eigen eten in borstvoeding

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door poohbeer26, 3 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poohbeer26

poohbeer26 Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.055
    0
    36
    In de boom
    Wanneer komt je eigen eten in je borstvoeding terecht.

2. poohbeer26

poohbeer26 Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.055
    0
    36
    In de boom
    Niemand :(:

3. Alita

Alita Niet meer actief

Hoi,

hoe snel het in je bv terecht komt weet ik niet, weet wel dat je bv om de drie uur ververst wordt...
    Het is wel snel volgens mij..

4. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Als je iets eet, is met ong. 20 minuten, de helft al op genomen in je bloed. Het zit dan niet meteen in je BV, maar wel vrij vlot erna.
    Als je baby aan de borst zuigt wordt er meteen melk aangemaakt uit je bloed.
    Of alle voedingsstoffen in je melk terechtkomen, is nog niet helemaal duidelijk uit onderzoek, ze kunnen nog niet alles meten.

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Maar waarom wil je dat weten?
    Ik heb hier gisteren de lactatiekundige over de vloer gehad en die vertelde me dat ik echt alles kan eten. Als de kleine er toch last van krijgt omdat ze ergens wat gevoelig voor is, merk je dat snel genoeg en kun je dat achterwege laten.
    Ik had dat zelf ook al wel bedacht, want ja... hoe doen al die surinaamse vrouwen dat bijvoorbeeld he? Die blijven hardstikke gekruid eten allemaal, volgens mij :) En die kindjes doen het prima allemaal, :)
    Zij vertelde dus ook dat de melk aangemaakt wordt uit jouw bloed. Omdat jouw voeding opgenomen wordt in je bloed, de voedingsstoffen althans, krijg je dus wel verschillende 'smaken' melk door verschillende voeding, maar dat smaakverschil is nou ook weer niet gigantisch.
    Alcohol is het enige wat je niet moet nuttigen, tenzij je bijvoorbeeld geen nachtvoeding geeft, dan mocht volgens haar een glas alcohol snel na de laatste voeding best...
    Ik heb daar zelf niet zo'n behoefte aan, ik sta nu al zo lang droog dat iets langer ook nog wel kan, maar goed, dat was haar advies.

6. poohbeer26

poohbeer26 Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.055
    0
    36
    In de boom
    puur uit nieuwschierigheid.

Deel Deze Pagina