5cm lang.
Krijgt hij 's avonds alleen groente? Bij 10 maanden mag daar ook al aardappels/pasta en bepaalde soorten vlees/ei/kaas etc. bij. Dus ook al koolhydraten en eiwitten erbij doen. Wat geef je op brood als beleg? Ik mis inderdaad meer flessen (al weet ik bijna niets van flesvoeding).
Met groente bedoel ik een prakje. Dus idd ook aardappelen, pasta, rijst enz. We variëren in het beleg op brood Boterhamworst Smeerkaas Smeerworst Appelstroop Jam Gebraden gehakt Hij heeft nu de afgelopen 2 avonden voor het slapen nog een flesje van 120+4 gekregen. Dit drinkt hij netjes leeg, maar daarna is het wel weer wat spugen. Anders maar in de ochtend 1 boterham minder en een flesje erbij. Dat hij vrij snel op 2 en daarna 1 fles zat is in overleg met deka gegaan. Hij krijgt met zijn yoghurt en fles, boter enz iig zijn zuivel binnen.
Ik had met 10 maanden alleen nog een avondflesje en met 11 maanden was het pak op dus ook gelijk gestopt met de fv. Vervangen door karnemelk en dit is zo gebleven. 1 flesje is niet erg hoor! Als je de rest aanvult met zuivel bijv Griekse yoghurt, plakje/blokje kaas, boter op brood of karnemelk, bordje pap etc etc etc, dan is het prima toch?!