Buikslaper, ervaringen gezocht!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door San987, 21 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Afgelopen week heb ik al veel geprobeerd om onze kleine meid te laten slapen. Niets leek te werken..
    Wakker of slapend in haar bed, binnen 10 min was het (hysterisch) huilen. Ik haalde haar dan altijd uit bed en ze sliep dan zo op mijn arm.. Maar als ik haar daarna weer weg legde, was ze binnen 10 wakker..

Gisterenavond hebben we haar voor het eerst op de buik gelegd en ze sliep binnen 10 min, ze was wel wat aan het huilen, maar niet dat hysterische wat ze anders doet.

Wie heeft hier ervaring met kindjes op de buik laten slapen?? En deden jullie dit ook 's nachts? Want dat vind ik nog wel een beetje eng..
    Ohja onze kleine meid is trouwens 4 weken oud.

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ja, mijn zoontje sliep vanaf 2 weken oud op zijn buik. Hij was al erg sterk in zijn nek en lag dus soms heel even rond te kijken en ging dan rustig slapen zonder flapperende armen en spartelende benen. Hij kon goed zijn hoofd optillen. Overdag sliep hij altijd beneden in de kinderwagenbak en 's nachts in de wieg bij mij op de slaapkamer. Ik heb dit heel bewust gedaan want buikslapen is een risicofactor, maar dat is slapen op een eigen slaapkamertje ook! Dus buikslapen op mijn slaapkamer voelt voor mij vertrouwder. Hij slaapt nu nogsteeds veel op zijn zij, hij is ruim 1 nu.

3. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier drie buikslapers. De oudste in de kraamweek al (anders sliep ze echt niet), de andere twee vanaf een paar maanden. Zelf vond ik het ook wel wat eng, maar onze dochter kon goed haar hoofd draaien en omhoog tillen dus toch gedaan. Eerst vooral overdag in de box waar ik haar kon zien en s nachts lag ze naast ons in de wieg dus konden we haar ook zo zien/horen. Aangezien ze anders echt niet sliep overwon dat eigenlijk de angst.. Ze sliep zo rustig op haar buik, was echt meteen goed.

Doe wat goed voelt! Zijn andere mogelijke oorzaken van het huilen uitgesloten? Geen problemen verder? Niet gewoon even een sprong waar ze doorheen moet en waarbij ze extra behoefte heeft aan papa en/of mama?

4. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Mijn dochtertje slaapt ook op haar buik. Weet niet vanaf hoe oud, maar zeker al een paar weken.
    Eindelijk rustige nachten sinds ze op haar buik ligt.

Ik heb haar ook eerst laten "oefenen" in de box en ik zag dat ze het heel goed deed. Nu ligt ze 's nachts in de wieg (naast ons bed) ook op haar buik. Ideaal!

Vind het zelf wel fijn dat ik kan zien hoe het gaat. Al heb ik nog nooit hoeven ingrijpen ofzo.

5. moorske

moorske Actief lid

4 jan 2008
    479
    0
    0
    Hier ook twee buikslapers gehad, en ja ook wel even eng gevonden. Maar kids die ineens wel zelf in slaap konden vallen en gewoon goed sliepen vond ik ook wel heel belangrijk.
    Misschien voor je gemoedsrust een aerosleep matje eronder doen, ik had van die kleine matjes, die konden ook mee in het camping bed, wiegje, kinderwagen enz. (heb ze nog te koop mocht je interesse hebben :) )

6. Sic

Sic Bekend lid

17 dec 2010
    777
    691
    93
    De andere reacties zijn heel herkenbaar. Vanaf 3 weken slaapt onze jongste op zijn buik. Hij kon hierdoor ipv hazenslaapjes een paar uur achter elkaar slapen. Eerst ook beneden ´geoefend´. Nu al een hele tijd ook in de nacht in de wieg die naast ons bed staat. We hebben aerosleep matjes in de wieg en een in wandelwagen (ook voor slapen beneden).

7. Angeliekie

Angeliekie Bekend lid

29 apr 2013
    520
    8
    18
    Mijn zoontje slaapt ook op de buik, hij kon vanwege verborgen reflux (toen nog geen medicijnen voor) gewoon niet op z'n rug liggen.
    En nu heb ik het gevoel dat dit gewoon zijn voorkeurshouding is. Gaat prima zo.

Heb wel een aerosleep, meer voor mezelf want hij kon al sinds het hele begin zelf zijn hoofdje omhoog houden.

8. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Onze jongste dochter slaapt sinds ze 1,5 week is ook op haar buik. Ze sliep iedere keer heel kort en onrustig. Toen beneden in de box op haar buik laten slapen en dan sliep ze van voeding tot voeding! Dus een aerosleep voor in de wieg er bij gekocht en nog zo'n sensor matje maar dat is beide meer voor mijn gevoel zeg maar. Beneden in de box heb ik dat niet en gaat het ook prima, ze kan haar hoofdje ook al goed optillen en draait hem zelf van links naar rechts. En ze slaapt 's nachts ook naast ons bed in haar wiegje.

9. A l i e s j e

A l i e s j e Actief lid

10 mrt 2013
    267
    0
    0
    Zuid Holland
    Ons dochtertje is nu 11 weken en slaapt sinds ze een week of vier is op haar buik. op haar rug kwam ze niet meer in slaap en ze sliep alleen bij mij bed of op de arm goed door. Eerst geoefend in de box om te kijken of haar nekje sterk genoeg was, daarna langzaam aan in haar eigen bedje (op onze kamer) gelegd. ze slaapt heel goed nu en dat vind ik het belangrijkst. CB had er geen oordeel over.

inbakeren stond mij tegen, als buikslapen geen succes was geweest dan had ik dat pas overwogen. Heb ook een aerosleepmatras en topper. heb het zelf getest en je kan idd gewoon ademen in dat matras :)

10. Anne1988

Anne1988 Actief lid

20 mrt 2012
    371
    0
    0
    Verzorgende IG ouderenzorg
    Schijndel
    Hier is het wisselend, soms op de buik en soms op de zij. Gewoon lekker laten liggen!

11. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier buikslaper vanaf 8 weken. Belangrijkste is dat ze hun hoofd goed kunnen optillen. Eerst overdag in de wieg en toen ik zag dat ze met speen en al van links naar rechts draaide, wist ik dat het goed was!

12. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Hier ook een buikslapertje. Hij sliep ook op zijn eigen kamertje, dus niet bij ons. Het is eng, maar zo slaapt hij nu eenmaal. Komt goed hoor!

13. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Een aerosleep hebben wij al.. Dit zit bij onze babykamer erbij!
    Haar nekje lijkt sterk genoeg, ze legt haar hoofdje namelijk altijd zelf 1 kant op, dit doet ze ook als ze bij mij op mijn buik ligt.

Ze ligt tot nu toe dus wel altijd naar dezelfde kant te kijken, terwijl ze op haar rug wel haar hoofdje goed draait. Is dit erg??

14. A l i e s j e

A l i e s j e Actief lid

10 mrt 2013
    267
    0
    0
    Zuid Holland
    Lijkt me niet erg. hier kon ze ook lange tijd dezelfde houding aannemen. dit wordt vanzelf meer ;)

15. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hier in de kraam week al op de buik wat een verademing

16. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Dezelfde kant kijken hoeft geen probleem te zijn maar je kan bv ook kijken hoe het gaat als je je kindje andersom in bed legt ( bed omdraaien of hoofd naar voeteinde leggen ) want vaak kijken kindjes ook naar het licht of juist naar mama. Om afplatting te voorkomen, maar slapen op de buik en overdag op de arm en de rug dat is ook al afwisseling. Hier kwam trouwens de problemen toen hij ging leren in kruiphouding te komen.Iedere keer als hij half wakker werd ging hij in kruiphouding en werd dan huilend wakker. Dit heeft lang geduurd ;)

17. lieverd86

lieverd86 Fanatiek lid

16 jan 2011
    1.007
    0
    36
    Groepsleidster kdv/bso
    Gelderland
    Mijn dochtertje is ook al vanaf week 2 een echte buikslaper. Nu nog steeds. Eerst had ze altijd veel krampjes en zo had ze er minder last van. Overdag sliep ze zo in de box of boven in de wieg op haar zij. Buik was wel fijner. Vanaf 1,5 mnd ingebakerd op haar rug. Zo sliep ze beter snachts en mepte ze zichzelf niet elke keer wakker. Nu draait ze door het hele bed maar ligt altijd super schattig met dr billen iets omhoog en dr handjes onder de buik.

18. lieverd86

lieverd86 Fanatiek lid

16 jan 2011
    1.007
    0
    36
    Groepsleidster kdv/bso
    Gelderland
    Voordeel van zoveel afwisseling was dat ze nooit een afplatting heeft gehad. Mooi rond bolleke!

19. Corry

Corry Bekend lid

14 aug 2012
    622
    0
    0
    hier een buikslaper, de eerste twee weken onrustig op de zij geslapen en toen hebben we hem dag en nacht op de buik gelegd. zo slaapt hij nu nog steeds. en we hebben een gewoon matrasje.
    In het begin slaapt hij altijd in met zijn gezichtje naar links, want hij duimt met links en hij duimt zichzelf in slaap al sinds we hem op zijn buik leggen. Maar als hij eenmaal slaapt gaat zijn hoofdje ook naar rechts.

20. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Oudste ging met 4 maanden op haar buik slapen toen ze zelf kon rollen. Achteraf was het slapen misschien makkelijker gegaan als ik haar gelijk op haar buikje had gelegd.
    Jongste kon bijna niet slapen als baby en op haar buik lukte dit het beste. Ze was toen 2 weken denk ik.
    Op haar rug vond ze vreselijk. Ze lag eigenlijk alleen maar op haar buik.
    Heel soms vind ik haar in bed nu op haar rug maar dat is echt een uitzondering.
    Hier heeft ze tot 6 maanden naast me geslapen en de eerste 3,5 maand beneden bij ons.

Deel Deze Pagina