Tot hoeveel maanden hebben jullie kindjes in de box gezeten? Damien is nu rim 11 maanden en zit er eigenlijk nauwelijks meer in. Om nou voor die 5 min in de week de box in de kamer te laten staan, dat vind ik eigenlijk ook niet nodig. Stofzuigen met hem erbij gaat goed en als wij naar boven gaan, gaat hij gewoon mee en gaat daar verder spelen. Ik ben alleen bang dat als we de box gaan opruimen, dat we spijt hebben dat we dat te vroeg hebben gedaan. Ben benieuwd naar jullie verhaal!
Ik heb de box met 5 maanden opgeruimd volgens mij. Dochter slaapt in bed en speelt op de grond, de box werd alleen gebruikt als opbergplaats. Als ik beneden poets kan ik haar in de gaten houden, de was hang ik buiten op dat is op 2 meter afstand van haar en als ik lang boven ben voor bijv het bed verschonen dan neem ik haar mee.
Maar als je spijt krijgt kun je hem toch weer opbouwen? Ik had die van ons toen binnen 10 minuutjes staan volgens mij
Ayla zit ook nooit meer in de box, maar die kruipt, kontschuift of loopt ook niet. Die blijft dus gewoon netjes zitten waar ze zit. De box blijft nu sowieso staan omdat ik over 2,5 week ben uitgerekend van de 2e, maar anders had ik 'm ook laten staan. Het lijkt me heel onhandig als ze zich straks wel gaat voortbewegen en ik moet naar de wc ofzo. Ik zou me er niet fijn bij voelen om haar dan "los" in de woonkamer te laten waar ze overal bij kan.
Bij ons is ie er met een maand of 10 uit gegaan. Sil wilde er niet meer in en wij vonden het ook niet meer zo nodig. Hij speelde vooral op de grond en als ik even mijn handen vrij moest hebben, zette ik hem in de TrippTrapp. Ging prima en heb de box geen moment gemist.
Damien kan overal komen beneden, maar is geen sloper. Ik durf dus best naar de WC of hou de deur zelfs open. TrippTrapp is een goede suggestie! Kunnen we plaats gaan maken voor cadeaus voor als hij 1 jaar wordt binnenkort.
WC doe ik ook met de deur open Sil is erg nieuwsgierig, dus die wil altijd mee. Ideaal. Overigens sloopt hij ook nooit wat. Had al heel snel in de gaten waar hij wel & niet aan mag komen, dus zelfs de flinke cd-kast blijft keurig onaangeraakt
Hier heeft ie altijd gestaan maar dat komt omdat ik zwanger was van de 2e en we voor die 4 maanden de box niet wouden opruimen, zoonlief heeft er tot de 14 maanden in gezeten, voor als ik even boven mijn kleren aan ging doen, of als ik wc moest en hij vond het soms ook ontzettend leuk om erin te spelen, zoonlief kon met 10 maanden al kruipen, lopen langs stoelen en tafels, en meneer schoof zijn speelgoed zo dat hij overal op kon klimmen, zo vond ik hem 1 keer boven op de dressoir kast !!! terwijl hij er inprincipe niet bij kon, maar hij had alles zo geschoven dat meneer kon klimmen, daarom zette wij hem wel in de box als we even iets moesten doen, dochterlief is nu 10 maand, en doet eigenlijk nog helemaal niets, die blijft lekker op haar kontje zitten, maarja zoonlief kan nog weleens te entousiast zijn, en dan valt ze zo op haar hoofd als hij opeens wil knuffelen, dus die 2 alleen laten doe ik niet, niet als ze niet in de box zit.
Hier met 10 maanden opgeruimd. Hij zat er al bijna nooit meer in en vond het ook niet meer zo leuk. Hij wilde ontdekken en de kamer rond kunnen kruipen dus hebben we hem weggedaan en een leuk speelhoekje voor hem gemaakt.
Die van mij heeft er tot een jaar ingezeten.Ik denk dat we dit ook met de 2e doen.Daarna gooien we hem weg. en begrijp met niet verkeerd,maar we kunnen hem niet meer verkopen.De box is al bijna 45 jaar oud en 1 van de spijltjes vertoont een klein scheurtje.Het is nog niet zo groot dus het kan nog. Mijn stiefbroer,stiefzus,mijn oudste dochter hebben erin gezeten en nu de jongste.dus de box heeft zijn dienstjaren over een dik half jaar gehad.dan kan ik weer wat speelgoed kwijt
Ons mannetje is 14 maanden, hij heeft als ik aan het koken was, heel soms in de box gezeten. Hij staat nu bij ons op op de gang, we hebben een grote gang en als ik naar de wc ga, douchen moet, of even naar de waskelder moet, zet ik hem er even in, echt ideaal. Want hij kan zo de trap niet op, of de bank op klimmen etc etc.. even mijn handen vrij om iets te doen.. mijn mening is, als je de plek hebt, gewoon nog even laten staan en ook gebruik maken van de optie box
Hij heeft bij de tweeling lang gestaan, sowieso anderhalf jaar (2 zelfs, voor ieder 1 ). Ik vond het heerlijk, kon rustig even weglopen uit de kamer zonder bang te zijn dat er iets gebeurde. En 2 mee naar boven nemen doe je ook minder snel.
mijn zoontje speelt heel veel op de grond, maar wij hebben ook een hond..en als ik even de woonkamer uit wil om iets anders in huis te doen, laat ik em ff lekker in de box spelen, of soms tijdens het koken...ik dnekd at ikd at nog wel een tijdje gebruik.. hij vindt ook onwijs leuk in de box, dara zit ook were ander speelgoed in, dus tis nog steeds reuze interessant...sosm laat ik em ook rustgi daar een cracker eten... moet zeggen dat ie sinds hij heel goed kruipt ook mee rin de box speelt pas (vanaf7,5mnd )...dus gebruik em eigenlijk nog vrij weinig.. Ohja en iedere ochtend wanneer ik zn boterhammetje maak ...kan ie nog ff spelen voordat ie moet eten
Hier staat de box nog,en denk dat ie nog wel even blijft staan aangezien ie d'r nog wel eens een slaapje in doed.
Hier staat ie nog, zoontje speelt er ook graag in en ik vind het makkelijk tijdens het koken, stofzuigen e.d. Zolang hij er nog in wil laat ik hem lekker staan!
Bij mijn zoon hebben we 'm gebruikt tot een maand of 19. Toen heeft ie daarna 2 maanden werkeloos gestaan tot mijn dochter geboren werd. Mijn dochter zit er weinig in maar ik laat 'm lekker staan (ook ruimte zat dus dat is makkelijk). Het is wel zo handig als ik even naar boven moet etc. Mijn zoontje vond het echt fijn om even in rust te kunnen spelen. Dochterlief heeft hier minder behoefte aan maar kan zich vaak ook goed vermaken in de box. Ik vermoed dat ze er maar 1,5 uur per dag max in zit.
Wij hebben de box heel erg lang gebruikt, tot onze meid een jaar of twee was. Alleen na het avondeten zetten we er haar nog even in, zodat wij rustig konden opruimen en we minder op haar hoefden te letten, ongeveer een halfuurtje. Ik zat toen ook midden in chemokuren, dus ik kon niet constant achter haar aan rennen. Anders hadden we de box vast eerder weggehaald.
Wij hebben hem rond 11 maanden weggedaan. Ik vond het wel heel fijn dat mijn dochter leerde opstaan en lopen langs de rand van de box. Als mijn zoontje dat buiten de box ook kan dan gaat hij er nu ook uit denk ik. Als ik echt even uit zicht ben dan kan hij ook in de kinderstoel even.
Hier staat de box nog steeds. De ene dag gaat hij er de hele dag in en de andere dag bijna niet. Ik moet wel zeggen dat ik Tycho er nog regelmatig inzet, vooral als ik moet opruimen/strijken/wassen enz enz boven. Maar Tycho is erg nieuwsgierig en zit graag overal aan en dus als ik er niet bij ben laat ik hem niet in de woonkamer alleen beneden. Maar als jij zegt het gaat ook prima zonder box dan zou ik hem weghalen. Je kunt ook bijv een campingbedje gebruiken als box als je toch weer een keer een box nodig hebt... Die zit makkelijker in elkaar als een gewone box. xxx