Welke zonnebrandcreme?

Discussion in 'De lounge' started by Wilma1978, Jul 23, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wilma1978

Wilma1978 Actief lid

Dec 27, 2009
    249
    0
    0
    Hoi allemaal,

Wij gaan binnenkort op vakantie naar Zuid-Frankrijk en hopen daar natuurlijk op lekker weer. Nu heb ik alleen nieuwe zonnebrandcreme nodig en ik vroeg me af welke jullie fijn vinden.

Mijn dochtertje (bijna drie) heeft een gevoelige huid, die gelukkig wel snel bruin word, maar ze kan bijvoorbeeld niet tegen Nivea, wel tegen Ambre Solaire. Ze verbrand nu niet met factor 15, ze wordt zelfs niet rood. Dit geld trouwens voor ons allemaal.

Welke zonnebrandcreme smeert fijn, beschermt goed, heeft weinig/geen parfum o.i.d., en welke aftersun is echt super (ook voor een gevoelige huid)?
    Welke factoren zijn handig om mee te nemen, ik heb laatst ergens gelezen dat het verschil tussen factor 30 en 50 nihil is, dus is factor 30 dan ook gewoon goed?

2. Ebbie

Ebbie Niet meer actief

Ik heb mij toevallig in verdiept omdat ik op zoek was naar een nieuw zonnebrandcrème. Het is erg persoonsgebonden.
    Ik hoor (lees) goede ervaringen over Vision (details weet ik niet meer maar je kan ook googelen en dan kom je waarschijnlijk op dezelfde sites terecht als ik)

Ik gebruik zelf altijd factor 50... Puur omdat ik goed beschermd wil zijn en later geen `lelijke` huid van het zonnen krijg. Overigens lig ik wel altijd onder een parasol :p

Vision kan je gewoon bij de drogisterij halen.

3. Gnoha

Gnoha Actief lid

Jul 17, 2012
    139
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik weet niet precies welke goed is en welke niet maar bij de action hebben ze hele goedkope zonnebrand, ook de betere merken. Hoop alleen dat het nu niet overal op is met dit weer. Maar daar was ook speciale voor kinderen (factor 50) en koste 5,- (in de etos en kruidvat zag ik hem voor 17/18,- staan):D
    Ze hadden er ook goede aftersun, hopelijk is niet alles al op!
    Hier heb je dus misschien niks van maar misschien dat het alsnog de moeite waard is om te gaan kijken! :)

4. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    Ik heb altijd ambre solaire 20-30 en kids50+ mee.

Zoon smeer ik altijd met 50 in. Ga ook niet proberen of hij met minder toe kan. Hij is nog zo jong.. Mijn man smeert met 30 aan het begin vd vakantie en eindigt met 20. Ik smeer standaard 20 (heb nu toevallig ook 10 staan dus die maak ik laatste dagen op).

Verder vind ik die oranje lijn van de ici paris ook heel goed. Met name de gezichts zonne lijn. Volgens mij van estdee laudier dat het is.

5. Gnoha

Gnoha Actief lid

Jul 17, 2012
    139
    0
    16
    NULL
    NULL
    Na de naam van de reactie hier boven te horen de zonnebrand waar ik het over had is ambre solaire!:D

6. Mirro

Mirro Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    1,782
    30
    48
    Voor de kinderen ben ik fan van P20.
    1x per dag insmeren en echt geen omkijken meer naar.

7. ike

ike Fanatiek lid

Jul 5, 2013
    1,573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Ik heb een allergie voor zonnebrand,, jaren opzoek geweest naar een goed merk, veel uitgeprobeerd. Ook de hele dure. Nu gebruik ik de zonnebrand van rituals en heb gelukkig nergens last van. Mijn man die een erg gevoelige huid heeft kan slecht tegen parfum in producten. Volgens mij zit er wel parfum in die van rituals maar ook hij heeft goede ervaringen met deze zonnebrandcreme. Ik koop het bij een echte rituals winkel, maar v&d en bijenkorf verkopen ook producten van rituals, ik weet alleen niet of ze ook daar de zonnebrandcreme verkoen.

Share This Page