Strand vakantie, november, zonder ZIKA?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Catmommy, 1 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Wij willen eind oktober/november graag nog lekker met z'n tweeën er tussenuit.
    En hoe mooi Europa ook is, ik verlang nog een keer een verdere vakantie in een warm land in die periode (25+ het liefst).

Dobberen in zee, wat excursies doen, liefst snorkelen maar vooral lekker genieten van elkaar.

Eigenlijk een beetje de vakantie die we een ooit samen in Mexico hebben gehad, Yucatan.
    Maar helaas, daar zit het ZIKA virus en die schijnt daar overal in de omgeving te zitten. Daardoor vallen heel veel landen af, dus is het zoeken naar landen waar het wél echt warm is maar ZIKA virus vrij.

Alternatieven hebben we genoeg, andere delen van de USA, Canada, Ijsland en diverse Europese landen.
    Maar dat is dus als ik mijn droombestemming niet kan vinden.
    Dus wie weet heeft iemand hier nog DE tip van het paradijs op aarde, lekker warm, ook al is het maar een klein eiland?

2. Lizzy1985

Lizzy1985 Actief lid

28 mei 2015
    328
    97
    28
    Vrouw
    Mijn tips zijn:

- Bali! Een prachtig eiland en perfect om nog een laatste keer met z'n tweetjes van te genieten. Je kan daar heel mooi in 1 hotel verblijven en vanuit daar heel veel moois op het eiland bekijken. Je ziet hier prachtige natuur en geweldig mooie tempels. Je kan hier genieten van ontzettend mooie rijstvelden en enorm leuke en aardige bevolking.

- Cuba! Ik ben hier geweest toen ik 18-20 weken zwanger was. Hier hebben we eerst een rondreis gemaakt van 1 week en daarna nog een week in een resort uitgerust (geloof me, dat heb je nodig). Dit is dus wel richting zuid-amerika. De laatste keer dat ik erover hoorde was hier (nog) geen Zika, hoe dat nu zit weet ik niet.
    Het was voor ons echt geweldig om dit bijzondere land mee te mogen maken. We hebben de belangrijkste bezienswaardigheden gezien van het noorden (vanaf Havana tot ongeveer de helft).
    Ik weet niet hoe avontuurlijk je bent aangelegd, maar wij hebben daar bewust gekozen voor een georganiseerde busreis. Zeker ook vanwege de zwangerschap.

Verder zou je kunnen kijken naar bijvoorbeeld Madagaskar, Kaap verdië, dubai of Malediven. Ik ben hier niet geweest, dus kan je niet zeggen hoe het daar echt is.

Waar je wel extra voor moet opletten is dat je naar een land/eiland gaat waar geen malaria-pillen hoeft te slikken. Die mag je namelijk niet als je zwanger bent.

3. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.870
    5.107
    113
    Mijn aanraders zijn Kaapverdië, Malediven of Bali. Alledrie geweest en hele fijne vakanties gehad daar.

4. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Is er geen regenseizoen op Bali in november? Dat lijkt me dan weer niet zo fantastisch.

Op Zonkalender.nl - Overzicht van de beste bestemmingen voor een zonvakantie in november zie ik dat deze landen fijn zijn qua zon in november:

* Mauritius
    Mauritus, een Oost-Afrikaans eiland in de Indische Oceaan, haalt in november ongeveer 28 á 33 graden, met een grote kans op zon en een kleine kans op regen.

* Kaapverdië
    In dit Afrikaanse eiland in de westkust van Afrika (in de Noordelijke Atlantische Oceaan), is het in november 25 á 30 graden, met een grote kans op zon en vrijwel geen kans op regen.

* Australië
    In Australië is het in november gemiddeld 25-30 graden, met een grote kans op zon en een kleine kans op regen. In verband met het orkaanseizoen kun je het noorden van Australië uit voorzorg beter mijden, dus niet Queensland en Northern Territory, maar in de rest van het land is het veilig.

* Zuid-Afrika
    In Zuid-Afrika is het in november gemiddeld 25-30 graden, met een grote kans op zon en een kleine kans op regen. Het noord--oosten van dit land is gunstig, aangezien het in het noorden van dit land gemiddeld warmer is, maar het water aan de oostkust lekkerder van temperatuur is. Ik zou gaan voor de regio rond Durban. Wel mogelijk een malariaprobleempje.

* Egypte
    In Egypte is het in november zo'n 25-30 graden, met een grote kans op zon en een zeer kleine kans op regen.

* Tanzania
    In dit Oost-Afrikaanse land wordt het in november 28 á 33 graden, met een grote kans op zon en kleine kans op regen. Vanwege het regenseizoen kun je beter niet in Dar es Salaam of nationaal park Serengeti zitten.

* Gambia
    In november is het in Gambia, West-Afrika, zo'n 30-35 graden, met een grote kans op zon en vrijwel geen kans op regen. Wel mogelijk een malariaprobleempje.

* Verenigde Arabische Emiraten
    Het is hier in november gemiddeld 30-35 graden, met een zeer grote kans op zon, maar ook een kleine kans op regen. Denk qua plaatsen aan Abu Dhabi of Dubai.

5. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Wauw bedankt, ik ga me er vanavond en morgen in de suggesties verdiepen!

Ik zag voor nu ook Cuba staan, een land dat zeker op nummer 1 staat om te bezoeken, helaas komt hier ZIKA wel voor, ook al is het nog sporadisch, ik wil dit risico liever niet nemen:)

Zuid Afrika hebben we ook aan zitten denken, hier zijn we in april dit jaar nog geweest, en hoewel het heel verleidelijk is om terug te gaan is het ook wel fijn om een ander land te bezoeken, ook omdat Zuid Afrika voor ons wel echt een doe land was met veel nationale parken bezoeken en veel wandelen:)

6. zigzag

zigzag Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.970
    686
    113
    Vrouw
    in Kaapverdië is ook Zika gemeld.
    Wat dacht je van Oman? Best up and coming nu.

7. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    Bali gaan wij ook heen in nov.
    Let op daar heb je wel inentingen voor nodig
    Hepatitis a buiktyfus en dtp.
    Regenseizoen valt mee ik ken veel mensen die in nov op bali zijn geweest en de buien waren op 1 hand te tellen. Als t regent is t maar even een flinke bui

Deel Deze Pagina