Eigen kamer of bij ouders

Discussie in 'Veilig slapen' gestart door Bloem1990, 3 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik had het er gisteren ook met manlief over want hij wilde dat de kleine na een paar nachtjes gewoon in zijn eigen kamertje gaat slapen maar heb ook mijn twijfels besproken omdat ik bang ben dat hij dadelijk overlijdt door wiegendood als ik hem te snel in zijn eigen kamertje leg omdat gezegd wordt dat de kans dan groter is en zeker aangezien wij flesvoeding gaan geven omdat borstvoeding niet mogelijk is :(

Ik kijk gewoon na de bevalling wat we fijner vinden en als we merken dat we hem toch graag bij ons op de kamer hebben dan koop ik via Marktplaats wel een wiegje/ ledikantje voor die paar maanden naast ons bed want 6 maanden of langer met die kinderwagen de trap op- en afslepen elke ochtend en avond zie ik niet gebeuren ;)

2. kissi

kissi Actief lid

13 jul 2011
    271
    0
    0
    Bij ons heeft ons zoontje de eerste 6 maanden ook bij ons in de sl.kamer geslapen, ideaal bij het geven van borstvoeding. hup in bed tegen je aan, verschonen , andere borst en hup weer terug in bed. Na dat half jaar moest ik er wel aan wennen om hem naar zijn eigen kamertje te doen, maar wel doorgepakt. Toen de slaapkamer deuren open gezet, maar inmiddels slaapt hij elke nacht als een roos. Ik zou het zo weer doen. Echt een zalig gevoel!

3. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ik heb nog geen ervaring maar we zijn van plan om de baby de eerste paar weken in een wiegje bij ons op de kamer te houden en daarna in zijn eigen kamer te leggen. De deuren zitten recht tegenover elkaar en deze zullen dus nog wel open blijven. Ik slaap erg licht en verwacht ook van elk kuchje en zuchtje wakker worden dus een jaar of langer bij ons op de kamer zie ik niet zitten. Daarnaast wil ik op een gegeven moment ook weer wat intimiteit met mijn man. 😊 Ik denk niet dat ik dat kan met een baby/dreumes naast mijn bed. Maar vooralsnog zie ik wel hoe het gaat lopen. Volgens mij kun je het niet echt plannen en moet je op je gevoel afgaan.

4. Bloem1990

Bloem1990 Actief lid

21 jul 2014
    237
    0
    0
    NULL
    Almere
    Fijn om nog zo veel reacties te lezen!

5. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Wij slapen nog steeds samen. ;)

6. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.023
    3.257
    113
    De kraamzorg en ook het CB kunnen je niets verplichten, nooit! Niet over de slaapplaats, niet over de voeding ( soort of hoeveelheid), niet over je manier van opvoeden, helemaal niets! Ze kunnen je alleen adviseren over wat het beste is ( uitgezocht door wetenschappelijk onderzoek). Wat je met die adviezen doet, is je eigen keuze. De risico's zijn er wel degelijk, het is aan jou/jullie of je die risico's wil nemen.

7. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48

vroeger sliepen kinderen juist bij de ouders, het is pas sinds we grotere huizen hebben dat kinderen apart worden gelegd. Als je over de eeuwen heen kijkt zijn er meer jaren dat mensen samen slapen dan dat mensen apart slapen ;) ook als je wereldwijd kijkt is samen slapen in veel culturen de norm.

Ledikantje kun je toch overdag gebruiken? :)

Voor mij is samen slapen de norm, net als dat ik met mijn partner samenslaap, aan hem ben ik ook gewend geraakt.

8. misa

misa Niet meer actief

Niet te veel luisteren naar richtlijnen en adviezen. Doen waar jij en je kindje zoch goed bij voelen.

Hier heeft de oudste tot een week of 12 bij ons op de kamer geslapen en soms zelfs lekker bij ons in bed (op mijn buik of in mijn arm). De jongste heeft tot 6 maand bij ons geslapen wegens haar 'toestand'. Uiteindelijk heeft ze toen ze ruim 2 was ook nog een paar maandjes bij ons geslapen wegens separatie angst.

Oja, en vergeet niet: ze zijn maar heeeeeeel kort klein he..! ;)

Dus laat de richtlijnen en adviezen lekker los en doe het op jullie manier, met alles! :)

9. Drieka

Drieka Niet meer actief

Nu ik bevallen ben en thuis met de kleine heb ik hem de eerste nacht in de kinderwagen naast ons bed gehad want merkte direct dat ik hem toch wel graag naast me had, alleen in de kinderwagen vond ik geen succes dus heb zaterdag direct ergens een tweedehands klein ledikantje gehaald waar hij tot 6 maanden in kan slapen ;)

Voel me toch prettiger en geruster als hij naast me ligt te slapen en sowieso vind ik het gemakkelijker, kan ik hem heel gemakkelijk zijn speentje indoen zonder dat ik steeds de gang over moet :D
    Ik geef flesvoeding dus moet evengoed echt opstaan om zijn flesje te maken als hij in de nacht honger heeft maar dat maakt me verder niks uit.

Deel Deze Pagina