Lelijk stucwerk...wat nu?

Discussie in 'De lounge' gestart door Aegyo, 16 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Wij zijn druk bezig met verhuizen (en dus klussen). Helaas zit ooooveral in het huis witte spack (zelfs in de linnenkast) en hou ik meer van gladde muren. Geen probleem op zich, dan schakel je iemand in hé ;) Gekozen om alleen de slaapkamers te laten stucen.

Zo gezegd, zo gedaan. Het bedrijf kwam met drie stukadoors, ieder deed één slaapkamer zodat het in één dag klaar zou zijn. Op zich heel fijn, maar één kamer droogt echt niet mooi op. Je ziet nog veel bobbeltjes spack er doorheen en waar de sleuven van de nieuwe elektra zitten, droogt het ingedeukt op. De hoeken zijn ook slordig afgewerkt.

Ik baal nogal, want het is de belangrijkste kamer... Mijn man zijn thuiskantoor waar direct na de verhuizing al zijn apparatuur komt te staan. Totaal niet handig als juist die kamer niet op tijd klaar is. En we hebben inmiddels nog maar 2,5 week.

Hoe zouden jullie dit oplossen? Toch opnieuw laten stucen? Het moet dan wederom twee weken drogen, daarna nog schilderen...wordt krap... En de planning van de schilders komt dan ook overhoop.

Of renovlies er overheen? Glasweefsel? Glasvlies?

2. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Ik zou ze zeker terug laten komen. Misschien valt het glad te schuren of met een dun laagje nog glad te krijgen. En eisen dat ze er bouwdrogers in gooien die vocht uit de lucht trekken dan is het sneller droog. Heb je wel een raampje open zodat het vocht weg kan?

3. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Ramen staan 24/7 open :)

DastyQueen vindt dit leuk.
  4. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ik zou hier zeker niet mee akkoord gaan.
    Dan alles maar wat later, maar als het zo'n belangrijke kamer is, dan zou ik hem wel netjes willen hebben.
    En dus niet voor een optie gaan wat je eigenlijk niet wilde.

Bailey07, Aegyo en DastyQueen vinden dit leuk.
  5. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.151
    3.027
    113
    Nederland
    opnieuw laten komen. wij hebben dit ook gehad (nog veel erger dan jouw foto) en hebben uiteindelijk een ander laten stucen en de eerste stukadoor niet betaald (daar ging hij mee akkoord)

Nu hebben wij boven opnieuw laten stucen en laat de stuc los met verven.... we kijken even hoe de andere kamers worden na verven anders laten wij hem weer opnieuw komen. drama dat stucen :confused:

6. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Daar heb je gelijk in. Ik begin nogal de tijdsdruk te voelen en dat heeft invloed :confused:

7. Dodo29

Dodo29 Actief lid

24 sep 2013
    442
    229
    43
    Mijn man is stucadoor en die zegt dat hier idd overheen gestuct moet gaan worden. Zeker het bedrijf terug laten komen. Zorg wel dat de muren eerst weer droog zijn anders krijg je nog meer problemen.

8. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Oei, dat is inderdaad een stuk vervelender dan wat wij nu hebben o_O Komt het specifiek door die tweede laag stuc dat het loslaat, denk je? Of dat er twee verschillende soorten/merken gebruikt zijn of zo?

9. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Zou je aan hem kunnen vragen of renovlies (en dan schilderen) er overheen dan misschien een makkelijkere oplossing is? Aangezien we toch met die tijdsdruk zitten. Het wordt mijn man zijn kantoor en hem maakt het niet zoveel uit of er nou renovlies of echt puur stucwerk zit. Als het maar glad is.

10. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Geen vlies plakken! Dat blijf je echt zien. Kleine oneffenheden of scheuren, daar is dat prima voor. Maar dit amateurs-werk verbloem je niet met een beetje vlies!

Laten bij-stuucen kost daarbij geen twee weken om te drogen. Dat is met een paar dagen echt wel klaar. Terug laten komen hoor! Je betaalt voor goed werk.

11. Dodo29

Dodo29 Actief lid

24 sep 2013
    442
    229
    43
    Hij geeft aan dat je met renovlies wel alsnog de bultjes en het teruggetrokken gedeelte bij de leidingen blijft zien. Vaak word het gebruikt hij scheuren bijv. Daar zit dan geen hoogteverschil... het zal er uiteraard wel iets door verminderen maar denk dat je er spijt van krijgt... heb je dit bedrijf al betaald? Ik zou ze echt terug laten komen hoor! Dit voldoet echt niet aan de norm.

12. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Nee, nog niet betaald. Het bedrijf hebben we via via kunnen regelen (wel een officieel bedrijf overigens, niet zwart o.i.d.), zowat iedereen zat al volgeboekt tot juli/augustus. Toen ze kwamen was er wel een enorm communicatieprobleem. Alleen de baas sprak zeer gebrekkig Nederlands, de stukadoors bijna alleen maar Arabisch. En ze vroegen of ze i.p.v. mij, mijn man konden spreken :p

Ik zit dus niet te springen om contact met ze op kunnen nemen. Nu ik jullie reacties lees, ben ik bang dat ik dat dus wel zal moeten doen :eek:

13. Dodo29

Dodo29 Actief lid

24 sep 2013
    442
    229
    43
    Uit welke plaats/omgeving kom je? Ik zou wel zsm contact met ze opnemen... mijn man zegt idd ook dat het herstellen niet zo lang duurt om te drogen. Maar aangezien ze natuurlijk wel weer tijd moeten hebben..

14. Pinkblossom

Pinkblossom Fanatiek lid

29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Zou ze echt opnieuw laten komen!

15. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Exact dit.

Die bouwdroger is dan op hun kosten.

Dit is geen stucen, dit is gewoon lelijk.
    Gelijk bellen maandag en eisen dat ze t overnieuw doen.

DastyQueen vindt dit leuk.
  16. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.151
    3.027
    113
    Nederland
    Nee de eerste keer was het beneden in de woonkamer, die is 2x gestuct en toen was het goed. en dat met de verf is boven gebeurd afgelopen week. We gaan deze week verder met verven/behangen dus hopelijk valt het voor de rest mee.

17. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Helemaal mee eens!

Je betaald er immers voor, dan mag je ook verwachten dat ze het netjes achter laten.

Snap dat je de tijdsdruk gaat voelen. Maar als je straks al die plekken blijft zien.
    Blijf je balen.

Deel Deze Pagina