eigen bijdrage baby 3 weken??

Discussie in 'De lounge' gestart door mamav2boefies, 6 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Nou dan heb ik geluk gehad :) ik heb nog nooit iets hoeven te betalen. Zal dan toch wel beleid zijn wat per verzekeraar verschilt.

3. mamav2boefies

mamav2boefies Fanatiek lid

22 dec 2010
    1.158
    0
    36
    Oke bedankt voor de reacties
    Ik wist niet dat magnesium vrij verkrijgbaar was/is vandaar die eigen bijdrage

4. SeaShell

Heeft de arts een reept uitgeschreven? Kan dus zijn dat je het de 2e keer en de keren erna vergoed krijgt

De magnesium die ze heeft gekregen zal wel een andere dosis zijn dan de magnesium uit de winkel, anders had de arts je vast geen recept meegegeven maar bijv naar de kruidvat gestuurd :D

5. mamav2boefies

mamav2boefies Fanatiek lid

22 dec 2010
    1.158
    0
    36
    Ja een arts heeft dat voor geschreven ons meisje heeft een nierafwijking dus als ik het goed begrijpt moet je de eerste keer zelf betalen en daarna niet? :S Vreemde wereld

6. SeaShell

Ja idd is dat vreemd maar bij veel medicatie echt zo ( en ik slik nogal wat :( )
    Zat een logische beredenering achter, weet zo ff niet meer wat, maar had er volgens mij mee te maken dat het 1e recept bijv altijd voor ongeveer 2 weken is, en als je dan goed reageert op de medicatie en alles goed gaat, schrijft de arts een langer recept uit voor bijv 8 weken en word het ineens wel vergoed. Apotheek legt dat hier ook altijd netjes uit dat de 2e keer wel gewoon gratis is

7. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik denk dat het afhankelijk is waar je verzekerd bent en om welke geneesmiddelen het gaat. Ik heb zelf ook wel eens een deel van de medicatie móeten betalen voor 1 van de kinderen. Zo heb ik voor ons zoontje een pufkapje zelf moeten betalen terwijl de medicatie wel vergoedt werd. Maar zonder pufkapje mocht je die medicijnen weer niet gebruiken.

Ik denk dat het niet om eigenbijdrage gaat als het kinderen aan gaat. Bij zorgverzekeringen geldt soms een bepaald percentage wat vergoedt wordt. Bijvoorbeeld fysiotherapie 70% vergoeding 30% zelf betalen. Mijn man slikt bijvoorbeeld medicanet. Dit moet je compleet zelf betalen. Rita in zou wel compleet vergoedt worden. Je begint elk jaar met 250 euro eigen risico. Als die 250 betaald zij. Krijg je je medicijnen "gratis". Maar in ons geval betalen we daarna de medicijnen ook nog. Als ons zoontje deze medicijnen zou moeten slikken zouden dit ook gewoon moeten betalen omdat het door de zorgverzekering niet vergoedt wordt maar dit heeft dan niks met hè eigen bijdrage te betalen want voor kinderen bestaat er geen eigen bijdrage.

8. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik heb het ook nooit zelf hoeven te betalen. niet voor mijzelf (omeprazol) en niet voor mijn dochter (nexium/zantac cq ranitadiene).

9. Tamale

Tamale Niet meer actief

Mijn dochtertje kreeg als baby zantac, dit was niet standaart op voorraad bij onze apotheek en moest apart besteld worden. We hebben het alle keren gewoon zelf moeten betalen? Nooit vergoed gekregen. Terwijl we wel bij de kinderarts liepen en er bewezen was dat ze reflux had?!

Dacht dat het vrij normaal was bij kleine bedragen?!

Edit: Ik vraag dit aan mn vriend en die kijkt me aan alsof ik gek ben..;) Volgens hem nooit betaald. Volgens mij wel.... Zijn het de hormonen van mij of ziet hij ze vliegen?
    Ik weet het niet meer! Zie mijn reactie dan ook maar als onbetrouwbaar :p.

We hebben ook 1 keer Gaviscon voorgeschreven gekregen , maar dat werd zeker weten niet vergoed.

10. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Even lullig maar mijn neefje heeft adhd en moest een bepaald medicijn hebben. En mijn zusje moest elke maand bij betalen.

De tijd dat je het meeste vergoed krijgt is voor bij voor veel medicatie moet je tegenwoordig bij en of mee betalen.

11. SeaShell

Als je neefje mythylfenidaat ( ritalin die je 3 keer per dag moet slikken) zou slikken krijg je het 100% vergoed

medikinet en concerta wat je 1 maal daags moet slikken en makkelijker is voor mensen met ADHD moet je het idd zelf betalen elke maand

ik slik gewoon 3x per dag mythylfenidaat en krijg het 100% vergoed. Zet nu elke 3 uur mijn pillenwekkertje zodat ik het zeker niet kan vergeten

12. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik ook niet. Niet voor m'n kindje en ook nooit voor mijzelf, maar dat is al ruim 3 jaar geleden.

13. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Volgens mij is het afhankelijk van de medicatie die voorgeschreven word. De kindjes vallen onder de verzekering van de ouder en ip word dus alles wel vergoed. Alleen volgens mij geld er wel een wettelijke bijdrage voor bepaalde medicijnen.

14. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Mijn dochter is al anderhalf jaar ziek. En het klopt dat je tot je 18e geen eigen risico heb. Gelukkig maar anders waren we bankroet. Maar voor medicijnen is er een andere regel. Sommige medicatie word niet helemaal vergoed door de verzekering. En soms mag een apotheek geld in rekening brengen. Het is dus normaal dat je moet bij betalden. En als je twijfelt zou ik als ik jou was ff vragen bij de apotheek waarom je moet bij betalen en anders de verzekering ff bellen. Ik moest ook eens een bepaalde neusspray hebben voor mijn dochter die niet helemaal vergoed werd maar als ik de bestandsdelen los zou bestellen en het thuis zelf bij elkaar zou doen in de spray was het gratis..
    Succes en beterschap met je kindje!

15. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    #35 lovewinnie, 7 dec 2011
    Laatst bewerkt: 7 dec 2011
    Mijn kinderen krijgen ook wel is medicijnen waar ik voor bij moet betalen. Vaak valt het merk buiten de vergoeding. Eigen merk ragen of een soortgelijk middel kan al veel schillen. Ikbenzelfs uitgebreid verzeker. Vaak is bij medicijnen ook dat je bijv de eerste 1 of 2 ker zelf betaald als je het daarna nog nodig hebt wordt het vergoed. Je hebt het over eigen bijdragen en niet over het eigen risico. Dit zijn 2 verschillendedingen. Eigen risico is verplicht vanaf 18 jaar en eigen bijdrage is niet leeftijds gebonden maar ligt aan de verzekerking die je hebt, waarvoor het medicijn is etc en welk merk. Zit om mijn tel dus sorry voor de fouten

16. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik stuur de rekening van de eigen bijdrage altijd op, dan krijg ik het alsnog terug.

17. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Mijn zoontje krijgt ook Zantac en heb nog nooit wat hoeven betalen ook de eerste keer niet en gister ook niet:(:(

En idd magnesium is een vitamine soort die kun je bij de kruidvat ook kopen en ik dacht dat je die medicatie ook niet vergoed kreeg als het vrij verkocht kon worden. ( Maar helemaal zeker weten doe ik dat niet )

18. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Dat wisten we al. Maar hij is een speciaal geval en moest concerta hebben met namen MOEST. Er was geen keus om alleen ritalin te slikken. Hij moest nu wel stoppen met zijn medicatie omdat hij blijkt allergisch te zijn voor meerdere adhd medicijnen.

Hij moest het trouwens als likken met negen jaar. En eigenlijk zijn die medicijnen gevaarlijk nog voor onvolgroeide kinderen maar er was geen keus. Het is zelfs bij de rechter geweest om dat met zusje het eerst niet wilden. Maar de kinderrechter heeft anders bepaald.

soms heb je geen keuze.s in het leven. Helaas.

19. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    sommige medicijnen worden niet (volledig) vergoed...

Goed het is totaal iets anders hoor, maar mijn dochter had laatst een ontzettend hardnekkige schimmelinfectie. De creme hiervoor kostte 86,- :( En hij werd niet door ons ziekenfonds vergoed. Vond het ZO ontzettend belachelijk... Maargoed ja wat moet je dan.. Kon haar moeilijk laten zitten met de infectie. :(

Deel Deze Pagina