Hoi allemaal, even een probleem hier. Ben sinds donderdag avond ziek, buikgriep ws dus veel over gegeven. Nu aan de betere kant. Nu is mijn borstvoeding volgens mij minder en/of aan het teruglopen. Mijn borsten voelen heel de dag/nacht slap aan alsof ze leeg zijn, en mijn dochertje drinkt ook veel korter dan normaal. Ze zuigt wel net zolang maar ze slikt dan niet meer dus er komt nix meer uit. Aanleggen doe ik nu op verzoek omdat ze minder binnen krijgt per voeding, nu komt ze om de anderhalf a 2 uur. Maar mijn borsten lopen maar niet vol Bijvoeden wil ik niet en stoppen met borstvoeding al helemaal niet. Komt dit nog goed? Iemand ervaring mee?
Dat kan heel goed als je ziek bent dat je productie terugloopt. Ik had het vorig weekend....ook zo'n buikgriep en bij mij liep het ook toen terug. Gewoon op verzoek blijven geven. En vaak aanleggen (wat je nu al doet) Dan duurt het zo'n 2 a 3 dagen en dan is je productie al weer aardig op peil hoor. Je kan ook wisselvoeden (4 of 6 borsten geven) als je kindje niet tevreden is na 2 borsten. Je maakt continu melk aan en wisselvoeden is erg goed voor de productie. Beterschap!
Hoi Chacha, bedankt voor je toch wel oppeppende bericht Het hoeft dus nog niet voorbij te zijn! Ik heb haar alleen net wel na allebei de borsten gegeven te hebben 2x 60ml kv gegeven. D'r arme maagje was zo aan het rommelen al vanaf vanmiddag en steeds maar hazenslaapjes omdat ze zo'n honger had. Maar dat wisselvoeden moet dus helpen. Maar leeg is toch leeg? Wat helpt het dan als ik haar toch weer aanleg? Dan raakt ze denk ik alleen maar gefrustreerd
Buikgriep heerst zeker op dit moment!? Ik had er anderhalve week geleden vijf dagen last van. Als ik al trek had om iets te eten (lees: lang genoeg van de wc-pot af kon blijven om iets te eten) dan was ik het zó weer kwijt. Met het gevolg dat ik nog nauwelijks twee voedingen per dag bij elkaar gekolft kreeg. Gelukkig heb ik een flinke vriezervoorraad, maar ik heb wel even hard moeten slikken. Mijn produktie is nog steeds niet helemaal op het oude peil, maar het gaat gelukkig elke dag beter. Blijf dus gewoon doorzetten. En tijdelijk bijvoeden is altijd nog beter dan helemaal te stoppen met borstvoeding.
Door aan te blijven leggen krijgen je borsten het signaal dat er meer melk moet komen. Maar leeg is niet leeg hoor....de melkaanmaak gaat het hardste wanneer er aan de borst gedronken wordt en net nadat er aan de borst gedronken wordt. Een borst is nooit helemaal leeg. Voordeel van zo kort op elkaar voeden is dat je kindje de hele vette melk binnenkrijgt. Deze melk verzadigt je kindje goed. Als je kindje genoeg plasluiers heeft en helder en alert is, krijgt ze echt voldoende binnen.... Lastig he? Zaten er maar maatstreepjes op de borst
Ah klopt dus toch. Dat had ik dus ook afgelope week. Had n griepje en had ook t idee dat er minder melk was. Kreeg met moeite smiddags 50ml afgekolft voor de avond voeding (savonds heb ik niet genoeg dus heb ik smiddags n kolf moment ingelast die ik bij de avond voeding erbij geef) En Wendy wilde ook vaker drinken. Lijkt nu alweer redelijk goed te gaan (sinds gister weer op de been)
Nou hier weer beter, maar mn meisje is de afgelopen 3 dagen flink ziek geweest spuge spugen en nog eens spugen, dus kon niet zovaak aan leggen Nu is ze weer beter en heeft gewoon honger dus aanleggen gaat weer prima, maar mn produktie is savonds Kwalitatief Uitermate Teleurstellend. Met als gevolg dat de eerste 5 a 10 minuten drinken wel goed gaat totdat het 'op' is. Dan gaat mevrouwtje piepen slaan knijpen trappelen , dus dan verwissel ik van borst maar ook daar hetzelfde tafereel dit doe ik dus 6x achtereen totdat mn tepels er bijna afvallen van het zuigen. Dan maar naar bed mja dan kan ze niet slapen want ze heeft honger, weer aan leggen en je raad het al, weer hetzelfde verhaal. Hoe kan ik in godsnaam mijn productie weer zo op peil krijgen als dit niet lukt? Ik wil niet over op kunstvoeding ik word verdrietig bij de gedachte geen borstvoeding meer te kunnen geven
Nou ik wilde dus een kolf gaan halen maar bij gebrek aan tijd om te gaan heb ik het volgende gedaan en dat is volop drinken en 's avonds heel de avond met haar op bed en laten drinken wanneer ze wakker is, en als ze in slaap valt aan m'n borst laten liggen,want in d'r slaap zuigt ze ook nog steeds. Ik heb wel het idee dat het werkt want iig in de ochtend zijn m'n borsten keihard van de melk Nu alleen de rest van de dag nog meer melk hebben.