Eigen haren doen

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door tuc, 19 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.258
    16.645
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Bij mijn dochter van 6 jaar doe ik het overigens wel maar haar grote zus doet het ook regelmatig en die kan het beter als dat wanneer ik het doe ;)

2. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.698
    4.306
    113
    noord holland
    Hier echt twee uitersten. Jongste van 13 doet dat al zolang ik me kan herinneren. Probeert van alles, ze vindt dat leuk. Oudste van 14 kan het eigenlijk nog steeds niet! Kamt haar haar maar laat t los hangen verder. Heel soms (echt zeldzaam ) maakt ze een keer een staart maar echt goed is ze daar niet in. Ze vindt t ook echt niet leuk, nooit gevonden ook, als ze t al deed dan was t toch niet zoals ze bedacht had. Dus als ze wat wil of moet vanuit een optreden of weet ik wat dan laat ze t mij doen. En verder draagt ze t los.

3. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.553
    3.057
    113
    Hier kan ze het sinds kort zelf.
    Ze zit nu in 7.
    Ze heeft lang,dik haar wat erg klit .
    Het kammen gaat daardoor niet altijd even goed en een staart zit vaak met bobbels.
    Maar beter dan niks haha

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.879
    113
    Mijn oudste dochter (10) doet haar haar meestal zelf. Ze borstelt het uit en af en toe maakt ze een lage staart en dat is het. ;) Als ze iets anders wil dan doe ik het. ;) :)

De jongste (7) borstelt het ook zelf uit. Ze kan een staart maken, maar dat zit super rommelig. Als ze het wil, prima, dus soms doet ze het zelf, maar meestal laat ze mij het doen.

Ze kunnen allebei prima vlechten, maar niet in hun eigen haar. Nu oefenen ze dat ook nooit, dat scheelt. Want ik denk dat het echt een kwestie van oefening is. Gewoon laten proberen, in hun eigen haar of in jouw haar of wat dan ook. En ja, in het begin zal het rommelig zijn, maar dat is dan maar zo.

5. Jaimio

Jaimio Fanatiek lid

5 nov 2015
    1.679
    842
    113
    Vrouw
    Mijn dochter van 11 wil er ook maar niet aan. Als ik het niet doe gaat ze gewoon met ongekamde haren de deur uit. En ze gaat na de vakantie al naar het VO. Terwijl de jongste van 7 al lang vaak zelf haar haren borstelt. Zij vindt het ook heel leuk om haren van anderen te doen.

6. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.204
    10.814
    113
    Dochter van 6 wil het vaak zelf doen, over het borstelen ben ik meestal niet helemaal tevreden, maar soms wel. Ze kan zelf een eenvoudige paardenstaart maken of zo'n staart die je niet helemaal doorhaalt. Dat zit goed genoeg voor een schooldag. Soms wil ze graag losse haren met een diadeem, ook op gym- of kunstdag. Dan neemt ze een elastiekje mee om het zelf vast te maken als het nodig is. Van vlechten weet ze hoe het moet, maar ze kan het nog niet bij zichzelf.
    Vorig jaar was het een populaire bezigheid in de klas om elkaars haar te doen :rolleyes:

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.879
    113
    De oudste hier doet het ook alleen maar omdat dat van mijn kant een voorwaarde is voor lang haar. Als ze het niet goed verzorgd (wast en borstelt dus), dan ‘moet’ het kort(er). Dat wil ze niet, dus wast en borstelt ze (met lichte dwang ;)).

Jaimio vindt dit leuk.
  8. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.003
    6.753
    113
    zuid-holland zuid
    Zoon van 8 vind zijn haar echt superbelangrijk, iedere ochtend doet hij t netjes kammen en strak in de wax, gewone haargel was niet goed genoeg meer :cool: Maar ik kan me voorstellen dat dit voor iedereen anders is.

9. tuc

tuc Niet meer actief

Nou dat gaan we hier ook invoeren idd. Ze krijgt uitgebreid de kans om te oefenen uiteraard en ik help waar het niet lukt, maar ze moet er wel zelf mee beginnen.

Shay25 vindt dit leuk.
  10. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.810
    4.192
    113
    Houd ze een beetje van tutten? Anders is een goede kappop misschien leuk om op te oefenen. Of geef haar op voor een kindercursus invlechten.

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.079
    3.867
    113
    Dat is bij ons ook een voorwaarde. Als ze het niet goed verzorgt en het een pluizige klittenbol wordt, dan gaat er een stuk af.
    Dat helpt wel, want ze wil graag lang haar houden.

12. tuc

tuc Niet meer actief

Het is niet echt een tut nee, iig niet met haren. Met make up wel.
    Maar dat laatste is niet eens een slecht idee. Eens kijken of dat hier in de buurt is.

13. Nougat

Nougat Fanatiek lid

27 mei 2018
    2.962
    1.299
    113
    Mijn dochter van 7 doet het zelf.

14. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Hier 2 dochters met een hele dikke bos krullen.
    De oudste kan er een soort van knot maken.
    De rest wat ze zelf kan zit haar niet naar t zin, en elke ochtend doe ik het, natmaken, leave in creme erin en in model brengen.
    Ze zit in groep 7.

Jongste dochter, groep 4, kan er nog helemaal niks mee.

Denk dat het ook heel erg verschilt per haartype, gewoon europees, stijl haar is natuurlijk veel makkelijker om zelf te doen.

15. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.556
    529
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Mijn oudste van 10 heeft het meestal los hangen, soms doet ze zelf een (half)lage staart.
    Hoge staart en vlechten doe ik dan weer vaak voor haar. Maar dat is vaak wanneer ze met koor moeten zingen, speciale dingen :)

De jongste heeft wat korter haar, kan niet echt een staartje in, wel dubbele invlechten. Ook hier is het zo dat ik meestal bij speciale dingen de haren invlecht oid.

Deel Deze Pagina