Eigen bedrijf starten, zou dit aanslaan?

Discussion in 'De lounge' started by Veraenroy, Oct 26, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

Apr 2, 2006
    3,019
    0
    0
    Goede morgen dames.

Mijn vriendin en ik willen een eigen bedrijfje gaan starten. We willen bruidsjurken vanuit China gaan importeren en dan in Nederland verhuren. Aan mensen die het niet breed hebben (schuldsanering ed) willen wij deze tegen stomerij kosten te leen aanbieden.
    En dan later uitbreiden met budget jurken verkopen.
    Ik weet dan in Den Haag al een soortgelijk bedrijf bestaat en dit loopt volgens mij goed.
    Ik wil mijn baan gewoon blijven aanhouden en dit erbij doen voor het goede doel zeg maar.

Wat denken jullie, zou dit lopen?
    En zouden jullie dit doen?

Groeten,
    Vera

2. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Ik vind het erg leuk.

Ik zou er wel gebruik van maken. Juist omdat het goedkoop is. Een jurk draag je maar 1 keer.

3. Marjolijn

Marjolijn Fanatiek lid

Aug 22, 2010
    1,154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Verhuren of uitlenen tegen stomerijkosten? Of beide? Dat begrijp ik niet helemaal goed.

Uitlenen tegen stomerijkosten verdien je natuurlijk niets mee.

4. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

May 28, 2010
    1,059
    0
    0
    Freelance Illustrator& Grafisch Vormgever!
    Gouda
    uitlenen tegen stomerijkosten houd in dat als de jurk na 3x versleten is, de kosten voor jullie zijn.

Verder zou ik niet met 'lenen' werken, maar verkopen, simpelweg omdat trouwjurken vaak nog op maat gemaakt moeten worden, en jij dan niet met de risico's zit met vlekken die er niet meer uit gaan, en andere beschadigingen..

5. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

Apr 2, 2006
    3,019
    0
    0
    Ik bedoel voor de mens met een normale portomonee inhoud uitlenen(hoeveel weet ik nog niet), en voor mensen die het financieel moeilijk hebben uitlenen tegen stomerijkosten.

6. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

Apr 2, 2006
    3,019
    0
    0
    Wel natuurlijk met een borg, voor evt beschadigingen.

7. Que

Que Niet meer actief

Maar hoe weet je nou zeker of iemand wel een dikke portomonee heeft of financieel heel moeilijk heeft? Dat lijkt mij lastig te beoordelen hoor.

8. Marjolijn

Marjolijn Fanatiek lid

Aug 22, 2010
    1,154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vind het een leuk initiatief, maar ik denk niet dat er brood in zit.

Niet iedereen gaat netjes met de spullen van een ander om. En een jurk is zo kapot.
    Verhuren zul je denk ik ook niet veel aan verdienen als ik eerlijk ben.

Als je de jurken goedkoop kunt inkopen, zou ik kiezen voor verkopen.

9. Brett

Brett Bekend lid

Jul 2, 2009
    896
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het een leuk initiatief, maar zou er dan wel voor kiezen om alleen gewoon de jurken te verhuren en geen "onderscheid" te maken. Denk ook namelijk dat het heel moeilijk te controleren is!

10. Brett

Brett Bekend lid

Jul 2, 2009
    896
    1
    0
    NULL
    NULL
    Nee maar als ze een borg vraagt en de jurk komt echt kapot terug dat ze wel zelf voor de reparatie kosten of iets dergelijks opdraaien ;)

11. firefly

firefly Fanatiek lid

Jan 29, 2010
    1,845
    1
    38
    Vind het een leuk idee ! Ik zou er wel gebruik van maken :)

12. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

Apr 2, 2006
    3,019
    0
    0
    De hoofdreden is voor mij toch wel "Het goede doel".
    Ik wil er geen bergen mee verdienen want het is voor erbij zegmaar.
    We moeten ons sowieso er nog in gaan verdiepen. Misschien kopen we 2e hands jurken op, of toch nieuwe oude collectie jurken.

13. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

let er wel op dat de invoerkosten vaak hoger zijn dan het inkoopbedrag.

Kijk ook goed uti of de jurken niet zijn verwerkt door kinderarbeiders of vrouwenuitbuiters!

Verder een goed initiatief!

14. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    #14 Jo79, Oct 26, 2010
    Last edited: Oct 26, 2010
    Als de hoofdreden 'het goede doel' voor je is, dan vind ik het een mooi initiatief. Zal ook vast aanslaan. Maar ik denk dat je hier niets aan verdient, sterker nog, ik denk dat je dit zelfs geld gaat kosten.

15. Within

Within Niet meer actief

Ik heb hier zelf ook mee gezeten, ben op een beurs en al geweest. De bank wilde mij alleen niet helpen, dus heb het moeten laten varen helaas :( Ik wilde ze echt gaan verkopen.

Er is zat mogelijk, en er is zeker ook markt voor. Veel vrouwen hebben toch geen grote portomonee, en zouden dit een uitkomst vinden. Zeker omdat de bekende zaken van die oubollige jurken nog in hun collectie hebben :p

Het is dus zeker wel te doen, alleen moet je je goed indekken tegen schade en vlekken in het huurcontract en een borg.
    Eventueel de stomerijkosten al in de huur berekenen. Je kan een goede deal maken met een plaatselijke stomerij als hij wekelijks een stel jurken van je krijgt.

Veel zal je er niet aan verdienen, maar aangezien een jurk meerdere keren verhuurd kan worden, kan hij zichzelf wel opleveren.

16. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

Apr 2, 2006
    3,019
    0
    0
    Thanx voor de tips meiden.

Ik wil dit echt als hobby erbij gaan doen. Ik heb nl al een goede baan met een goed salaris.
    Mijn vriendin waarmee ik dit samen wil gaan doen heeft al een eigen kledingbank en helpt al veel mensen ook via de gemeente ed. Ze vroeg me ook al of ik overdag kon helpen, maar aangezien ik al werk gaat dit niet.
    Wat ik hiermee probeer te zeggen dat ze al een grote kring van mensen heeft die al bij haar komen, en waarvan ze dus ook weet dat ze het niet zo breed hebben. (oa verwijzing van de gemeente)

Ik denk dat we klein gaan starten, met evt gekregen jurken en 2e hands jurken. En dan eens verder informeren wat de mogelijkheden in china zijn.
    Het wordt toch pas volgend jaar dat we hiermee gaan starten.

Gr,
    Vera

17. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

Apr 2, 2006
    3,019
    0
    0
    Ik zie op mp ook heel veel mooie kostuums staan voor een prikkie.

18. ladouce

ladouce Fanatiek lid

Aug 6, 2008
    2,698
    0
    0
    Prachtig idee als goed doel maar hou er rekening mee dat de jurken in China gemaakt worden onder erbarmelijke omstandigheden. Dan doe je hier in Nederland wel goed maar hou je in China een systeem in stand wat niet goed is. Zou ik persoonlijk heel veel moeite mee hebben.

Dan krijg je ook nog de kwaliteit van de jurken. Ik vraag me af hoe vaak je deze kunt stomen voordat de jurken niet mooi meer zijn of stuk zijn. Misschien ook iets om uit te testen.

19. littleladybug

littleladybug Niet meer actief

Wat een leuk idee.
    Misschien dat je een afspraak kunt maken met een naaister oid en je verhaal voorleggen. Misschien dat je kunt afspreken dat je dan voor een lager tarief jurken kunt laten vermaken mocht een jurk kapot gaan, zodat je de huursters in kwestie niet direct hoge kosten hoeft te laten maken.

Ik weet niet hoeveel je in china betaalt voor trouwjurk, maar in de oostblok kun je ook voor een prikkie aan jurken komen.

20. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

Apr 2, 2006
    3,019
    0
    0
    Voor 100,- heb je in China al een super mooie jurk.
    Ik ga binnenkort na Tsjechie, en daar ga ik ook eens kijken.
    En een Coupeuse is al geregeld ;)
    Visagiste en kapster ook:D
    En met een beetje geluk ook een bruidsauto... Maar dat is nog niet zeker ;)

Share This Page