Pfff..Moet ff mijn frustratie kwijt hoor! Ik woon dus in de randstad, en hoelaat, welke dag of jaargetijde dan ook, altijd die eeuwige file! Mijn ouders wonen bij rotterdam en wij bij haarlem, zo een 80 km, voorheen 50 minuutjes, tegenwoordig standaard ruim 1,5 uur! Mijn ma komt oppassen zo, omdat ik vanmiddag moet werken! Is er weer een ongeluk gebeurt op de A4, ze staat helemaal vast! Tijn op bed, ik MOET echt 14 uur de deur uit! Baal hier zo van, nu maar hopend at ze op tijd is en anders babyfoon naar de buuf ofzo.... Afgelopen zondag vierden we Tijn zijn eerste verjaardag! 15 uur zou de familie er zijn, ongeluk op de A4, hele A4 afgesloten! Mijn vader heeft er 3 uur! over gedaan! Uiteindelijk was iedereen er 16.30 uur pas! Zo moest even mijn frustratie kwijt, het is tegenwoordig gewoon niet meer leuk om auto te rijden..verschrikkelijk op de weg! kus miek
Helaas is het herkenbaar... Ik moet voor mijn werk over de A27, stukje van 20 minuten als ik geen files heb maar op weg naar huis doe ik er ook zo een uur/anderhalf uur over. Ik ben blij als ik een baan in Hilversum heb gevonden, dan ga ik lekker met de fiets
Ik woon in Groningen en hier valt het wel mee met de files. Al merk ik wel dat ik in de 5 jaren dat ik mijn rijbewijs heb, het steeds drukker is geworden, en ik steeds vaker vast sta. Maar dat komt dan voornamelijk door weg werkzaamheden :thumbdown:
Verschrikkelijk, vandaag naar Eindhoven over de A2, aansluitend files gehad, terwijl het eind van de ochtend was. Terug hetzelfde, wel in iets mindere mate, maar toch. En straks moet ik weer naar Gorinchem, ik reken dus maar dubbel zoveel tijd voor ik te laat kom. Maar ik ben die files spuugzat, zei vandaag nog tegen mijn moeder dat ik maar naar de andere kant van het land moet verhuizen, want hier is het niet leuk meer.
Inderdaad! En waarom? Omdat mensen in nederland niet kunnen in en uitvoegen! Grrr, kan me er zo aan irriteren. Op de A9 bij badhoevedorp is het ook altijd raak met file, zowel richting amsterdam als richting alkmaar. Ben blij dat ik voor m'n werk niet uit de stad hoef, maar irritant is het wel!
Klopt, in- en uitvoegen snappen veel mensen niet. Ze gaan met 60 invoegen als de rest 120 rijdt, met ritsen moeten ze zo snel mogelijk ertussen en als je tot (bijna) het einde van de ritsstrook gebruik maakt, waarvoor het ook bedoeld is, worden sommigen nog boos ook en willen je er niet tussen laten. Dan zijn er nog die vrachtwagens die elkaar gaan inhalen met 1 km harder per uur dan de ander, grrr! Mensen die onnodig links blijven rijden, na zoveel jaar nog niet begrijpen dat je van de spitsstrook gebruik kunt maken etc. Het is inderdaad druk en vol in Nederland, dus helemaal voorkomen kunnen ze het niet, maar het zou wel minder kunnen worden.
Ach meid, ik werk in amsterdam en woon in Swifterbant ( kop flevoland) 100 km hene en 100 km terug. Doe er 2,5 uur over om op mn werk te komen, en vaak 3 uur om teurg te komen. 8 km file vind ik nog meevallen tegenwoordig
Jullie mogen allemaal niet klagen! Als wij tussen 7 en 10 of tussen half 2 en 7 (!) savonds met de auto de deur uit willen staan we na 5 meter soms al in de file. De file voor ons huis van al die mensen die de file op de N201 willen, ontwijken en dan met 80 over de drempels in onze straat scheuren (waar je 30 mag) om dan aan t begin van onze straat met zn alle in n nieuwe file te gaan staan om via de rotonde en t stoplicht weer op die N201 te komen waar ze als nog achter de exact zelfde wagen kunnen aansluiten als waar ze voor onze straat achteruit zijn gegaan
Mijn ma heeft er uiteindelijk 2 uur over gedaan! En daar heeft ze mazzel mee gehad want later op de middag kwam de file uit op 26 km! Vrachtwagen door de middenberm! Me ma is nu net pas weg, want er stond om half 9 nog 6 km! Ik heb deze baan pas 3 weken, dus kon echt niet te laat komen, ik heb dus vor het eerst en volledig tegen mijn gevoel in, tijn in bed latens lapen met de babyfoon bij de buuf(tevens zijn gastouder) Uiteindelijk wa shet maar voor 15 min. maar grr..wat een vreselijk gevoel! Zat nog te twijfelen, om hem uit be dte halen, maar hij lag pas een half uur en had smorgens ook al niet geslapen. Uiteindelijk is hij een uur nadat mijn ma er was pas wakker geworden en heeft hij er niks van gemerkt! Verder vind ik dat vrachtwagens voor het grootste deel van de files verantwoordelijk zijn. Het inhalen met 1 km per uur harder, dus hoppa 2 banen die 80 gaan. Ongelukken, bij 2 rijbanen is de rechterbaan altijd een slurf vrachtauto's! Eigenlijk moeten ze een vrachtwagenverbod inlassen: van 7 tot 19 niet en van 19 tot 7 wel! scheelt een hoop ellende en frustraties! Los daarvan, ik moet elke dag door de Velser tunnel, en hoe vaak die al niet dicht is geweest omdat een vrachtwagen niet is gestopt na een stopteken omdat hij te hoog was! Hoppa binnen 15 min. heel beverwijk, sluizen, Ijmuiden, A9 vast met auto's! Zo duidelijk dat het me behoorlijk irriteerd? kus miek
Ja die vrachtwagen ellende (die komen hier dus ook door de straat geraced trouwens). Ik heb al vaker gedacht van ze moeten gewoon een inhaal verbod hebben tijdens spits uren voor die gasten. Het is al druk genoeg zo zonder die slakken die elkaar inhalen. Oh en iemand ook plezier met bruggen die midden in de spits open gaan omdat er 1 hele plezier jacht door moet die net n tikkie te hoge mast heeft? Pfffff...
Oooo superrrr irri! Op de A4 en de A9 zit ook zo een brug..drama als die open gaat! A9 laatst om 8.30 uur sochtends! Dat kan ik ind. niet begrijpen! Zo een mooi wegennetwerk in ned. en altijd vast! @ Wilma: waar woon jij dan? N201, is dat niet zandvoort uit/in? Heb ik ook nog gewoond, drama met mooi weer! Een uur om alleen al de straat uit te komen! Voor een groot deel een goede reden geweest om te verhuizen! (Heb ff gekeken op google..en ja hoor! hihi Zandvoort-Hoofddorp-aalsmeer! Drama weg ind! eeuwig vast!)
Ik sta om half 6 in de ochtend al in 12 km file, en om 2 uur smiddags ook in de file! dus ik mag wel klagen Als ik om 9 uur op school moet zijn ga ik om half 6 van huis weg
Ja leuk he, wij betalen wegenbelasting maar wij mogen wel 20 min stil staan met zo'n 500 auto's voor 1 boot, terwijl ze die masten in 10 min hebben ingeklapt.
hoi hoi de vrachtwagens ik kan hier erg boos over worden.als de vrachtwagens niet rijden kunnen wij niet leven laten we dat voorop stellen.zelfs niet autorijden want dan is er ook geen benzine. iedere dag bijna moeten alle tankstations in nederland bevooraad worden om de autos te laten rijden! daarnaast is het niet dat ze expres gaan inhalen met 1 km verschil.maar als de een begrenst in op 80 en de ander op 85 is dit echt zwaar irritant omdat je een harmonika effect krijgt gas los-gas in dit is voor de chauffeur niet te doen. vooral als je vloeibaare lading dit gaat heen en weer het lijkt als of je op een boot zit met windkracht 10.en daarbij er zijn automobilisten die de regels ook niet kennen.verder is het zo dat de meeste ongelukken gebeuren door dat auto's niet opletten.en niet snappen wat die oranje borden nu betekenen!als ze dat zouden weten mischien zouden ze het ook snappen dat het levensgevaarlijk is en dat ze hem zo snel mogelijk leeg willen hebben! sorry maar ik heb een hele grote familie met daarin 12 chauffeurs mijn vent is ook chauffeur rijd brandstoffen die gaan binnenkort trouwens 2 dagen staken dus zou de tank vol houden en een inhaal verbod helpt niet hoor dan doen ze het nog de baas betaald wel en daarbij komt het erbij dat er ook geen auto meer tussen kunnen om de afslag te halen.en dan rijd de rechter baan als er 20 achter elkaar zitten rijd de achterste 60 hoor omdat er per auto 1 km vanaf dus. je het is makelijk praten maar kruip zelf eens achten een stuurn van een truck
Blusvrouw DANK U. Ik zat me stiekum ook al gruwelijk kwaad te maken. Ik ben vrachtwagenchauffeur van beroep en de vrachtwagens zijn het grootste probleem echt niet. Dat zijn die mensen die te kort op een ander rijden en daardoor om de haverklap gaan remmen. En daardoor weer de auto's achter hen schrik aanjagen. Want een vrachtwagen die inhaalt met 1 km per uur verschil dan rij je wel nog steeds 80 en sta je niet stil. Dat er ongelukken gebeuren is natuurlijk altijd vervelend maar ook een groot deel van de file ellende komt dan door van die nieuwsgierige automobilisten die zo graag even ramptoeristje willen spelen.
@ Esther: ik woon in beverwijk! Maar werk in Haarlem! @ blusvrouw en boldiedfu: Ik begrijp en besef mijzelf heel goed dat vrachtverkeer onze producten en brandstof verzorgt. Ben ik ze ook erg dankbaar voor! Maar dat neemt niet weg dat ze vaak voor veel overlast zorgen op de weg! Wat overigens niet alleen mijn mening is, maar ook zeker een feit dat in heel europa een bekent probleem is. Alleen al de woorden: een inhaal verbod helpt niks, inhalen doen ze toch, de baas betaald. Dit vind ik erg vreemd, en zegt in mijn ogen al genoeg! Als het stoplicht op rood is denk ik toch ook niet: rij toch door.... Net als bazen die van hun chaufeurs verwachten dat ze langer rijden dan het aantal uren dat mag, tijd-schijven overrijden en zelfs moeten vervalsen. En tja in dat soort gevallen krijg je ongelukken, slingerende vrachtwagens(maak ik elke dag wel mee, dat ze ver de weg over slingeren) Heel toevallig zijn de laatste drie files waar ik last van heb gehad, sinds afgelopen zondag alledrie veroorzaakt door een vrachtwagen! En ind. ook automobilisten kunnen er wat van, laten we dat ook totaal niet vergeten! kus miek
Dat vrachtwagens iedereen bevoorraden weet ik ook, goed dat ze dit doen hoor, maar ook als ik 120 kan op de weg, gaan vrachtwagens elkaar met 1 km harder per uur met 80 of 90 inhalen. En dat ze zich niet aan inhaalverboden houden, dat was me ook allang duidelijk. Ik snap ook wel weer dat vrachtwagenchauffeurs overal op tijd moeten zijn en een baas hebben die ze achter de broek aan zitten, maar bijv. rond Rotterdam en het Westland, daar hebben ze veel speciale vrachtwagenstroken en dat vind ik wel heel fijn werken als automobilist. Rijdt een stuk beter door. Nog iets waar ik me kapot aan erger, is als je hier over van die provinciale wegen rijdt, er van die trekkers in de spits rondrijden, dat schiet al helemaal niet op. Bovendien zit er standaard zo'n knaapje van 16 op die ondertussen mobiel aan het bellen is. Ze betalen geeneens wegenbelasting, rijden wel met die zware dingen de wegen kapot en rijden vaak behoorlijk roekeloos.
Is ook echt niet altijd zo hoor, mijn baas betaald de bekeuringen helemaal niet. En ik haal ook niet in tijdens het inhaalverbod (of er moet een auto met sleurhut voor me 70 km per uur gaan rijden of zo ) Vrachtwagenstroken ben ik ook wel voor want bij Rotterdam schiet het vaak sneller op met de truck dan met de auto.