Eigen bijdrage voor een kinderfeestje

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Vrolijkheid, 5 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.287
    11.896
    113
    Dit. Het ligt er ook nog eens aan of je een groot of klein huis hebt, grote of kleine tuin, wat het gezelschap qua kinderen is. Hier altijd 8 jongens en dat is echt te bewerkelijk om dat in ons rijtjeshuis te doen.
    Dus hier gaan we ook buitenshuis. Ik heb het geld er voor over en we kunnen het missen. Als dat niet zo was, dan zou het ook best anders kunnen hoor. Vergt alleen meer werk en gedoe en als het niet nodig is, dan liever niet :p;)

OT: waanzinnig dat mensen dit zonder gene bedenken! :$

2. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Op zich is ons huis groot genoeg en de tuin helemaal, maar ik vind het gewoon niks. Daarbij heb ik een zoon, dus komen er voornamelijk jongens, die zijn zo vreselijk druk als je zo'n groepje bij elkaar hebt:D
    Ik wilde niet gelijk in gr1 en 2 buitens huis een feestje doen, maar vanaf volgens jaar wel hoor hahaha

3. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.287
    11.896
    113
    Hebben wij ook zo gedaan. En hier ook alleen maar zoons, dus ik ken het :D

4. susy26

susy26 Niet meer actief

dat doe je toch niet, geld vragen... Nee echt, zou nog ineens bij me opkomen. Belachelijk zeg! Wij geven toch een feest! Echt heel raar.

5. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    Tuurlijk zal ik dat nooit doen! Als ik een feest geef voor mijn kind dan betaal ik het zelf! Ga andere mensen niet opzadelen met kosten

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.506
    36.467
    113
    Ik vind het belachelijk.

Maar ik ben ook heel blij dat ik het kan betalen om feestjes buitenhuis te geven. Ik riep altijd dat ik het gewoon thuis zou doen, nou, dat was 1 keer en nooit weer met 7 drukke jongetjes.

7. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik vind het wel wat raar, maar zou, afhankelijk van het bedrag, denk ik wel betalen en dan een kleiner cadeautje geven. Ligt wel aan het bedrag natuurlijk, naar het zwembad of de bioscoop zou ik denk wel doen (al vond ik vroeger met een tuinslang door de tuin rennen en een film kijken met heel veel kussens op de grond net zo leuk), een kaartje voor de dierentuin of een pretpark word me dan weer te gortig..

Zelf zou ik het nooit vragen.

8. Pluutje

Pluutje Fanatiek lid

3 jun 2010
    1.059
    0
    36
    NULL
    NULL
    #48 Pluutje, 9 jul 2015
    Laatst bewerkt: 9 jul 2015
    Hahaha, in navolging van dat jongetje uit Engeland dat een rekening kreeg, omdat hij zonder bericht niet was op komen dagen op een verjaardagsfeestje (is natuurlijk ook niet netjes) :
    5-jarige jongen krijgt rekening voor niet komen opdagen op verjaardag | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

Maar ik sluit mij aan bij een groot aantal reacties hier: de leukste feestjes zijn toch eigenlijk wel de feestjes bij de jarige thuis.
    En ieder jaar neem ik het mij ook weer serieus voor om het gewoon gezellig thuis te doen en ieder jaar - op het laatste moment - smijten we er toch weer een bak met geld tegen aan om de jarige met zijn feestelijke gevolg buitenshuis te vermaken, omdat dat zoveel 'relaxter' is.

... dan is het wel goed om te weten dat er kennelijk mensen zijn in ons kikkerlandje die zich er niet voor schamen om de kosten van het feestje (deels) te verhalen op de kleine genodigden ;) Ik vraag volgend jaar gewoon of de gasten hun eigen taart en snoepzak mee willen nemen...
    Of, ik krijg ineens een veel beter idee: ik stuur de jarige van 14:00-17:00 bij zijn 'gasten' langs met het vriendelijke verzoek om hem na het eten weer thuis te brengen :D:D Easy-does-it! Zo 2015! :D

9. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Ik ga al niet naar feestjes van volwassenen, waar ik entree moet betalen om binnen te komen. Als je geen geld hebt om een zaaltje te huren, doe dat dan ook niet en vier het thuis.
    Geldt ook voor een kinderverjaardag. Ik vind het niet nodig om groots uit te pakken, (waarmee ik niet perse elk feestje buiten de deur bedoel: binnenspeeltuin of bios vind ik op zich niet raar voor een feestje), maar doe het al helemaal niet als je het niet kunt betalen.
    Gasten laat je niet betalen voor het feest dat je ze aanbiedt.

10. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Of een feest Thuis gehouden moet worden of niet is puur afhankelijk van soort kinderen die er komen, het huis zelf en wat ouders kunnen handelen.

Een verjaardag met 8 6jarige jongens verloopt over het algemeen heel anders dan met 8 6jarige meisjes. De eerste groep kan ik net 3kwartier binnen vermaken zonder dat de kamer zowat ontploft van de energie van al die gezonde fysiek ingestelde jongens. Die moeten war eten/drinken, cadeaus uitpakken, evt koekhappen oid en dan lekker ergens heen waar ze kunnen rennen en klauteren.

Met een groep meisjes kan ik tig leuke spellen bedenken voor in en om het huis. Ons huis is nu helemaal klaar voor een discofeest morgen
    morgen. Het wordt echt superleuk! Maar zoiets is echt niet aan mijn zoon besteed, die gaat echt niet vrijwillig knutselen, bakken of dansquiz doen op zijn verjaardag.

Daarentegen: een buitenspeeltuin is meestal gratis, net als het bos of een voetbalveldje. Plekken zat voor een goedkoop feestje buitenshuis.

Geld vragen... echt niet

11. Sophiaatje

Sophiaatje Niet meer actief

Nou belachelijk haha nou dat zouden wij nooit vragen zou me eerlijk gezegd rot schamen laat staan dat het in me op zou komen haha :p

12. mamavan3jochies

mamavan3jochies Niet meer actief

belachelijk!!!! dan had ze het maar op een andere manier moeten vieren of minder kinderen uit moeten nodigen.

13. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ik heb hier echt nog nooit van gehoord! Zou dit in bepaalde kringen normaal zijn?

Ik zou wel eerst even informeren wat voor feestje het is en waarom een bijdrage wordt gevraagd. Ik vind €2,50 voor een thuis feestje geen punt als de ouders anders geen feestje hadden kunnen geven. Het kindje krijgt dan ook een normaal cadeautje.

Het is een ander verhaal als ik €15,00 moet bijdragen aan de Efteling. Ook dan zou het kindje een normaal cadeautje krijgen, maar ik zou het dan niet kunnen laten om aan alle andere ouders voor te stellen om voortaan aan die moeder ook €15,00 eigen bijdrage te vragen voor hun kinderfeestjes, of het nou een thuis feestje of de Efteling is...

14. misa

misa Niet meer actief

Wat belachelijk! Wat is er mis met spijkerpoepen en cakejes bakken? Ouders zijn soms veel te lui, te rijk en te veel bezig met de buitenkant/pochen. Jammer en vooral sneu voor het kindje, want ik weet niet of mijn kind zou komen.

15. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Belachelijk! Ik had dan toch echt vriendelijk bedankt. We kopen al een cadeautje, en ik vind dat echt meer dan genoeg. Vaak ben je daar al zo 10 euro aan kwijt! Een eigen bijdrage vind ik dan echt niet kunnen. Ik vind het echt een beetje asociaal eigenlijk.

Vorig jaar hadden wij een feestje thuis gehouden. En de kinderen praten er nu nog over. Zo mochten zij cake met slagroom gooien naar mijn man. Ze konden dan punten verdienen als het raak was. Ook deden we wie het snelste iemand kon inwikkelen in wc papier. Smaakjes proeven met een blinddoek en nog meer van dat soort spelletjes. Wat hebben wij gelachen die dag! :) Wat is daar mis mee?

Het erge was eigenlijk nog dat ik mij ging afvragen of zo n thuisfeestje nog wel goed genoeg was. Want tja.... iedereen van school koos voor een feestje buiten de deur. Ik heb daar best lang over getwijfeld. Maar achteraf gezien onnodig. Het zijn vooral de ouders die vinden dat het allemaal leuker en duurder moet.

Deel Deze Pagina