Religie, politiek en clubs

Discussion in 'Over deze site' started by dirksmama, Sep 11, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als ik de gebruikersvoorwaarden hier goed begrijp hebben we het hier op ZP niet over religie of politiek.

Ik snap eerlijk gezegd niet goed waarom er dan een besloten club kan komen over de Illuminati. Het anti-Illuminatigebeuren heeft alle kenmerken van een religie of secte. Check o.a. op David Icke.

Hier op ZP duidt het blijkbaar niet aan willen gaan van een discussie, het negeren van vragen met een air van 'wij weten beter dan jij blinde', en vooral het terugtrekken in een club zodat de 'informatie' (m.a.w. religieuze propaganda) zonder kritische vragen kan worden verspreid, ook op dat we te maken hebben met een religieuze dan wel politieke beweging.

Begrijp me goed, ik heb niets tegen een good old fashioned complot theory (ik verzin ze graag zelf:)), maar ik ben van mening dan deze club, die notabene nog niet eens weet hoe je het spelt, in strijd is met de neutrale natuur van ZP.

2. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

May 8, 2008
    9,079
    313
    83
    Female
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Ik kan dit topic begrijpen (en ergerde me ook aan de foute spelling van "illuminati"), maar heb je dit al bij de moderators gemeld?

3. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

Aug 10, 2010
    4,220
    62
    48
    around the corner
    Eens met Dirksmama... :)
    Ik begrijp ergens wel dat de dames 'alleen' verder wilden gaan nav de commotie / kritische noten / sfeer, maar het lijkt me toch niet dat zp daar de juiste plek voor is gezien de regels vwb religie en politiek?

4. This is me

This is me Fanatiek lid

Oct 15, 2010
    3,149
    0
    0
    Dirksmama.
    Ik heb je in het topic al gemeld waarom deze club is geopend.
    Maar zal het nog 1x uit leggen.

Ik heb de club geopend waarin iedereen mag worden.
    Dus ook sceptische mensen.
    Er zitten zelfs een aantal sceptische in onze club.
    (dus geen air of wat dan ook te vinden)
    Er is maar 1 duidelijke regel.
    Men dient elkaar met respect te behandelen.
    In het topic werd er op een gegeven moment flauw gedaan en er werden dingen als gek,paranoide,ziek zijn genoemd.
    In een topic kun je dit soort situatie's niet vermijden,maar in een club wel.
    Als iemand beledigent gaat doen,krijgt hij/zij een waarschuwing.
    Blijft hij/zij doorgaan dan wordt die persoon uit de club gezet.

@mods
    Ik hoop dat jullie eerst een blik in onze club willen nemen,voordat jullie hier een beslissing over nemen.
    Alvast bedankt.

En dirksmama ik hoop dat je nu eens ophoudt met je kritiek tegen onze club.

5. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Beetje raar dirksmama dat jij hier een topic voor opent om het te laten sluiten.

Iedereen discussiert daar heel normaal. De 1 ziet er wel wat in en de ander niet. Er kunnen best leuke discussies door ontstaan.
    En zolang iedereen elkaar een beetje met respect behandeld vind ik het flauwekul dat die gesloten word.

6. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

Nov 28, 2007
    2,362
    0
    36
    Female
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Hoe oud ben je Dirksmama? Waarom mogen mensen die wel normaal kunnen discussiëren, dat niet doen? Alleen maar omdat de anderen die dat niet kunnen hiervoor te onbeleefd/kinderachtig zijn?

Topics gaan meestal dicht omdat andere mensen niet normaal kunnen reageren. En hier zitten alleen maar mensen die wel netjes en normaal kunnen doen!

7. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

Oct 8, 2008
    2,448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Dit ga je niet menen! Het is geen club waar mensen elkaar proberen te "bekeren" om iets te geloven, of waar je gediscrimineerd wordt om wat je eventueel geloofd. Het gaat om informatie uitwisseling over complottheorien die er bestaan. Het is leuk en boeiend om het daarover te hebben en het gaat op een respectvolle manier. Juist dat je.nu meer info krijgt is fijn als je er meer over wilt weten, want dit lukte in het eerdere topic niet omdat het daar alleen maar ging over welles nietes en niet over de info die men vroeg.

Waarom heb jij daar zo'n probleem mee? Kan jou het schelen? Je hebt er toch geen last van, je wordt er toch niet mee geconfronteerd?of is het omdat je nu niet jouw mening kan verspreiden?

8. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

Mar 3, 2008
    1,623
    0
    0
    Het zal dirksmama weer eens niet zijn...wat verrassend weer zeg!

9. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    Ik zou zeggen, kom anders even een kijkje nemen en bekijk daarna even of je het nou echt de moeite waard vond om dit topic te openen. Genoeg kritische mensen te vinden in de club die gewoon normaal antwoord krijgen op hun kritische vragen. Zoals het er nu aan toe gaat in die club (respectvol naar elkaar toe, meedenken, elkaars mening respecteren) maak ik nog maar zelden mee op dit forum.

Tevens wil ik er nog aan toevoegen dat het niet specifiek over religie en politiek gaat. Er wordt van alles besproken, van oude beschavingen tot aliens aan toe. Maar ik ga er van uit dat je zelf ook wel weet dat het Illuminati-concept veel meer inhoudt dan de dingen die jij noemt.

Ik vind dit topic trouwens eerder een gevalletje van 'mensen dwars willen liggen'.

10. mutsie79

mutsie79 Fanatiek lid

Sep 6, 2007
    2,567
    221
    63
    #10 mutsie79, Sep 11, 2012
    Last edited: Sep 11, 2012
    Je kan toch vrijwillig lid worden? Dus als het je niet interesseert hoef je er niet lid van te worden.
    Buiten dat is het op deze manier hoe wij er in het clubje over praten écht geen sekte! Kom op zeg!
    Het is gewoon het uitwisselen van gedachten erover en bevindingen voor geinteresseerden.
    Ik ben iemand die het erg interessant vind, maar ben echt geen zweefteef of sektelid ofzo. Ik sta met beide benen op de grond en ben in het dagelijks leven gewoon mutsie die 2 dagen in de week werkt, voor haar kinderen zorgt en toevallig deze materie interessant vind, ben ik dan gelijk een sektelid?
    Tjonge wat kortzichtig zeg, wat een bevooroordeling.....

Ik noem jou toch ook geen geitewollen sok omdat je toevallig pro-borstvoeding bent? (al hoor ik regelmatig termen om me heen over de borstvoedings-maffia haha).
    Dan zou iedereen die borstvoeding geeft een geitenwollen sok zijn? Tuurlijk niet!
    Denk eerst eens na, voordat je met je vingertje wijst en laat een ieder denken en doen wat hij of zij wil zonder gelijk te oordelen.
    Als je dát kan, kun je ook respect tonen anders niet....
    Niet iedereen denkt zoals jij en ook niet zoals ik, als we dat nou eens met zijn allen respecteren zou het er allemaal een stuk leuker en makkelijker op worden.
    Maar iedereen respecteren en onbevooroordeeld zijn is moeilijk, maar wel mogelijk.....

11. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    ik ben trouwens ook lid van de club en praktiserend moslim haha, ik zie dat hele illuminati gebeuren ook niet als een sekte of religie.. en daar gaat het ook helemaal niet over.

12. xlns

xlns Actief lid

Dec 20, 2007
    423
    0
    16
    Weet je wat ik dan nou het mooiste vind... Dat ik net onder aan deze pagina weer een CDA reclame te zien krijg.

13. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

Ts waar bemoei jij je je mee? en je weet geen eens wat er besproken word? sowieso is het geen sekte:(

Ga gewoon lekker je eigen ding doen ts...bijv in het flevoeding topic over borstvoeding mauwen..en niet met dingen bemoeien waar je geen verstand van heb.

14. 1steXmom

1steXmom Fanatiek lid

May 25, 2011
    1,534
    0
    36
    Friesland
    Ik geloof er helemaal niet in, maar ben wel lid. Ik vind het namelijk wel leuk om erover te lezen/praten ed. Sommige ideeen gaan mij ook veel te ver, maar in het clubje kan er in elk geval normaal over worden gesproken (en nogmaals, ik geloof het niet)... Ik snap de problemen niet van degene die er moeite mee hebben... Kom op zeg! Grow up! Het clubje is er juist zodat er normaal met elkaar gediscusseerd kan worden... En de 'anti-lui' hebben er nu geen last van omdat het niet meer in de Lounge staat waar je blijkbaar niet over dit soort dingen mag praten...
    Erg kortzichtig om er zo'n topic over aan te maken...

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    OK,ik dacht dat dit deel van het forum bedoeld was om de mods te bereiken.

Agnes, wat je Illuminati-obsessie betreft:
    Als het allemaal zo open is, hou het dan gewoon open als topic.
    Ik heb absoluut geen zin om lid te worden van een clubje waar over hersenspinsels gedelibereerd wordt met het risico uit het groepje geknikkerd te worden zodra je gaat twijfelen aan de geestelijke gesteldheid van anderen.
    Zodra je een groepje vormt sluit je je af voor kritiek en laat je alleen de kritiek toe die je zelf verwerken kunt.
    Er wordt nu net gedaan alsof er in het gesloten topic alleen door de sceptici onrespectvol geschreven werd. Blijkbaar zijn uitingen als:
    "hier kan ik niet normaal praten met al die zeikerds ertussen"
    En
    "Wat een respectloos gedoe toch in dit topic, ik snap echt niet wat mensen hier te zoeken hebben als ze niets met Illuminatie hebben. Zout toch eens een eind op zeg, ik zit toch ook niet de hele tijd in biologische topics te zeiken over dat het allemaal bullshit is ?? "
    En
    "Word zo scheit ziek de laatste tijd van sommige hier ( zijn veelal dezelfde ) zoek gewoon lekker een topic op wat helaam voor jou bestemd is"

heel erg respectvol.

En uit iets als "Agnes, wat mij betreft op uitnodiging of gemodereerd. Ik ben wel bang dat er alsnog in andere topics de spot mee gedreven wordt als ze kunnen meelezen, maar ik weet natuurlijk niet hoe anderen hier over denken"
    spreekt natuurlijk ook helemaal geen paranoia.

Nogmaals, in deze club gaat het op de aankondigingen afgaand puur over religie en politiek. Iets dat niet op ZP hoort.

In een open discussie wil ik best meedoen hoor, ik en nog zat complotten waar jullie geen weet van hebben :) maar daar ga ik niet mee in een clube zitten.

16. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    Heel goed dat geciteer van je, maar doe je dat ook met de andere kant van het verhaal en niet alleen wat in jouw straatje past?

En nogmaals, het gaat NIET puur over religie en politiek. Voordat je met zulke beschuldigingen komt raad ik je nogmaals aan om er een kijkje in te nemen.

17. 1steXmom

1steXmom Fanatiek lid

May 25, 2011
    1,534
    0
    36
    Friesland
    Sorry dat ik het zeg hoor, maar ik voel me in het 'clubje' meer gerespecteerd dan in menig BV-topic... dat lijkt meer op een religie/sekte dan dit clubje, waar en ik zeg het nogmaals, ook sceptici zitten...;)

18. This is me

This is me Fanatiek lid

Oct 15, 2010
    3,149
    0
    0
    Oke dus als iemand ergens geintresseerd in is is die persoon meteen geobserdeert???
    Door deze soort reactie's van jou en een klein aantal (zie gesloten topic) is juist de reden dat z'n club geopend is.
    En je geeft zelf aan geen interesse te hebben.
    Nou dan waar bemoei je je mee.;)

19. VioletRose

VioletRose Niet meer actief

Maar dirksmama als zij gezellig in een clubje willen kletsen over Illuminati en hun bevindingen daarin.... zonder te willen dat het een discussie (lees: nietes - welles spelletje) wordt dan laat je ze daar toch lekker kletsen?

En als jij graag wel een open topic wilt dan schrijf jij toch gewoon verder in het Illuminatie topic ;)

Grappig dat hier zo'n ophef van komt. :) Ik vond het reuze interessant maar haakte af toen er " lollig " over gedaan werd. Jammer want het is toch best interessant, of je het nou gelooft of niet. :)

Maar leven en laten leven.......

20. evelien69

evelien69 VIP lid

Sep 16, 2007
    5,531
    3
    38
    verzorgende
    Wie is er hier nu paranoia??????

Jij toch zeker....dirksmama.....je maakt het veel te groot. Dat is een van je hobby's of niet??.... ga gauw spellingsles geven.... benut je tijd beter!

Share This Page