wanneer kwam jij aan?

Discussion in 'Zwangerschap' started by mae, Sep 25, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mae

mae Actief lid

Sep 12, 2006
    156
    0
    0
    de Wijk
    Hallo

Ik heb een vraagje wanneer kwam je in je zwangerschap in kilo's aan?
    Hoe lang ik nu zwanger ben is nog wat onduidelijk, weet donderdag met de 1e echo meer:))
    maar ik ben toch al zo bijna 2 kg aangekomen :cry: en ik word daar niet vrolijk van.
    Ik wil best misselijk zijn heeeeeeeel de gansedag door en weet ik veel wat voor kwaaltjes wil ik hebben en krijgen , maar aankomen vind ik echt niet leuk.

Nu ben ik dus benieuwd of er meerdere aangekomen zijn in de 1e 3 maand? en is dat wel normaal? ik meende dat je pas aankwam na de 3e maand ofzo.

Liefs mae

2. Calimero

Calimero Fanatiek lid

Aug 31, 2006
    1,901
    0
    0
    volgens mij is dat voor iedereen verschillend
    ik ben nou in totaal 4 kilo aan gekomen

3. Sanne

Sanne Fanatiek lid

Sep 18, 2005
    3,691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Vanaf 20 weken ben ik pas echt bijgekomen, daarvoor maar 2 kilo

4. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik bij 14 weken al 2 en een halve kilo, maar komt ook door t stoppen met roken denk ik hoor!

5. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Ik was bij 7 weken al aangekomen. Nu ongeveer 1,5 kilo.

Ik vind het niet erg. Het hoort erbij.

6. patricia24

patricia24 Actief lid

Jan 27, 2006
    439
    0
    0
    hengelo overijssel
    ik ben vanaf week 18 aangekomen, ben inmiddels al 8 kilo aangekomen :(

patricia

7. keizerin

keizerin Niet meer actief

Ik kwam ook pas bij week 20 aan ofzo weet het niet meer precies.
    Ik viel eerst wat af en bleef daarna lang op het zelfde gewicht staan,
    Ik ben nu totaal 8 kilo aangekomen.

8. Monique76

Monique76 Niet meer actief

Tot 20 weken was ik maar twee kilo bijgekomen, en tot heden 9 kilo totaal. De één begint vroeg en stopt later met groeien en bij de ander is dit andersom. Je weet dat je aankomt als je zwanger wordt, dit hoort erbij. Je kunt het proberen in de hand te houden, door niet overmatig te gaan eten en snoepen. Luister gewoon naar je lichaam.

Groetjes Monique76

9. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

Oct 28, 2005
    32,963
    0
    36
    Dan heb ik niet zo'n goed nieuws voor je. ik ben in totaal ongeveer 20 kg aangekomen tijdens de zwangerschap van onze Rick en ik snoepte niet, at gezond en dronk genoeg water. Je kon het bij mij ook niet zien die kilo's (van achter al helemaal niet), ik was gewoon zwanger!
    Je kunt er gewoon niets van zeggen en je zult het op de koop toe moeten nemen ben ik bang.

Groetjes,
    Ramona

ps: inmiddels ben ik na 41 wkn en 6 dgn zwangerschap bevallen van een prachtige zoon van precies 8 pond en binnen 10 dagen was ik al weer zo'n 15/16 kg kwijt (voornamelijk vocht), dus na afloop komt het echt allemaal weer goed! ;) :D

10. ik kwam pas kilos bij toen ik 6 maand zwanger was
    ma ik had ook nog nie echt ne dikke buik toen

11. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

Jul 8, 2006
    8,361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik ben nu 16 weken zwanger en net 1 kilo aangekomen.

Het is bij iedereen heel verschillend ;)

12. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    je moet tellen op minimaal 1 kg per maand, op het laatst gaat het natuurlijk wat harder.

ik ben nu ongeveer 2 kg aangekomen denk ik

13. Patricia1983

Patricia1983 Actief lid

Feb 23, 2006
    497
    0
    16
    Arnhem
    Ik ben al 8 kilo aangekomen! De eerste 16 weken van mijn zwangerschap alleen maar lopen overgeven en spugen. Heel vreemd allemaal.

14. zorra

zorra Fanatiek lid

Jun 16, 2006
    3,353
    0
    0
    Ik ben nu 2 kilo aangekomen, bij de zw. schap van mn dochter ben ik de 1e 3 maanden 3 kilo afgevallen, in totaal toen 12 kilo aangekomen. Ik zou me er niet zo druk om maken als ik jou was, als je gewoon gezond eet dan nog kan je in het begin aankomen, het is per persoon verschillend. Het kan best zijn dat je nu een aantal kilo bent aangekomen en dat je straks even een stop hebt.

15. fenniet23

fenniet23 Actief lid

Jul 22, 2006
    405
    0
    0
    Receptioniste
    Meppel
    Ik was bij week 14 nog maar 1 kilo aangekomen, dus helemaal niet veel. Ik kan ook nog steeds mijn eigen maatje aan. Maat 38 dus je ziet bij mij ook nog niet veel. Mag van mij nu wel hoor. Mensen mogen best zien dat wij zwanger zijn. :D

Dikke kus Fennita

16. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

Sep 6, 2006
    1,807
    0
    36
    Haarlem
    Ik ben nu 2 en een halve kilo aangekomen.

17. Panda

Panda Fanatiek lid

Feb 6, 2006
    2,248
    0
    0
    Ik was in het begin ook meteen een paar kilo aangekomen, dat is echt voor iedereen verschillend. Als je gewoon normaal eet en niet snoept doe je er weinig aan. Nu ben ik alweer weken op hetzelfde gewicht (= 14 kilo erbij).

Maar uh. de hele dag misselijk zijn wil je echt niet hoor! :(

18. Timiris

Timiris Bekend lid

Jul 6, 2006
    739
    0
    0
    van alles met paarden
    Doetinchem
    Ik ben juist afgevallen.
    Bij mij zorgen de hormonen voor overgeefbuien en ik ben al blij als ik iets binnenhoud.
    Ik woog altijd 58 en nu 56,5kg.
    Ik ben 4 maanden zwanger en heb ook wel een buik,het aankomen zal nog wel komen ;)

19. neeltje

neeltje Fanatiek lid

Feb 17, 2006
    3,289
    0
    0
    ik ben de eerste 12 weken 5 kilo aangekomen maar ben ook weer afgevallen nu ben ik 27 weken en ben ik in totaal 6 kilo aangekomen, blijft een beetje schommelen bij mij
    bij mijn zoontje ben ik uiteindelijk op 13 kilo uitgekomen, ben benieuwd hoeveel het nu wordt op het eind

20. MarieLize

MarieLize Actief lid

Jul 16, 2006
    431
    0
    0
    k heb het ook hoor, mae! Ik ben nu al van 53 naar 57 kilo gegaan. En ik ben er ook niet blij mee. Als die baarmoeder gaat groeien vind ik dat prima (bring it on!) maar op het moment ben ik bijna geneigd mezelf eten te verbieden omdat ik niet verder wil aankomen.maar ik word zo ziek als ik niet op gezette tijden eet; zo'n 6 a 7x per dag iets eten ipv mijn gebruikelijke 3x, tikt aan. Da's dus sinds ik zwanger ben.
    Plus, ik wil een gezond kind ter wereld brengen.dus houd ik mezelf voor dat ik na de bevalling m'n lijf wel weer in vorm kan trainen.

Ik hoop dat ik me na dit trimester weer goed genoeg voel om het sporten weer op te pakken - van 4x per week trainen naar 0x. draagt er ook toe bij dat ik aankom.

Maar eet jij ook meer dan gewoonlijk? En wat voor dingen eet je dan? In het begin at ik bijv een muesli reep, tussen de maaltijden door om niet ziek te worden maar nu ben ik op fruit overgestapt.

Share This Page