eigen naam zeggen?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Mamzie, Jan 10, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,275
    6,802
    113
    Isabella zegt haar eigen naam ook niet. Als ik vraag, wie ben jij, begint ze heel hard te lachen.

Net of ze wil zeggen, dat weet je toch wel domme mama, :)

verder kletst ze veel en zegt veel. Kent alle kleuren en benoemt de meeste, ;)

2. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

Aug 10, 2007
    2,983
    0
    0
    Danique kan ook nog niet dr eigen naam zeggen.
    Ik denk dat ze dat te moelijk vind, ze zegt wel haar zusje dr naam Luna en mama, papa, enz.. en ze weet ook wie wie is.
    De woorden die ze zegt (dat zijn er een hoop) die zegt ze wel zuiver na dus geen vervorming van woordjes.
    Dus dat vind ik best knap eigenlijk en de q van haar naam is ook wel moeilijk voor zo'n kleintje!
    Haarzelf herkenne in speigels kan ze ook allang en ze moet altijd erg lachen!

3. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

Mar 19, 2007
    2,575
    0
    0
    Enschede
    Hier wijst hij alleen nog maar naar zichzelf. Denk dat hij zijn eigen naam wat moeilijk vind, haha.. Komt vanzelf..

4. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,516
    36,479
    113
    Jesper noemt zichzelf Jepper, heel schattig!

Hij zegt het alleen nog niet zo vaak. Heel soms als hij wat wil hebben dan roept hij die jepper!

5. Kegi

Kegi Actief lid

Nov 23, 2006
    243
    0
    16
    Huishoudhulp
    België
    Hier noemt ons zoontje zichzelf: baby. Als we naar hem wijzen en vragen wie dat is, zegt hij vol trots: baby. :)

6. patricia12

patricia12 Bekend lid

Sep 28, 2006
    604
    0
    0
    limburg
    rachelle noemt zichzelf altijd ''chelle'' zo lief

7. twinny

twinny Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    2,822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    Zoë herkent zichzelf al een tijdje in de spiegel en zegt dan oo-ie of rojje.....hihi

Ze begint zinnetje vaak met oo-ie ....... of oo-ie........ dat vind ik ook heel grappig. Verder zegt ze wel de namen van haar nichtjes emma, isa, bemke (femke), nicol, koen, eta (petra) en ob (rob). Ze vindt het schitterend om foto's te kijken en alle namen op te noemen!

twinny

8. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Vigo zegt ook nog niet zijn eigen naam... zegt sowieso nog vrij weinig. Hij vertikt het gewoon :) Hij begint nu sinds een maand of 2 zichzelf wel in de spiegel te herkennen. Zo grappig :) Hij geeft zichzelf ook altijd kusjes via de spiegel, en bekijkt zichzelf als hij een hoed of de zonnebril heeft opgezet :)

9. Springboon

Springboon VIP lid

Oct 9, 2006
    8,278
    1,834
    113
    Female
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Naomi noemt zichzelf: omi of, Nimi.
    Als je vraagt hoe ze heet, zegt ze vaker Nimi. En soms omi.
    Is maar net wat ze leueker vindt.

10. vanesje

vanesje Fanatiek lid

Jul 17, 2006
    1,395
    0
    0
    Hier ook vanaf 1,5 jaar. Klinkt heel schattig; OJIE zegt hij dan. Afkorting van Olivier is Ollie

11. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

Oct 9, 2006
    2,351
    0
    0
    overijssel
    demi noemt zichzelf memi haha

12. kvptje

kvptje Fanatiek lid

Dec 31, 2006
    1,156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    maricha noemt zichzelf iesja of ze wijst naar zichzelf, Rilène (haar zusje) noemde ze altijd zus of zusje maar tegen woordig hoor is steeds vaker Lène...

13. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

Apr 7, 2008
    2,727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    Veel kinderen hebben een periode (vaak voordat ze hun eigen naam gaan zeggen) dat ze zichzelf jij noemen. Gaat dat niet over, dat zou ik naar de huisarts of het cb gaan. Je kunt het trouwens stimuleren door de naam van je kindje te gebruiken in plaats van jij.

Share This Page