eigen kamertje of toch nog maar niet.

Discussion in 'Zwangerschap' started by lucky, Aug 15, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

eigen kamertje of toch nog maar niet.

1. ja, voor ons wel.

2. nee, de eerste tijd bij ons op de kamer.

3. ik weet het nog niet.

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

Mar 19, 2007
    2,575
    0
    0
    Enschede
    Hoe ik er nu over denk is dat ons ventje meteen op zijn eigen kamertje in zijn ledikantje gaat. Ik vind persoonlijk 4 tot 5 jaar echt veelste lang! Voor een kind is het dan zo moeilijk om ineens om te schakelen om op een eigen kamertje te liggen..

Liefs kiss

2. Writer

Writer Niet meer actief

tja je vind dat blachelijk maar misschien iemand anders vind het heel prettig , en over keukentafel , ,het is niet eingen meubel in huis hoor , je hebt nog banken, douch :) idd ook keukentafel en logeerkamer ;)
    heb zelf 3 jaar gedaan heb geen spijt van :D

3. Denise19

Denise19 Bekend lid

Jul 17, 2007
    632
    0
    0
    Mijn zoontje sliep de eerste nacht in zijn ledikantje op zijn eigen kamer, maar ik MOEST hem van de kraamhulp naast me neer leggen snachts,in een wagenbak ( had geen wiegje) ivm met nachtvoeding.Als je je kindje hoort huilen dan heeft hij waarschijnlijk al wat langer gehuild voordat je er wakker van word, waardoor de eetlust minder is, en hij vermoeid is door het huilen. Dat werd mij verteld iig! Maar toen de hulp het huis uit was, heb ik hem lekker in zn eigen ledikant gelegd. Hij is nu 2 jaar, en heeft in totaal 2x bij ons geslapen ( op vakantie) Bij de 2de net zo.. lekker in zn eigen ledikantje op zn eigen kamer!

4. Angelina

Angelina Niet meer actief

Wie zegt dat?

Mijn zoontje slaapt bij ons op de kamer ( is 9 maanden ). Eén van de redenen is inderdaad BV.

Al mijn kinderen hebben bij mij op de kamer geslapen, en zijn later naar hun eigen kamer verhuisd. Geen enkel probleem mee gehad.

Zoals al eerder gezegd is: Doe waar jij en je baby zich goed bij voelen.
    O'ja: Het seksleven is hier uitstekend hoor :)

5. woezeltje

woezeltje Fanatiek lid

Mar 2, 2007
    1,623
    0
    0
    bij ons hangt de wieg straks in de slaapkamer maar het ledikantje in de babykamer zal na 1a2 weken ook al gebruikt worden hoor.

ik denk zelf dat als de kleine te lang bij je op de slaapkamer ligt niet meer alleen wilt slapen.

ach gewoon op je eigen gevoel afgaan.bij elk kindje denk je er misschien weer anders over.

6. Marlie81

Marlie81 Bekend lid

Jun 17, 2007
    768
    0
    0
    Ik heb tijdens m'n zwangerschap altijd geroepen dat Jasper meteen naar z'n eigen kamer zou gaan. Toen ik bevallen was, kwam ik daar meteen van terug. Toen wij nog in het ziekenhuis lagen, heb ik m'n moeder naar de stad gestuurd om een wiegje te gaan halen ;)

7. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik heb geen plek voor een wiegje in onze slaap kamer en ik vind dat het gelijk in zijn/haar eigen bedje en kamertje moet gaan slapen.
    als me kind bij mij in de slaapkamer slaapt doe ik denk zelf geen oog meer dicht en ik zie het nut er niet van in om het bij mij op de kamer te laten slapen.

8. hope43

hope43 Fanatiek lid

Jul 14, 2006
    2,255
    0
    0
    4 of 5 jaar? nou aan me nooit niet,..hihi
    we hebben wel in gedachte, zo snel mogelijk naar zijn eigen kamertje,..
    maar ja in het begin , zal ik het bedje wel naast mijn bed zetten hoor, om te wennen, en de angst te verminderen en ivm de borstvoeding snachts.
    al zal ik het erna nog bij me willen houden, dit probeer ik niet te gaan doen,.
    laat mn kereltje maar lekker aan zijn kamertje wennen.

tevens heb ik iets gelezen hier op het forum, wat ik vreemd vond, ik heb het geprobeerd na te zoeken of de info wel klopte, maar nergens kunnen vinden..
    ik las hier ergens dat het de kans op wiegendood zou kunnen vergroten...

de reden hiervan? ik kan niet echt iets bedenken, en wie weet is het ook wel niet zo, maar ja hou het toch in mijn achterhoofd en ga dit volgende week zekers aan mijn gyn vragen,.......

9. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

May 27, 2007
    8,944
    0
    0
    Hier is het ook de bedoeling dat het meteen naar het eigen kamertje gaat.. ;)

10. Nex

Nex Fanatiek lid

Dec 5, 2006
    1,553
    0
    0
    Gelderland
    Ze zal de eerste paar weken in een wiegje op onze kamer liggen en daarna naar haar eigen kamertje gaan.

Op de borstvoedingscursus werd ook aangeraden om ze de eerste weken op de kamer te leggen zodat je meteen de signalen kan horen en ze idd niet te lang huilen. Mss dat ze als mijn vriend weer gaat werken naar haar eigen kamer gaat.

11. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik neem aan dat je als het in zijn/haar kamertje ligt het ook wel hoort als het huilt omdat het honger heeft.
    ik ga ook bv geven maar het gaat lekker in zijn/haar eigen kamertje slapen.
    als ik een wiegje naast me bed moet zetten dan word het wel erg proppen en dan kan ik zelf me bed niet meer uit, wij kunnen maar net naast onze bed staan onze slaapkamer is vrij klein.
    vind het zo een geneuzel dat als je bv geeft dat je het beter bij je in de slaapkamer kan hebben zodat het niet te lang huilt, dat heeft het toch ook met de flesvoeding dan.

12. Loess

Loess Actief lid

Feb 14, 2007
    267
    0
    0
    ja dat wilde ik dus ook ff zeggen.. kinderen zijn zoo gewend aan iets en draai ut dan maar weer eens terug na 4 ,5 jaar..
    de kleine gaat lkkr in het ledinkantje in de babykamer...

13. pooh26

pooh26 Actief lid

Sep 15, 2006
    176
    0
    0
    Het wiegje waar mijn man in gelegen heeft ligt al hier, hoeft alleen nog maar opnieuw geschilderd te worden en de baby komt eerst bij ons op de kamer. Hoe lang? dat weet ik nog niet, de tijd zal het leren. Ik denk, tot de baby 's nachts doorslaapt. Idd ook vanwege de borstvoeding.

14. PrisEnKids

PrisEnKids Actief lid

Jul 11, 2007
    393
    0
    0
    Thuismama
    Roosendaal
    Onze kleine heeft wel een eigen kamer, maar slaapt de eerste tijd bij ons op de kamer in de wieg snachts en overdag op dr kamer...
    Dit omdat het makkeijker is met bv enzo!

15. Line

Line Fanatiek lid

Jan 7, 2007
    2,694
    266
    83
    Wij hebben een wiegje op onze slaapkamer klaarstaan voor onze beeb. Ik ga bv geven en de eerste weken moet je toch erg vaak voeden. Daarna zien we wel hoe het loopt. Ik ga uit van de eerste 3 maanden, totdat de baby een beetje doorslaapt.
    Ik denk dat ik ons kindje eerst toch héél dichtbij ons wil houden. Het lijkt me zo vreemd, 9 maanden zo dichtbij...en dan opeens op een ander kamertje... Voor beeb maakt het vast niets uit, maar voor mij is die afstand veeeel te groot :)

16. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    nee hoor niks ervan ;)

gewoon lekker op de eigen kamer...

kinderen zijn zo snel ergens aan gewend, en jeetje zeg 4-5 jaar bij de ouders op de slaapkamer? moet er niet aan denken zeg, wat een aanslag op je huwelijksleven ;)

nee de kleine lekker op de eigen kamer, en als het 's nachts de fles moet hebben gewoon lekker uit bed pakken en lekker bij paps en mams in bed de borst of de fles... :D

daarna weer heerlijk terug in eigen bed net als pap of mam :)

17. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    guppie81 schreef:
    tot 3 of 4 jaar? Dan geef je toch ook geen BV meer?

Nou ja wie zegt dat? er is geen regel die je zegt dat je je kind met 3-4 jaar geen bv meer mag geven, maar kom op zeg, de fles is niet voor niets uit gevonden tegen die tijd kun je als je perse wilt dat je kind bv krijgt toch afkolven, de kleine eet tegen die tijd toch ook vast voedsel, ik heb altijd zoiets bij vrouwen die hun kinderen met 3-4 jaar nog de borst geven zoiets van dat ze de kinderen "klein" willen houden, weet ff niet hoe ik het anders uit moet leggen....ik persoonlijk vindt het nergens voor nodig de kleine dan nog aan de borst te leggen....

kolfapparaten zijn niet voor niets uitgevonden.... ;)

(ehm angelina, er even vanuit gaande dat je ook daadwerkelijk bedoelt dat de kleine dan nog aan de borst "hangt" van mams)

;)

18. Niet meer actief

Nou danisha heeft 6 week bij ons op de kamer geslapen en is toen op haar eigen kamertje gaan slapen.. ik gaf toen sowieso nog snachts borstvoeding maar ik hoorde gewoon elk kreuntje van haar dus sliep dan aldoor heel licht.. dan breekt je dan wel op..

19. Agapi

Agapi Bekend lid

May 31, 2006
    688
    0
    16
    Cyprus
    De eerste 4 a 5 jaar?! :confused: Dat lijkt mij nou weer niet gezond...

20. Micha

Micha Fanatiek lid

Jan 8, 2006
    1,231
    0
    0
    Woerden
    Ons kleintje gaat lekker op zijn/haar eigen kamer slapen !

Gr.

Share This Page