Hoe houden jullie de flessen schoon? 1 x per dag uitkoken spreekt voor zich, maar daar tussenin? De kraamverzorgster spoelde alles om en legde het in de koelkast, omdat daar de minste bacterien zitten (kolf, afkolfflesjes etc.) Op de flessen van Difrax staat omspoelen en vervolgens droog bewaren. Advies uit de familie is omspoelen en vervolgens wegzetten met kokend water. Hoe doen jullie dat, hoeveel flessen hebben jullie en is zo'n flessenstandaard handig? Groetjes Wendy.
Beste is voor zover ik heb begrepen: -schoonmaken -uitkoken -heet uit water of sterilisator halen -laten drogen -in goed afsluitbare grote plastic doos in koelkast In de koelkast groeien eventuele bacterien minder snel, daarom koel bewaren, maar in een koelkast zweven ook allerlei bacterien rond, daarom altijd in een doos bewaren. Doos ook regelmatig desinfecteren.
Ik zet de flesjes steeds in een van de groente lades. Ik steriliseer ze 1x per week, en tussendoor was ik ze gewoon af. Daarna droog ik ze wel af, maar na gwbruik spoel ik ze om met heet water, en zet ik ze zo in de koelkast. De groentela gaat ook 1x per week mee in de vaatwasser. Ik doe daar dan verder ook niks anders in dan aleen flesjes en spenen.
De eerste 3 of zelfs 4 maanden geloof ik, heb ik ze dagelijks als volgt schoongemaakt: - sopje maken en met de flessenragger schoonmaken - afspoelen met schoon water - koken - op flessenrekje laten drogen (handig ding van Prenatal) - opbergen in een schone theedoek in de groentela van de koelkast. Die laatste handeling vergat ik alleen steeds vaker, dan bleven ze gewoon op het flessenrek staan en pakte ik eraf wat ik nodig had. Nu doe ik ze in de afwasmachine en 1 keer per week kook ik alles uit. Volgens het CB hoeft dat zelfs helemaal niet meer, maar ik vind het toch een hygiënischer idee.
Ik heb er 2 in gebruik, 1 met een gewone speen, en een met de papspeen. Ik vind het zo irritant om steeds spenen te moeten wisselen..
Vandaag op CB gevraagd of het uitkoken nog nodig was, maar dat hoefde niet meer. Schoonmaken met een sopje of even in de vaatwasser was voldoende. Ik bewaar ze al vanaf het begin op zo'n flessenrekje, doe dat ding ook regelmatig een rondje mee in de vaatwasser. Rekje staat op het aanrecht en de flessen en spenen hangen erop.
na iedere voeding omspoelen met een sopje laten weken. om de dag in de steralisator (rot woord) 1x per week vaatwasser Ik bewaar ze altijd in de koelkast
Hoi, Toen de wijkverpleegkundige van het CB op intakegesprek kwam met 2 weken zei ze dat omspoelen in een heet sopje of gewoon in de vaatwasser voldoende was. Ik doe het als volgt: - fles uit elkaar halen (Difrax) en omspoelen in een heet sopje - droogmaken met een keukenrol en fles weer in elkaar - dop op de speen en neerzetten op het aanrecht - 1 keer per week uitkoken Groetjes Saskia
Ik doe mijn flessen omspoelen na gebruik met eerst koud water en daarna met heet. Verder 1x per dag de flessen die ik heb gebruikt met een sopje. Ik laat ze vervolgens drogen op zo'n rekje van idd de prenatal. En daar hangen ze dan de volgende dag nog op en begint t van voren af aan. Verder doe ik ze denk ik 1x per 2 weken ff uitkoken in de magnetron.
Ik kook ze denk ik 3 keer in de week uit. Verder speol ik na gebruik de fles om met warm water, schud ze goed uit en bewaar ze in een bakje in de koelkast.
Ik kook ze al maanden niet meer uit (vind ik op de leeftijd van onze meiden ook een beetje onzin, ze steken alles in hun mond). Meestal spoel ik ze gewoon om met koud of warm water en gemiddeld 1 keer per dag even in de afwas.