Onze zoon is met 31.2 gepland gehaald middels een keizersnee ivm extreme dysmaturiteit. Ik heb het gevoel dat mijn lijf qua hormonen nog "denkt" dat ik zwanger ben, of in ieder geval in de war is. Voel een continu gevoel van gejaagdheid, ben zeer prikkelbaar en bijvoorbeeld mijn haar is nog zo'n volle bos als tijdens mijn zwangerschap. Borstvoeding liep ook voor geen meter, terwijl ik onze eerste kind een jaar heb gevoed. Dat haar is uiteraard niet erg, maar daardoor denk ik wel dat mijn hormoonhuishouding overhoop ligt. Zoon is inmiddels 4 maanden. Wie herkent dit en heeft tips?
Heb ik ook gehad en ik had het gevoel dat ik tegen het doordraaien aan ging. Heb je longrijpingsprikken gehad? Daar werd ik al gejaagd van. Heel naar was dat. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog soms dat gevoel heb. Ben toen weer met de pil begonnen omdat ik absoluut niet meer zwanger wilde raken. Nu bijna 2 weken gestopt omdat mijn vriend nu gesteriliseerd is. En daarbij de stille hoop dat ik geestelijk ook weer rustiger wordt.
Ja, 2x longrijping gehad. Maar dat was eind september, zou dat nog steeds in mijn lijf zitten? Ik dacht juist te starten met de pil om de hormonen weer een soort te resetten.. Niet handig dus? Heb jij er iets aan gedaan?
Geen idee of dat daar van komt maar dat zijn ook hormonen die longrijpers. Nee heb er niks aan gedaan ik hoop nu op resultaat van de pilstop. Het kan ook gewoon een uiting zijn van alle zorgen rondom de vroeggeboorte. Je gaat maar door maar ooit moet her eruit...
Dank voor je reactie. Morgen ff naar de HA, wie weet heeft hij tips. En anders koop ik een boksbal, kan ik daarop mijn frustratie botvieren
ik werd pas rustiger toen ik de mirena spiraal terug nam ik was zo onrustig en opgejaagd snel boos tegen depresief aan. het is nu weer rustiger in mijn hoofd. heel veel sterkte
Ik herken mezelf ook wel in je verhaal, gedeeltelijk moet ik zeggen. Mijn haar begon wel uit te vallen maar ik weet niet precies meer wanneer. Toen ik stopte met de borstvoeding na 2 mnd ging mijn lijf pas echt herstellen. Dat gejaagde heb ik ook gehad, best lang eigenlijk. Ik denk niet dat het bij mij hormonen waren, maar gewoon de drukte van een tweeling en daarnaast de enorme achtbaan van de vroeggeboorte. Ik was ongelofelijk prikkelbaar, had stemmingswisselingen ppffff. En ik was gesloopt, zo moe! Mijn man zei gekscherend dat ik na de zwangerschap meer last had van hormonen dan tijdens. Hij dacht dus wel dat het gedeeltelijk hormonen waren. Ik heb 10 weken na de bevalling ook een Mirena laten plaatsen, dus misschien zou dat wel helpen?
Dank voor jullie reacties. Ben bij de HA geweest en die zei ook terecht, 9 mnd op, 9 mnd af. Nou ja, in mijn geval dan 7 mnd op mijn schildklierwaarde is iets verhoogd. We gaan over 3 maanden weer testen en ik kan evt ook nog een soort hormoonkuurtje krijgen die de boel "reset" . Ik moet zeggen, het gaat ook wel wat beter al. Liever geen mirena spiraal, maar snap dat jullie er bij gebaat waren. Vindt een spiraal echt doodeng (ik weet het, dat is niet zo, maar brrr) Het is nog te doen zo en manlief heeft er ook niet al teveel last van, hihi. @frannie82: merk je al verschil?