Isabella is nu 10 maanden en slaapt nog steeds bij ons op de kamer. Ze heeft wel een eigen kamertje , maar - geloof het , of geloof het niet - ik kan niet goed slapen als ze niet bij ons op de kamer ligt.
het liefste wil ik dat de baby gelijk op haar/zijn kamertje gaat slapen, met onze dochter hebben we dat ook gedaan. Nu is het zo dat ze samen op een kamertje moeten en daarom hebben we besloten de baby eerst bij ons te laten slapen tot het goed doorslaapt. Onze dochter moet namelijk wel door kunnen slapen omdat ze naar school moet en haar rust nodig heeft. Maar als di niet aan de orde was dan ging de baby zeker op zijn/haar eigen kamertje! Doe waar je zelf het lekkerste bijvoelt!
Daar kun je dus pas echt wat over zeggen als hij er is! Ik geef borstvoeding en met name daarvoor is het verstandig de eerste weken je kindje zo dicht mogelijk bij je te hebben voor het herkennen van de hongersignalen en andere lichaamstaal. Daarbij wil je zelf vaak niet eens zo lang van je kindje 'weg' zijn.... Ze adviseren om je kindje de eerste 6 maanden bij je op de kamer te houden. Dano heeft de eerste 6 weken in de reiswieg naast mijn bed geslapen. toen overdag af en toe een slaapje in zijn eigen bed. en nu doet hij alle slaapjes in zijn eigen bed sinds een week of 5. Dit gaat allemaal prima! Maar ook bij een volgende komt weer op onze kamer.
: Dus rust en regelmaat bereik je door het kind op zijn/ haar eigen kamertje te leggen? Was het maar zo makkelijk . Ik ben ook ouderwets van de drie R'en, maar hier slaapt Bram toch echt bij ons op de slaapkamer, ik zou niet anders willen.
En dat niet alleen... er is niks " natuurlijker " dan je kind bij je op de slaapkamer te laten slapen. Familie adviseerde mij om haar in haar eigen kamertje te laten slapen , maar ze schreeuwde dan alles bij elkaar + ik gaf borstvoeding en dan is het handiger als je kind bij je op de kamer slaapt. interessante link : http://www.natuurlijkouderschap.org/articles.php?lng=nl&pg=3
ach meiden, doe lekker wat je zelf wilt om welke reden dan ook.... als er 1 is die zich goed moet voelen ben jijzelf het wel..dus als jij je goed voelt om de kleine bij je op de kamer te houden...prima... ik voelde me er goed bij om de kleine direct op zijn en haar eigen kamertje te leggen..en elk geluidje dat er uit kwam hoorde ik....dus tja...doe wat je goed doet.....
Elyesa heeft de eeste tijd bij ons op de kamer gelegen tot 8 maanden zelfs in bed en van vanaf 9 maanden op zijn eigen kamertje de overschakeling ging heel goed dus ga ik bij dit 2de wondertje net hetzelfde doen, maar niet meer in bed denk ik.