Eigen bedrijf

Discussie in 'De lounge' gestart door Blue Bird, 26 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Als je een eenmanszaak hebt mag je gewoon personeel aannemen. Wij zijn ook begonnen als eenmanszaak en hadden op een gegeven moment 7 mensen in dienst. Toen hebben we het over laten zetten naar een BV. toch een beetje de persoonlijke risico's beperken..

2. knap

knap Niet meer actief

Klinkt altijd zo leuk een eigen bedrijf.

Zelf nooit gehad hoor. Wel mijn vader.En wat een stress en ellende kwam daar bij kijken.

Zou persoonlijk nooit een eigen bedrijf beginnen en ook nu niet in deze tijd.

Maar dat is de vraag uit eindelijk niet.
    Vind het wel verstandig dat je alles op een rij wilt hebben en je al op onderzoek uit gaat.

Je moet ook kijken wat voor bedrijf je wilt starten. En of er behoefde is aan bijvoorbeeld heb bedrijf dat je wilt starten ook echt vraag naar is. Of zijn er al duizenden kleine ondernemers die het zelfde doen.

Maar weet je als je een droom hebt. Soms moet je je dromen achter na gaan. En gewoon de gok wagen. Als je het niet probeert weet je uit eindelijk ook niet of het echt iets was voor jou.

3. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Het grootste "probleem" is het bepalen van je doel. Dan kun je er naar toe gaan werken en de relevante problemen onderweg tackelen.

Als je nog geen doel hebt, dan heb je alle mogelijke problemen omdat je alle kanten nog op kan. Zoals opleidingen, websites, locaties, doelgroep, klanten, uurtarief, materialen...

Wil je kapper worden, dan is je probleem om een goede schaar te zoeken. Wil je visser worden, dan heb je een hengel nodig.

Als je begint bij de problemen maar zonder doel, dan heb je EN een schaar nodig EN een hengel...

4. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Mijn vader heeft daar ook in gezeten, en ik weet nog dat hij na de inschrijving bij de kvk nog 6 maanden WW kreeg.

Deel Deze Pagina