Isabella zegt haar eigen naam ook niet. Als ik vraag, wie ben jij, begint ze heel hard te lachen. Net of ze wil zeggen, dat weet je toch wel domme mama, verder kletst ze veel en zegt veel. Kent alle kleuren en benoemt de meeste,
Danique kan ook nog niet dr eigen naam zeggen. Ik denk dat ze dat te moelijk vind, ze zegt wel haar zusje dr naam Luna en mama, papa, enz.. en ze weet ook wie wie is. De woorden die ze zegt (dat zijn er een hoop) die zegt ze wel zuiver na dus geen vervorming van woordjes. Dus dat vind ik best knap eigenlijk en de q van haar naam is ook wel moeilijk voor zo'n kleintje! Haarzelf herkenne in speigels kan ze ook allang en ze moet altijd erg lachen!
Hier wijst hij alleen nog maar naar zichzelf. Denk dat hij zijn eigen naam wat moeilijk vind, haha.. Komt vanzelf..
Jesper noemt zichzelf Jepper, heel schattig! Hij zegt het alleen nog niet zo vaak. Heel soms als hij wat wil hebben dan roept hij die jepper!
Hier noemt ons zoontje zichzelf: baby. Als we naar hem wijzen en vragen wie dat is, zegt hij vol trots: baby.
Zoë herkent zichzelf al een tijdje in de spiegel en zegt dan oo-ie of rojje.....hihi Ze begint zinnetje vaak met oo-ie ....... of oo-ie........ dat vind ik ook heel grappig. Verder zegt ze wel de namen van haar nichtjes emma, isa, bemke (femke), nicol, koen, eta (petra) en ob (rob). Ze vindt het schitterend om foto's te kijken en alle namen op te noemen! twinny
Vigo zegt ook nog niet zijn eigen naam... zegt sowieso nog vrij weinig. Hij vertikt het gewoon Hij begint nu sinds een maand of 2 zichzelf wel in de spiegel te herkennen. Zo grappig Hij geeft zichzelf ook altijd kusjes via de spiegel, en bekijkt zichzelf als hij een hoed of de zonnebril heeft opgezet
Naomi noemt zichzelf: omi of, Nimi. Als je vraagt hoe ze heet, zegt ze vaker Nimi. En soms omi. Is maar net wat ze leueker vindt.
maricha noemt zichzelf iesja of ze wijst naar zichzelf, Rilène (haar zusje) noemde ze altijd zus of zusje maar tegen woordig hoor is steeds vaker Lène...
Veel kinderen hebben een periode (vaak voordat ze hun eigen naam gaan zeggen) dat ze zichzelf jij noemen. Gaat dat niet over, dat zou ik naar de huisarts of het cb gaan. Je kunt het trouwens stimuleren door de naam van je kindje te gebruiken in plaats van jij.