Mijn zoontje heeft al weken alleen aan de rechterkant een schraal wangetje. De ene dag meer dan de andere en het advies van het CB was het goed vet te houden met vaseline, maar het ziet er vandaag wel heel lelijk uit. Een beetje korstjes erop en heel vurig.... Volgens het CB hebben wel meer baby's een beetje exceem-achtige klachten en het enige wat je kunt doen is het vet houden...iemand nog andere tips?
Ik heb idd ook bepanthen, dat smeerde ik erop voordat ik bij het CB was geweest, maar dat deed niet echt veel en toen raadde zij aan dat ik het beter alleen met vaseline in kon smeren.
Mijn dochter heeft dit ook en ik smeer er balneum creme voor het droge en gevoelige huidje op. Soms is het ineens weg en soms is het inderdaad heel schraal en vurig. Smeer een paar keer per dag. Het huidje herstelt er wel heel goed van. Misschien kun je dit proberen. Mijn dochter kreeg het naar mijn idee ook door melk en kwijl dat steeds langs haar huid gaat, want ze krijgt het ook op haar handjes als ze die veel in de mond doet. Het schijnt zelfs met doorkomende tandjes te maken te kunnen hebben. Nou ja afwachten dus maar! succes liefs megan
Bepanthen. Mijn dochter had het ook. Ik smeerde iedere dag (soms wel 2 keer) bepanthen en na een week waren haar wangetjes weer heerlijk zacht!
ik heb zalf van de dokter gekregen. ik ging voor heel wat anders maar de dokter begon zelf over haar wangen dat ze vond dat het tegen exceem aan lag ik heb toen zalf gekregen 1 voor te smeren zolang als het rood was en 1 voor elke dag en nu zie je er helemaal niks mee van.
Wat herkenbaar. Mijn meisje had dit ook. Ik smeerde bepanthen, en dat hielp heel heelgl oed. Ik kwam erachter dat de oorzaak billendoekjes/snoetenpoetsers was. Nu gebruik ik alleen maar natte doekjes (gewoon die spuugdoekjes of washandje) om te poetsen en die instructies heb ik ook op het kdv gegeven. Weg rode wangetjes....
Mijn dochter heeft dit ook gehad, van dr geboorte tot ze bijna 10 maanden was. Af en toe leek het weg te gaan, en vervolgens kwam het 2 keer zo erg weer terug. Ik smeerde ook bepanthen, alleen zodra ik (ook op aanraden van het CB) vaseline begon te smeren werd het snel zichtbaar minder. Nu is het eigenlijk zo goed als verdwenen, dus vaseline is voor mij echt een aanrader!
mijn dochtertje heeft dit ook.. ik ben hiermee na de huisarts gegaan en heb hiervoor een hormoon zalf gekregen. als deze zalf werkte dan was het exceem.. en ja hoor, na gebruik van de zalf trekt de schrale rode vlek weg... .. als ze de vlek heeft moet ik die zalf erop smeren, en als de vlek weg is dan moet ik de plek vettig houden met zwitsal sensitive vettige creme of gewone vaseline
Hier werkt bepanthen en balneum goed. Maar hier heeft ze het alleen door haar KMA en zonder melkproducten heeft ze geen last. Maar helaas ging het deze week even mis, dus was het weer raak met de rode schrale wangen.
Mijn dochter heeft er ook last van, op haar voetje, in haar elleboogje en wangetje, heb hormoonzalf gekregen, zodra de roodheid weg was met vaseline vet houden, bodylotion schijnt ook niet erg goed te zijn, dat droogt de huid nog meer uit zei de dokter, badschuim ook, heb nu neutral gehaald voor in badje om de huid zo min mogelijk te irriteren. En gebruik op alle droge plekken vaseline.