Eigen bedrijf

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Hay Lin, 7 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hay Lin

Hay Lin Actief lid

16 jan 2016
    216
    10
    18
    Zijn er meer mensen met een eigen bedrijf? Ik ben webdesigner en grafisch vormgever. Ik doe alles alleen, af en toe huur ik iemand in maar dat kan lang niet altijd uit.

Nu zorg er ik uiteraard voor (al in het vooruit gepland) dat ik aangenomen opdrachten begin september heb afgerond. Maar ik heb een aantal dingen die standaard blijven zoals onderhoud van websites. Dat ik echt niet kan uitbesteden.

Hoe gaan anderen met een eigen bedrijf daarmee om?

2. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Ja hier, wel met personeel maar toch veel dingen die ik niet uit handen kon geven.
    Ik heb gewoon door gewerkt tot de dag voor de bevalling en heb na de bevalling de dingen die echt niet kunnen blijven liggen weer direct opgepakt. Het is niet anders, ideaal is anders maar het werk moet toch door gaan.

3. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Yep ik ben ook ZZPer (fotograaf). Ik heb gezorgd dat ik tot een maand voor ik met verlof wilde gaan mn laatste opdrachten deed en dat ik dus een maand de tijd had om alles af te ronden, boekhouding bijwerken etc. Tijdens m'n verlof heb ik de mail wel dagelijks bijgehouden en ook nog wel wat kleine dingen gedaan. Wat betreft je website, zoveel onderhoud hoef je daar toch niet aan te plegen? En hoeveel tijd kost dat per week? Je kunt ook als je man thuis is afspreken dat hij even verantwoordelijk is voor de baby zodat jij tijd heb om even de hoognodige dingen te doen. En baby's slapen ook he ;) Dan heb je ook even wat tijd. Ik vond het al met al echt prima te doen! Als klanten met een vraag kwamen die niet dringend was heb ik gewoon een standaard mail gestuurd dat ik met verlof ben en daar had iedereen begrip voor :)

4. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik heb ook een eigen bedrijf, weliswaar met personeel, maar toch wel veel dingen die ik zelf moest doen. Zeker bij de eerste.
    Ik heb doorgewerkt tot de bevalling begon en daarna al vrij snel weer begonnen, omdat er gewoon dingen af moesten. In de kraamweek zat ik alweer mail te beantwoorden en na 3 weken was ik weer op kantoor.

Bij de laatste had ik wel echt verlof, omdat het bedrijf toen al veel groter was met meer personeel, dus meer mensen om dingen aan over te dragen. Toen ben ik echt een aantal weken gewoon weggebleven. Wel af en toe wat mails beantwoord, waar mijn mensen geen raad mee wisten, maar verder niet gewerkt. Heerlijk!

5. duimpje

duimpje Bekend lid

25 sep 2009
    604
    5
    18
    Hier ook een eigen bedrijf. Ik heb gewerkt tot de dag dat de bevalling begon bij de eerste. Dat was de dag voor hemelvaart en dat kwam me wel heel goed uit haha. Ik heb 3 dagen in het ziekenhuis gelegen en op maandag was ik weer thuis en aan het werk. Nog zonder baby want die moest nog een week blijven. Dus ik werkte gelijk weer en vloog iedere dag 2x naar het ziekenhuis en liet de honden weer uit.
    De tweede werd een inleiding dus ook weer gewerkt tot de dag van de bevalling en 1 nachtje gebleven. Daarna ook gewoon weer gewerkt.

De eerste ging pas met 5 maanden naar een gastouder, en de tweede ging met 3 maanden naar de gastouder. Ik werkte als hun sliepen, in de avonden of even snel tussen door.
    Slopend maar op zich ook wel weer te doen.

6. Hay Lin

Hay Lin Actief lid

16 jan 2016
    216
    10
    18
    Bedankt voor alle tips! Echt super knap dat iedereen gewoon is blijven werken (al zijn het de kleine dingetjes). Ik denk dat ik dat ook maar gewoon moet blijven doen, maar ervoor moet zorgen dat ik het meeste heb afgerond tegen de tijd dat ik moet bevallen.

@Itakepictures: Onderhoud op zich is niet veel werk, per website is het 10 minuten (als er niks bijzonders gebeurd). Maar ik heb ook klanten waarbij het onderhoud uitgebreider is, waarbij ik ook producten, foto's, etc. plaats (webshops bijvoorbeeld). Wellicht dat ik daar iemand voor kan inhuren.

Deel Deze Pagina