Soms vraag ik me af: Onze kleine boef van 10 weken heeft een aantal weken in het ziekenhuis gelegen. Thuis sliep hij gewoon niet van de pijn. Tijdens opname bleek hij obstipatie en koemelkallergie te hebben. Daarna sliep hij daar als een engeltje. Hier thuis gaat het slapen al 100x beter (slaapt ingebakerd) maar als ik hem in bed leg gaat hij pas slapen als ik na 10min terug kom om hem zijn speen te geven en mijn hand op zijn hoofd te leggen. Ofwel hij blijft huilen totdat ik kom en soms moet ik nog 3x terug. Maar nu het mooiste bij de gastouder huilt hij een kleine 5 min en gaat gewoon slapen. Hij wil daar niet eens zijn speen. Ik zeg we hebben een kleine deugniet in huis hihi.. Maar nu vraag ik mij af hoe komt dit toch? Voelt hij een bepaalde spanning bij mij, omdat slapen best een tijd "beladen" is geweest. Zo gek ik heb al een kleine dreumes in huis van 20 maanden die ook echt zelf is gaan slapen, maar wordt er soms best onzeker van .
Ik denk dat het heel normaal is dat hij niet makkelijk in slaapt op deze leeftijd, zou daar niet onzeker over zijn. Dat van de gastouder zou ik niet weten, andere omgeving? Misschien ervaart de gastouder het anders.
Ja misschien komt het wel door de andere omgeving. In het ziekenhuis ging hij ook gelijk slapen nadat de obstipatie was opgelost en hij andere voeding kreeg. Sliep daar zelfs in de box in z'n wipper zonder te huilen. Ik moet er idd niet onzeker van worden, maar soms heb ik even zo'n moment 😊 ..
Dit hadden wij ook. Zelfs als ik niet thuis was en papa haar naar bed bracht was het snel goed. Maar bracht hij haar naar bed als ik wel thuis was, sliep ze ook pas als ik bij dr was. Gelukkig heeft het maar 3 weken geduurd... Ik zag het maar zo: Als de mogelijkheid er is, is hij gewoon veeeeeeel liever bij jou dan in bed Gaat vanzelf weer over.. Hou er rekening mee dat het langer duurt om hem in slaap te krijgen, dan loop je er ook niet iedere keer weer tegenaan te hikken.... Succes!