Eigen keuze in sport?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door tuc, 2 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ligero

    Ligero VIP lid

    1 aug 2011
    6.805
    1.516
    113
    Dochter zit op jazz, ze wil graag op tennis of turnen erbij Maar dat past niet met onze werkdagen helaas. Ze zou ook willen paardrijden maar dat vind ik echt te duur.

    Onze zoon wilde op kleutergym maar na 1x proberen wilde hij niet meer. Hij is net 4, ik wil hem eigenlijk naar een vechtsport doen omdat ik denk dat het goed is voor hem. Maar we zien nog wel even aan wat hij zelf zou willen
     
  2. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.457
    13.054
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Hier nog niet aan de orde, maar in het geval van teamsport (zoals in jullie geval) zou ik zeggen: eerst het seizoen afmaken, daarna mag je op wat anders.
    En bij al het andere geldt: afmaken tot waar we voor betaald hebben.
     
  3. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Hier een sprietje van een dochter, de oudste, hadden we op turnen gedaan. Vond ze helemaal leuk. Dat was nu 3 jaar geleden. Sinds dit jaar is ze gaan voetballen. Er ging een wereld voor haar open. Ze voetbalt drie keer per week en is helemaal weg van de sport. Dus van turnen gaat ze af. Vanmiddag laatste les.

    Ik vind het fijn als je kind een sport vindt waar ze gek op zijn en plezier brengt.
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  4. Patty86

    Patty86 Fanatiek lid

    8 okt 2012
    3.243
    2.421
    113
    Vrouw
    Mijn dochter van 5 jaar zit op zwemles. Ze wil heel graag gaan turnen/trampolinespringen. Dat is bij ons vanaf 6 jaar. Ze mag er van ons op zodra ze klaar is met zwemmen ABC is de doelstelling. Ze zwemt ook met veel plezier gelukkig. Het zwemmen heb ik niet overlegd. Ik vind het erg belangrijk. Gewoon opgegeven dus. Als ze haar diploma's heeft mag ze in principe kiezen wat ze wil. Behalve paardrijden, ze is allergisch voor paarden.
     
  5. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.985
    5.817
    113
    Ik vrees dat ik toch wel sturend daarin ben.
    Voetbal bijv. ik zie mezelf niet elk weekend in de weer zijn met van 1 van de kinderen. Het weekend is voor allemaal, de kleinste 2 worden door de weeks al genoeg heen en weer gesleept voor de oudste 2, dus daar pas ik voor in het weekend.
    Dus het moet een sport zijn die doordeweeks beoefend kan worden en geen structurele aanslag is op het weekend.
    Gelukkig blijft er dan nog genoeg over van wat ze leuk vinden. :)
     

Deel Deze Pagina