Eigen kamertje en voeden 's morgens

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door cizmo, 7 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Momenteel slaapt onze 2 maanden oude baby bij ons op de kamer. Zodra hij 's morgens wakker wordt en ik hem hoor kletsen en smakken geef ik hem borstvoeding. Nu vraag ik mij af hoe dat gaat als hij straks op zijn eigen kamertje ligt. Dan zal ik hem denk ik pas horen als hij huilt omdat hij honger heeft. Dat vind ik zo zielig omdat hij dat niet kent. Hij komt ook nog niet op een vaste tijd. Wel is het nooit na 06:00 uur. Binnenkort moet ik werken en dan zou het het beste zijn als ik hem tussen 07:00 en 07:30 voed. Nu word ik vroeg wakker van zijn gesmak en voed ik hem na een kwartier. Misschien slaap ik wat langer als hij op zijn eigen kamertje ligt omdat ik hem later hoor.

Hoe doen de moeders dat waarvan de baby al op het eigen kamertje ligt?
    Ligt jullie baby daar ook een tijdje te kletsen voor hij drinken krijgt?
    Is het sowieso normaal om te wachten tot de baby huilt 's morgens? Misschien kan ik het daarmee uiteindelijk rekken tot 07:00 uur en leert hij langer slapen?

2. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Ik geef niet direct met wakker worden in ochtend.
    Eerst ff klessen boven zijn bedje, dan verschonen, wassen en aankleden.
    Dan naar beneden en mag hij ff 10min voor de tv.

Als hij gaat jengelen/zeuren maak ik de fles :)

Maar dit ligt wel aan of die nachtfles en wanneer hij die heeft gehad.
    Gister van 19:00-05:00-07:00
    Dan geef ik hem pas fles als die erom zeurt endud 08:30u was dat.

Vandaag 19:00-04:00-06:15 en gok dat hij rond 07:15u fles wil :)

Dit was ook zo tot die 2mnd was, enkel 1min tv hihi
    En had hij sneller honger

3. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Toen ik nog bv gaf werd ik standaard 5 min wakker voordat zij wakker werd voor een voeding. En ik had de babyphone naast mij staan en daarmee hoorde ik der heel goed.

Overigens heeft ze hier nooit gehuild voor een voeding ze begon een soort van te roepen als ze wakker werd. En naarmate ze ouder werd hoorde ik der vaak eerst kletsen tegen der knuffels voordat ze begon te roepen

4. SharonR

SharonR Actief lid

17 jan 2012
    468
    0
    0
    Lucas slaapt al vanaf het begin op zijn eigen kamer en eigenlijk weet ik niet beter. Meestal ben ik eerder wakker dan hij (6.15 uur), maar als dat niet het geval is word ik wel wakker zodra hij begint te kletsen en ga ik naar zijn kamer toe.

Als je niet meteen wakker wordt van zijn geklets als hij op zijn eigen kamer ligt is dat niet zo erg hoor. Als hij je nodig hebt hoor je hem wel. :) Als je het toch ongemakkelijk vindt kan je de babyfoon op je kamer zetten, zodat je hem meteen hoort. Een ander alternatief is het extra vroeg zetten van je wekker, maar aangezien hij op onregelmatige tijden wakker wordt zou ik daar niet aan beginnen.

5. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Mijn zoontje slaapt vanaf dat hij 8 weken was op zijn eigen kamer en het is nog nooit gebeurd dat ik wakker werd van zijn gehuil. De babyfoon staat op mijn nachtkastje en als mijn zoontje wakker wordt, ligt hij eerst een tijdje wat geluidjes te maken waar ik van wakker word. Als ik zie dat hij wat onrustiger wordt, ga ik naar hem toe. Ik wacht dus niet op het huilen.

6. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Ons meisje slaapt nu een paar weken op haar eigen kamer. Ik slaap veel dieper, dus ze moet inderdaad wat 'luider' signalen afgeven wil ik haar horen, maar dan nog gaat dit vrijwel nooit gepaard met huilen van de trek. Maar meestal begint ze een beetje te draaien en met grote intervallen een piepje te geven. Dan word ik al langzaam wakker en loop ik naar haar kamertje. Ze heeft nooit echt hoeven huilen sinds ze op haar eigen kamertje slaapt.

7. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Jullie reacties stellen me wel gerust! Misschien moeten we het binnenkort maar eens proberen!

Deel Deze Pagina