Vakantie baby 10 maanden

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Lentekriebel, 24 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Als onze kleine man 10 maanden is, gaan we een paar weekjes naar de camping in Italië. We gaan met de auto, dus het wordt een flinke reis.

Paar vraagjes aan de ervaren moeders:
    - hoelang mag de kleine man in de auto zitten? Hij zit dan al niet meer in de maxi cosi, maar in zo'n maxi cosi autostoel die in 4 standen verstelbaar is (de meest 'liggende' stand is nog vrij rechtop). We stoppen uiteraard regelmatig (maar hoe vaak is noodzakelijk met zo'n kleintje?) en rijden in 2 of 3 dagen er naartoe. Daarbij kan manlief niet 's nachts rijden (ook al slaapt ie in het voren, hij is er te moe voor) en ik mag niet met caravan rijden.
    - Welke medicijnen/middeltjes neem ik voor de kleine man mee?
    Ik kom tot nu toe tot: zonnebrandcreme, aftersun (is dat er ook voor baby's?), paracetamol zetpillen, neusspray. Maar heel veel meer weet ik ook niet. Ons mannetje is bijna nooit ziek en heeft geen speciale medicijnen. Daar waar wij zitten zit een apotheek die vrij veel heeft.

Iemand nog meer tips voor wat ik mee moet nemen waar een ander zo 1,2,3 niet aan denkt?

Oh, we gaan trouwens in september.

2. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Vorig jaar ook met 10 maanden maar Italië geweest en er drie dagen over gedaan. Heerlijk op het gemak! Zij lag toen nog wel in de maxicosi en ook de stoell die wel nu hebben kan ze goed liggen dus ze slaapt veel. Ipad of dvd speler in de auto is ook handig

Ik zou nog meenemen Ors. Kindjes kunnen met een dag spugen al uitgedroogd raken en dat wil je daar al helemaal niet!!
    Een hoedje
    een mini opblaas zwembadje. Wij Namen die mee naar het zwembad. Zo kon zij met water spelen en hoefde wel niet constant in het pis babybad ;)
    Tijdens het wandelen nam ik een hydrofiele doek mee omnivoor de wandelwagen te hangen. Bij heel warm maakte ik de doek helemaal mat en dat gaf flink verkoeling.
    Zwemluiers niet vergeten (die houden geen plas tegen dus niet per ongeluk overdag zo een aantrekken, wij wisten dit niet)

Veel plezier!!

3. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Vorige week zijn we vanuit ons naar Limburg gereden (2,5 uur), dat was de eerste 'verre' autoreis met ons mannetje. Dus ook dvd-speler voor de zekerheid mee.
    Die reis was al een drama, meneer was alleen maar aan het jengelen en huilde en wilde niets, zelfs geen tv kijken. Maar nu was hij de rest van de dag ook niet te genieten, volgens mij waren het de tandjes.
    Hoe vaak hebben jullie gestopt? Ik zat zelf te denken om sowieso de eetmomentjes te stoppen en misschien nog één of twee keer extra.

Met ORS heb ik geen ervaring. Ik neem het mee en laat me bij de drogist wel even erover voorlichten.
    Hoedje: check! Zwembadje wilde ik idd ook meenemen. Maar hoe vul je dat ding elke dag dan? Wel met dat 'pis'water? Nu heb ik hier een zwembadje waar maar 5 of 6 emmers water ingaat.

Bedankt voor je tips!

4. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Wij gaan met een baby van 4 maanden naar Spanje .. We gaan rijden in 3 keer 500 km dus overnachtingen.. Maar in due 500km gaan wij zeker elk 2 uur stoppen.. Ook voor de andere Kids 7,3,2 jaar .. Vorig jaar ook zo gedaan.. Toen waren ze alle jonger natuurlijk en ging het perfect .. Geen cent last gehad van de Kids .. Wel altijd puzzelen met de spullen.. Maar ach dat komt wel goed :) wij hebben een instelstie systeem in laten bouwen in de auto.. Heerlijk van de kindjes geen last..

5. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Wij zijn met 12 maanden oude Siem naar gardameer vanuit Limburg gereden, heen met 1 stop van 1 uur dat was het ontbijt en rond lunchtijd half uurtje, we waren er bijna. En terug 1 keer gestopt late lunch een dik uur.

We zijn snachts gaan rijden zodat Siem veel zou slapen. Is gedeeltelijk gelukt. In de autostoel op slaapstand. Verder speelgoed alvast inpakken wat je tijdens de reis wilt geven. Dan is het weer interessant ipv dat ie het de dag ervoor nog heeft gehad.

We hadden een zwembadje mee en daar emmers water uit kraam in gedaan. Dat beetje water wat ze binnen krijgen.... Met douchen krijgen ze meer binnen...

Verder hadden ze daar geen kinderstoel. Dus een toppi stoelverhoger aangeschaft vanwege ruimte Gebrek in auto. Ze hadden daar een bedje maar evengoed camping bedje meegenomen met matrasje. Heeft als box gediend...

Ipv hydrofiel had ik dooky aan de buggy, ideaal!

Neem al flessen water mee vanuit Nederland voor onderweg en eerste dag. Potjes hebben ze daar ook

Laat je kindje genoeg drinken daar, evt rietjes beker of pakjes.
    Smeer je kindje regelmatig in
    Hoedje evt

Deel Deze Pagina