Hallo allemaal Heb me hier al een tijd geleden aangemeld, maar lees alleen af en toe eens wat. Maar afgelopen week had mijn vriend zo iets van na de bruiloft wilt hij er wel voor gaan. Nou ik ook, dus dat is mooi! Alleen nu een probleem. Heb van de week gesolliciteerd voor een opleidingsplaats voor leerling verpleegkundige. Weet nog niet of ik het mag gaan doen. Maar stel ik mag de opleiding gaan doen. Dan begint deze in september. En deze opleiding duurt 2 jaar. Het zou op het werk zijn waar ik nu ook werk. Dus het is geen nieuwe werkgever. Heeft misschien iemand ervaring met het zwanger worden tijdens een opleiding? Hoe is het jullie bevallen? Als ik nou meteen zwanger zou zijn, waar ik niet van uit ga, dan zou ik rond maart moeten bevallen. Dus dat is midden in het schooljaar. Wat zouden jullie doen? Is het verstandiger om nog even te wachten? Wil het wel heel erg graag. Ik bedoel kinderen! Alvast bedankt.
een zwangerschap is niet te plannen, dus ik zou gewoon die opleiding gaan doen en stel je raakt zwanger dan onderbreek je je opleiding toch even en ga je na je zwangerschapsverlof weer verder met je opleiding. ik ga in september ook met een opleiding beginnen via mijn huidige werk en stel dat ik zwanger raak (mijn opleiding duurd één jaar) dan stel ik mijn opleiding even uit. succes met je beslissing, groetjes silvana
hallo, ik volg ook nog een opleiding en ben vorig jaar gestopt met de pil we hadden niet gedacht dat ik zo snel zwanger zou zijn het is gewoon niet te plannen. ik ben bijna klaar met mijn opleiding ik hoefde alleen nog maar de laaste periode. maar door mijn zwangerschaps is het erg zwaar geworden en ben in de ziektewet geraakt door mijn bekken. ze mogen mij nu niet beoordelen. omdat ik ziek ben werk wel therapeutische maar toch kan ik niet zo werken als dat ik zou moeten. ik ben zo vreselijk moe en als ik thuis kom van werk heb ik geen fut meer voor mijn huiswerk. nu krijg ik verleningen en ga ik na mijn zwangerschapsverlof verder met de opleiding. ik kan het niet langer meer opbrengen het valt mij erg zwaar. maar dat verschilt ook weer per persoon de een voelt zich erg goed en de andere niet natuurlijk. maar je kunt er altijd voor gaan natuurlijk.
Ik ben zwanger geworden tijdens mijn opleiding. Niet helemaal gepland overigens. Als ik nu terug kijk zou ik het zo weer doen! Iedereen had erg veel begrip voor mij. Ik moet er wel bij zeggen dat ik in mijn handen mag knijpen wat betreft het verloop van mijn zwangerschap en het herstel erna. Dat verliep namelijk beide van een "leien dakje". Hierdoor heb ik zelfs geen achterstand opgelopen tijdens mijn opleiding. Tijdens mijn zwangerschap heb ik in overleg met mijn opleiding vooruit gewerkt. Tijdens mijn verlof heb ik een aantal opdrachten gemaakt en deze gemaild naar de docenten om ze te laten beoordelen. Op deze manier heb ik geen tot amper achterstand opgelopen. Als je meer wilt weten stuur maar een pb-tje.
Hoi! Ik zou zeggen, gewoon voor gaan! Ik ben nu het 3e jaar van een 4 jarige hbo opleiding aan het afronden en ga proberen zwanger te worden. Ik had eigenlijk al klaar moeten zijn met de opleiding maar ben er wegens ziekte bijna 2 jaar uit geweest. Ik wil gewoon niet te oud mama worden (ben nu 25) en die opleiding komt vast wel goed. Je weet van te voren toch nooit hoe het gaat en als je graag kids wil, is er veel mogelijk. Stel dat je iets anders 'lichamelijks' zou krijgen, je gaat bijvoorbeeld door je rug en moet 2 maanden plat liggen, dan ga je daarna toch ook gewoon verder met je opleiding? Nou, een kindje krijgen is vast leuker dan dat! Snappie? Is natuurlijk niet te vergelijken, maar ik denk gewoon dat je als vrouw/moeder veel aankan. Hoewel ik me ook wel een beetje zorgen maak hoor, ik moet namelijk de gehele periode 2 dagen stage lopen en een dag in de week naar school. Maar ach, als ik 3 of 4 dagen zou werken zou het misschien wel zwaarder zijn. Ik las gister nog ergens dat als je aan kinderen denkt en je twijfelt, moet je het altijd doen, de kans dat je spijt krijgt is nihil. Ik ga wel nog even een topic openen over de financien denk ik.. Mijn vriend werkt wel en ik hopelijk ook over 1,5 jaar, maar is geen vetpot en ben wel benieuwd wat het onderhouden van een uk kost
Allemaal bedankt voor de informatie. Ik heb besloten om er toch voor te gaan. We zien wel hoe het loopt. Heb altijd gezegt dat ik graag jong kinderen wilde hebben. Stel nou dat het allemaal niet wil lukken, zijn we zo 1 a 2 jaar verder.