Eigen keuze in sport?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door tuc, 2 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.158
    2.055
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ze mogen zelf tot een bepaalde hoogte kiezen. Ik zal wel aansturen op een teamsport die ze langer kunnen blijven doen.
    Ballet bijvoorbeeld is op zich niks mis mee alleen vaak maar leuk tot een bepaalde leeftijd. Wil er één het echt graag dan kan dat natuurlijk maar zou niet mijn eerste keuze zijn.
     
  2. Proudmama2012

    Proudmama2012 Bekend lid

    16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    Zwemles verplicht, maar diploma is nu binnen. Na de vakantie wil ze starten met zelfverdediging. Ze gaat na de zomervakantie het derde jaar ballet doen. En ze zit inmiddels ruim een half jaar op hiphop. Eigen keuzes, zij moet het leuk vinden. Wel het jaar afmaken.
     
  3. Jacy82

    Jacy82 Bekend lid

    24 nov 2018
    743
    420
    63
    Vrouw
    Ik weet nog dat wij op 2 sporten mochten, maar pas als we ons zwemdiploma hadden (nou is het hier normaal dat vroeg te halen) en we zaten sowieso bijna allemaal wel op peutergym.

    Ik ben wel van plan om mn kinderen zelf sporten te laten kiezen. Maar hoop ze ook de kans te geven er verschillende uit te proberen. Zwemles moet zeker wel eerst afgerond voor er meer dan 1 sport bij komt.
     
  4. Fantykoekie

    Fantykoekie Fanatiek lid

    18 jul 2018
    2.655
    3.466
    113
    Vrouw
    Wat zouden jullie hiermee doen?
    Zoon wil graag badmintonnen. Dat mag. Keileuk zelfs. Opa badmintont. Oma heeft dit gedaan. Ik heb dit 15 jaar lang intensief gedaan, mijn broer en mijn nonkel ook dus het zit/zat echt in de familie.

    Maar dat duurt tot 19.30uur op een weekdag. Normaal gaat die om 19.30u naar bed.
     
  5. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Ja lastig. Zoon gaat normaal tussen 18.30 en 19.00 naar bed en voetbalde ook van 18-19. Ging niet altijd goed, maar de dag erna meestal op tijd. Als hij heel moe was sloeg hij een training over.
     
    Fantykoekie vindt dit leuk.
  6. PenF

    PenF VIP lid

    20 aug 2009
    8.290
    2.216
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Gewoon doen. De dag erna wat eerder naar bed. Dochter traint soms tot 20:00 uur. Vind ik ook echt te laat slaapt normaal om 19:30 uur. Maar gaat prima. Wel afhankelijk vind ik van hoe het op school gaat. Gaat school minder goed door vermoeidheid dan stoppen.
     
    Adje en Fantykoekie vinden dit leuk.
  7. zigzag

    zigzag Fanatiek lid

    21 okt 2015
    1.925
    666
    113
    Vrouw
    Zoontje mag wat mij betreft zelf kiezen op zwemles na, want ik wil gewoon dat hij minstens zijn A en B haalt. Gelukkig vindt hij het zelf ook leuk. Verder is het zo dat hij niet elke maand wat anders mag kiezen voor ernaast. Eenmaal bij een clubje wordt het seizoen ook afgemaakt. Hij voetbalt en doet yoga. Voetbal 2x per week, yoga 1x per week. Omdat hij yoga wat minder leuk begon te vinden heb ik met hem afgesproken dat hij na de vakantie 1x per twee weken een yogales doet. Hij wordt er rustig van en ik merk dat het positief bijdraagt aan zijn gedrag/humeur. Voetbal weet ik niet of hij dat zal blijven doen, ik zie het zelf niet zo maar zolang hij het leuk vindt, vind ik het ook prima. Laatst wilde hij meedoen met een soort intro paardrijles. Helemaal prima, zijn we dus ook heen geweest en hij vond het geweldig. In augustus gaan we nog een keertje en dan zien we het verder wel.

    Valt me wel op dat bijna iedereen tegenwoordig een bepaalde drang lijkt te hebben zijn mening kenbaar te maken. Bijt eens wat vaker op je tong denk ik dan. Dat je andere ideeën ergens over hebt dat kan, maar moeten die elke keer en overal hardop uitgesproken worden?

    @ts ik zou me verder niet druk maken om wat anderen vinden hoor. Jullie staan achter jullie keuze, jullie zoontje is een blij kind. Wat wil je nog meer?
     
  8. teigetje1

    teigetje1 Fanatiek lid

    18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    ABC Zwemles moeten ze eerst halen van ons, daarna mogen ze kiezen. Ze mogen alles kiezen behalve voetbal want daar heb ik een hekel aan en mijn man ook.
    Gelukkig trekt niemand richting voetbal dus hoef ik me daar geen zorgen om te maken :D

    Onze oudste dochter doet al ruim 2 jaar turnen en ze vind het nog steeds leuk, al wil ze ook graag taekwondo doen net als haar broertje. Maar dan is ze 4x per week trainen en dat vind ik iets teveel. Ze doet ook nog 2 cursussen met de hond, dus mevrouw is druk genoeg.

    Onze oudste zoon doet taekwondo. Hij wilde hetzelfde doen als wat mama heeft gedaan en net zover (bijna rood had ik). Dus als hij dit vol gaat houden, dan is hij er nog wel een paar jaar zoet mee :roflmao:

    Onze jongste dochter zit net geen jaar op zwemles, dus die moet nog ff voor ze ABC heeft. Maar ik vermoed dat ze ook richting turnen gaat.

    Onze jongste zoon is ruim 3,5 en moet nog beginnen met zwemles.
     
  9. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Maar als er nu 1 echt op voetbal wil, wat dan?
     
  10. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Nou idd. En waarom een hekel aan voetbal?
     
    tuc vindt dit leuk.
  11. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.048
    4.241
    113
    oh als mijn dochter de vrije keuze had dan ging ze paardrijden + tennissen + voetballen+ basketballen + turnen.

    Ze zit op turnen. Wisselen is op dit moment niet mogelijk ivm mijn chronische ziekte en een papa die onregelmatig werkt moet ze alleen van en naar de sport kunnen, we wonen in een bosrijke omgeving waardoor ze b.v voor tennis dus alleen door het bos heen moet. Iets waar wij nog geen goed gevoel bij hebben en dus nog niet kan. En paardrijden is simpelweg te duur.
     
  12. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.393
    4.246
    113
    Vrouw
    Hmmm. Ik zou heel graag willen zeggen dat ze volledig zelf mocht kiezen, maar dat is niet het geval geweest. Ik haat voetbal! Hier in het dorp is het ook echt een aso-vereniging. Ik wil en ga daar niet tussen staan.
    En paardrijden vind ik (nu nog) ook een nee. Ik vind het stinken, duur en mijn man heeft een allergie. (Beste excuus van de wereld ;))

    Ze mocht kiezen tussen verschillende teamsporten en het is hockey geworden, daarnaast skiën, surfen en suppen we. Ze heeft nu eens per week surfles en na de zomer weer hockey.
     
  13. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hier mogen ze ook zelf kiezen, alleen wil mijn zoon op voetbal, tennis en judo. Hij mag er 1 kiezen.
     
  14. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dat is geen excuus, er zijn ook pensionstallen:p
     
    Bubbel vindt dit leuk.
  15. mapepejo

    mapepejo Fanatiek lid

    27 aug 2014
    1.584
    530
    113
    Oudste: We zijn nog op zoek naar een sport- of vrijetijdsclubje (redelijk in de buurt) voor kinderen met een verstandelijke beperking en autisme...

    Jongste: Eerst zwemdiploma halen (volgende week eerste zwemles) dan mag hij kiezen wat'ie wil. Hoeft niet perse een sport te zijn, mag ook scouting o.i.d. zijn
     
  16. Tassie74

    Tassie74 Fanatiek lid

    23 mei 2011
    3.145
    541
    113
    Utrecht
    Onze dochter hebben we als peuter aangemeld op peutergym. Dit viel best tegen aangezien onze dochter al erg behendig was en eigenlijk niets nieuws leerde. Toen zij begon met groep 1 hebben wij haar op de Musicalschool gedaan, omdat zij helemaal gek is van dansen, zingen en acteren. Ze is dan ook super enthousiast en heeft al 2 keer opgetreden waarbij pas geleden in een echt groot theater. Zij wil dit blijven doen, en dus hebben wij haar weer ingeschreven voor na de zomervakantie.
    Waar ze niets over te zeggen heeft is zwemles. Dat is verplicht. Als het goed is gaat zij daar ook mee beginnen vanaf september.
    En daarna zien we wel weer. Ik vind 2 activiteiten/sporten wel even genoeg.
     
  17. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Wij wilden van 3 jaar tot 5 jaar dat de kinderen op gymnastiek gingen. Voor de motoriek.
    Zwemmen voor de diploma's uiteraard.

    Maar dan mogen ze zelf kiezen. Onze dochter heeft dansen gedaan, turnen, paardrijden en wedstrijdzwemmen. Niks is gebleven. Straks met 13 kan ze op moderne dans. Dat is meer vrij en daar houdt ze van.

    Onze zoon is na de gymnastiek op freerunnen gegaan en wil dat blijven doen. Misschien nog een uitstap naar karate. Daar had hij het laatst over. Dat mag van mij er ook wel bij.
     
  18. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Hoe oud is je zoon?

    Hier zijn de teamsport trainingen vaak ook redelijk laat. Hockey is voor 7jarige van 18h tot 19h. Voor 8jarigen van 18.30h tot 19.30h, en daarna van 19.30h tot 20.30h.
     
  19. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Of het leuk is tot een bepaalde leeftijd ligt puur aan het kind zelf, niet anders dan bij andere sporten.

    En dansen is zeker een teamsport, waar je fysiek juist veel meer vertrouwt op je team dan bij een bal sport. Dus de onderlinge band is vaak zelfs sterker.
     
    Adje vindt dit leuk.
  20. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Wat laat zeg! Hier is de voetbaltraining van de jongste (7) van 16.45-17.45.
    Hockey van dochter (9) van 17.30-18.30 uur.
    Voetbal oudste (11) 17.45-19.00 uur.

    Tot 20.30 uur zou ik voor alledrie nog te laat vinden.
     

Deel Deze Pagina