Beste medemama's, Een van mijn kinderen (6 jaar) is PANISCH voor vuurwerk. Afgelopen twee jaren waren drama... Lang daarna (lees: maanden) durfde hij niet alleen in slaap te vallen. Ik wil hem proberen nu dit meer te leren handelen. Ik dacht zelf bijvoorbeeld aan een geluidswerende koptelefoon (welke?) maar misschien zijn er nog andere, betere tips. Wie weet er iets? Hartelijk dank!
Wij hebben deze koptelefoon voor onze zoon. Bekijk Alpine Muffy - gehoorbeschermer voor kinderen - SNR 25 dB - blauw op: https://www.bol.com/nl/p/alpine-muffy-gehoorbeschermer-voor-kinderen-snr-25-db-blauw/9200000024243275?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp Fijn ding. Past goed. En m’n schoonvader en man hebben hem ook wel eens opgehad, en paste ook nog prima. Dus kan je lang mee doen. Verder geen ervaring. Waar is hij bang voor? Het geluid? Het onvoorspelbare? Misschien dan met gehoorbescherming achter glas laten kijken naar wat iets wat je zelf afsteekt, zodat hij kan ervaren dat er niks gebeurt.
Dankje! Ik had deze inderdaad gezien, maar hoeveel geluid laat die nog door? Ik gaf hem ook wel eens oorpluggen maar daar hoorde hij nog steeds van alles doorheen natuurlijk... Hij is vooral bang voor het onverwachte. Op zich vindt hij het nog wel mooi, maar continu die klappen uit het niets en dan die lichten door zijn gordijnen heen...
Hier ook de alpine muffy. Hij is niet compleet geluidsdicht. Maar daar zou ik ook niet voor kiezen. Het is iets dat erbij hoort en dan kun je beter de scherpe randjes eraf halen.
Hij dempt 25 decibel. Dat is behoorlijk wat. M’n zoon durft er dan in de werkplaats mee in. De grote machines vindt hij geen probleem, maar de kleine machines die steeds aan en uit gaan, die dus onvoorspelbaar zijn, vindt ie niks. Maar met gehoorbescherming voelt hij zich een stuk fijner.
Hier vorig jaar ook een koptelefoon gebruikt van Peltor. Na een paar keer deed ze hem toch af, omdat ze uiteindelijk toch gewend was geraakt aan de klappen. Het gaf haar wel een veilig gevoel dat we er 1 hadden en deed hem dan zelf op als ze wilde.
Onze dochter van 12 ( over twee dagen) is altijd al panisch voor vuurwerk geweest. Ook voor andere dingen, beestjes en zo. Ze heeft daarvoor cgt gehad. Maar knallen blijft lastig. Ze heeft een gehoorbeschermer van Peltor en op 31 december heeft ze eerst oortjes en de Peltor er overheen. Met onbeperkt filmpjes kijken overleeft ze het. We nemen het serieus door te bevestigen dat er zien dat ze bang is en kijken welke tips zoals spelletje op telefoon waar ze flink moet na denken, cocoonen met een dekentje op de bank, filmpje kijken.