Maandag moeten we een EEG laten maken ben benieuwd of ze er wat uit kunnen halen... Moet nog even kijken wat het is en wat ze gaan doen heb ik nog geen tijd voor gehad.
EEG simpel uitgelegd: bij een EEG krijg je een soort kapje op je hoofd wat vrij strak zit. In dat kapje zitten dan een soort schijfjes met een gaatje erin waar draadjes aan bevestigd zijn (electroden). Als het kapje goed op het hoofd zit gaan ze met een soort spuit die schijfjes langs om er een soort gel in te spuiten. Dit is om een goede verbinding te maken. Het doet niet echt pijn, maar kan af en toe bij sommige schijfjes wat vervelend aanvoelen. Vervolgens starten ze het onderzoek en meten ze wat er gebeurt in de hersenen. Voor het onderzoek wat ik als kind kreeg moest ik naar een scherm kijken met flikkerende kleuren omdat ik epilepsie had. Het is wel een jaar of 20 (denk ik) geleden dat ik het onderzoek heb gehad. Ik heb het toentertijd niet als erg belastend ervaren.
hier meisje van 18 maanden die vorige week een EEG heeft gehad, het is precies gegaan zoals Devy beschrijft, ze heeft absoluut geen pijn gehad, ze was meer boos omdat er vreemden aan haar zaten.
Suus heeft een eeg gehad toen ze 9 maanden was.Nou absoluut niet als prettig ervaren.De kap zit strak,het gehannes aan haar hoofd heeft ze niet als prettig ervaren.Ook de "gel" lijkt meer op lijn dan op gel.Heeft dagen geduurd voordat het uit haar haren was.Het zat werkelijk overal. Wil je niet bang maken,maar ik kan het geschreeuw van mijn dochtertje niet vergeten van toen.