Schraal wangetje. Exceem?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door babs38, 14 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    instructrice creatieve en culinaire workshops
    Utrecht
    Mijn zoontje heeft al weken alleen aan de rechterkant een schraal wangetje. De ene dag meer dan de andere en het advies van het CB was het goed vet te houden met vaseline, maar het ziet er vandaag wel heel lelijk uit. Een beetje korstjes erop en heel vurig....
    Volgens het CB hebben wel meer baby's een beetje exceem-achtige klachten en het enige wat je kunt doen is het vet houden...iemand nog andere tips?

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    bepanthen smeren, dat hersteld ook de huid ipv alleen vet houden net als vaseline..

3. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    instructrice creatieve en culinaire workshops
    Utrecht
    Ik heb idd ook bepanthen, dat smeerde ik erop voordat ik bij het CB was geweest, maar dat deed niet echt veel en toen raadde zij aan dat ik het beter alleen met vaseline in kon smeren.

4. Megan82

Megan82 Actief lid

30 jun 2009
    210
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter heeft dit ook en ik smeer er balneum creme voor het droge en gevoelige huidje op. Soms is het ineens weg en soms is het inderdaad heel schraal en vurig. Smeer een paar keer per dag. Het huidje herstelt er wel heel goed van. Misschien kun je dit proberen.

Mijn dochter kreeg het naar mijn idee ook door melk en kwijl dat steeds langs haar huid gaat, want ze krijgt het ook op haar handjes als ze die veel in de mond doet. Het schijnt zelfs met doorkomende tandjes te maken te kunnen hebben. Nou ja afwachten dus maar!

succes liefs megan

5. MB1980

MB1980 Actief lid

6 jun 2011
    148
    0
    0
    Adviseur bank
    Gelderland
    Bepanthen. Mijn dochter had het ook. Ik smeerde iedere dag (soms wel 2 keer) bepanthen en na een week waren haar wangetjes weer heerlijk zacht!

6. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.850
    2
    38
    NULL
    NULL
    ik heb zalf van de dokter gekregen.
    ik ging voor heel wat anders maar de dokter begon zelf over haar wangen dat ze vond dat het tegen exceem aan lag ik heb toen zalf gekregen 1 voor te smeren zolang als het rood was en 1 voor elke dag en nu zie je er helemaal niks mee van.

7. Madelief32

Madelief32 Actief lid

16 jun 2009
    196
    0
    0
    Wat herkenbaar. Mijn meisje had dit ook. Ik smeerde bepanthen, en dat hielp heel heelgl oed. Ik kwam erachter dat de oorzaak billendoekjes/snoetenpoetsers was. Nu gebruik ik alleen maar natte doekjes (gewoon die spuugdoekjes of washandje) om te poetsen en die instructies heb ik ook op het kdv gegeven. Weg rode wangetjes....

8. MamaLootje

MamaLootje Actief lid

9 jun 2011
    151
    0
    0
    Mijn dochter heeft dit ook gehad, van dr geboorte tot ze bijna 10 maanden was.
    Af en toe leek het weg te gaan, en vervolgens kwam het 2 keer zo erg weer terug.
    Ik smeerde ook bepanthen, alleen zodra ik (ook op aanraden van het CB) vaseline begon te smeren werd het snel zichtbaar minder.
    Nu is het eigenlijk zo goed als verdwenen, dus vaseline is voor mij echt een aanrader!

9. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

mijn dochtertje heeft dit ook.. ik ben hiermee na de huisarts gegaan en heb hiervoor een hormoon zalf gekregen.

als deze zalf werkte dan was het exceem.. en ja hoor, na gebruik van de zalf trekt de schrale rode vlek weg... .. als ze de vlek heeft moet ik die zalf erop smeren, en als de vlek weg is dan moet ik de plek vettig houden met zwitsal sensitive vettige creme of gewone vaseline

10. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier werkt bepanthen en balneum goed. Maar hier heeft ze het alleen door haar KMA en zonder melkproducten heeft ze geen last. Maar helaas ging het deze week even mis, dus was het weer raak met de rode schrale wangen.

11. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    Mijn dochter heeft er ook last van, op haar voetje, in haar elleboogje en wangetje, heb hormoonzalf gekregen, zodra de roodheid weg was met vaseline vet houden, bodylotion schijnt ook niet erg goed te zijn, dat droogt de huid nog meer uit zei de dokter, badschuim ook, heb nu neutral gehaald voor in badje om de huid zo min mogelijk te irriteren. En gebruik op alle droge plekken vaseline.

Deel Deze Pagina