De rentes over spaargeld zijn de afgelopen tijd heel erg gedaald. Zelfs met een hogere rente dan nu kost het de laatste tijd vaak geld om geld achter de hand te houden. Je hebt te maken met inflatie, belasting en evt toeslagen die je mis kunt lopen. Geld hebben kost geld. Wat denken jullie dat de gevolgen zullen zijn als je moet gaan betalen om geld op de bank te bewaren? Zou dit positieve gevolgen hebben? Bijvoorbeeld: Mensen gaan meer uitgeven waardoor de economie een sterke boost krijgt. Of zal dit negatief gaan uitvallen? Bijvoorbeeld: Mensen zetten hun geld minder snel bij de bank, sommige mensen halen hun oude sokken tevoorschijn, meer inbraken omdat er meer verwacht wordt te vinden in een huis en banken hebben minder geld in beheer om te doen wat ze doen. Ik zelf koop een redelijke tijd van tevoren als ik iets goedkoper kan krijgen. Tot nu toe heb ik dat spelletje goed gespeeld. Bijna geen miskopen gedaan, maar zaken ontwikkelen en ik kan er ook op den duur de mist mee in gaan. Nu ben ik niet heel erg thuis in het banken systeem en ben ik daarom heel nieuwsgierig wat jullie voorspellingen zijn.
Als heel veel mensen hun spaargeld opnemen dan hebben de banken ook minder geld ter beschikking om uit te lenen. Ik geloof niet dat het zo ver komt.