Hoi! Ik werd getriggered door een andere thread op dit forum. Wie is er nog meer zwaarder dan 100 kg en probeert zwanger te raken. Veel overgewicht en zwangerschap brengt volgens mij een hoop specifieke vragen met zich mee en misschien kunnen we elkaar helpen de antwoorden te vinden (of elkaar gerust te stellen, te helpen etc.). Gr., Angelique
@ kiek Ik weeg ook boven de 100 kg en we zijn nu al 9 maanden bezig voor een kindje . We lopen sinds begin mei bij de gyn donderdag horen we de uitslag van de zwemmers en het bloed . Ik ben op advies van de gyn gaan afvallen ik ben nu ruim 7 kg afgevallen ik moet nog ruim 1,5 kg en dat zit ik op een gewicht die de gyn graag zou zien , ook dan zal wil ik nog verder gaan met afvallen .. Naar alle waarschijnlijkheid heeft mijn overgewicht veel invloed op mijn cyclus . L.sybje
@ kiek Ik weeg ook boven de 100 kg en we zijn nu al 9 maanden bezig voor een kindje . We lopen sinds begin mei bij de gyn donderdag horen we de uitslag van de zwemmers en het bloed . Ik ben op advies van de gyn gaan afvallen ik ben nu ruim 7 kg afgevallen ik moet nog ruim 1,5 kg en dat zit ik op een gewicht die de gyn graag zou zien , ook dan zal wil ik nog verder gaan met afvallen .. Naar alle waarschijnlijkheid heeft mijn overgewicht veel invloed op mijn cyclus . L.sybje oeps 2 keer zeker ?
ik weeg ook boven de 100 kg en zit nu in ronde drie na het stoppen van de pil dus of het wel of niet gaat lukken weet ik nog niet.
Hoi Ik weeg ook meer dan 100 kg. Ik ben al 1,5 jaar de gelukkige moeder van Marit. We hebben een jaar geklust om zwanger te worden. De tweede x dat ik zwanger raakte was het de 2e ronde al raak, maar helaas is deze zwangerschap geeindigd in een mk (wat overigens niets met overgewicht te maken heeft). En nu zitten we in ronde 4. Sybje, hartstikke goed van je dat je al 7 kg kwijt bent!
Ik ben ook zwaarder dan 100 kilo en wij staan onder de behandeling van de gynaecoloog. Die wil ook dat ik ga afvallen. Eigenlijk is het raar... na onderzoeken zijn ze er achter gekomen dat het zaad van mijn mannetje niet goed is. Bij mij is alles goed... ook duidelijk geen PCO (wat toch vaak geassocieerd wordt met zwaarlijvigheid). Nou is het voor mezelf ook beter als ik ga afvallen... maar ik baal er wel van dat we nu waarschijnlijk moeten gaan wachten tot ik nog 6 kilo kwijt ben.... Dames, succes allemaal! Groetjes, Josien
Tsja, het is ook mijn angst dat mijn overgewicht invloed heeft op zwanger worden. Toch ken ik ook genoeg verhalen van mensen bij wie het wel lukte. Dit is de 2e maand dat wij echt veel precies rond mijn eisprong gevreeen hebben maar ik geloof nooit dat het raak is (maar misschien is dat ook een stukje zelfbescherming....) Mijn cyclus is in ieder geval keurig stabiel, altijd rond de 28/29 dagen en mijn eisprong altijd zo rond dag 18/19. Ik probeer sinds anderhalve week ook weer te dieten (lastig door een verleden van eetverslaving - dat blijft een valkuil) maar ik heb simpelweg de tijd niet meer om eerst af te vallen en dan proberen zwanger te worden gezien mijn leeftijd. Leuk van jullie te horen trouwens! Gr., Angelique
Ik vraag me wel eens af, stomme vraag misschien, of het uit maakt waar het overgewicht zit. Bij mij zit het voornamelijk op de billen, heupen en benen en ik heb een vrij stabiele cycles van 27 dagen. Hoe zit dat bij jullie?
hoihoi ik weeg nu op dit moment 112kg en 24 weken zwanger van me derde kindje moet eerlijk zeggen dat ik elke keer vrij snel zwanger was. ik weet nog goed met me jongste dat ik ongi was toen ik op vakantie ging en 2 weken later moest ik van me ventje testen ik zei kan niet ben ongi geweest maar wat bleek was toen dus al zwanger (met me oudste ook) kan dus niet echt zeggen dat het aan het gewicht ligt of je snel zwanger raakt of niet. veel succes iedergeval groetjes
ik weeg net iets onder 100 1.70m de eerste keer meteen raak. eerste zoon (toenmalige relatie) tweede keer ixci ook meteen raak eerste poging(huidige relatie)mijn man had traag zaad mijn mening is volgens mij maakt het gewicht niet zo veel uit, bij iedereen is het anders, succes met alles
volgens mij maakt het ook niet zoveel uit, mits je maar wel een beetje gezond leeft. Dus voldoende fruit, groente enz. Ik weeg net iets minder als 100 en ben in ronde 5 zwanger geworden. Denkt dus niet dat het echt een groot verschil maakt hoor.
hey dames ik woog geen 100kg voor dat ik zwanger werdt maar was 90 kg en 1.63 dus dus ook zo gezegd volgens mijn ha te zwaar om zwanger te worden maar de eerste x was t na 6 maanden raak helaas werdt ons kindje een sterretje (mk) en daarna na 3 maanden was het weer raak en heb nu een gezonde dochter mijn cyclus was wel altijd erg netjes zo'n 28 a 29 dagen wat ik wel heb ondervonden met mijn gewicht is dat de zwangerschap best zwaar was voor mijn rug maar of dit niet was geweest als ik super slank was weet ik niet heel veel succes dames ik zal voor jullie duimen veel liefs mieke
hey dames ik woog geen 100kg voor dat ik zwanger werdt maar was 90 kg en 1.63 dus dus ook zo gezegd volgens mijn ha te zwaar om zwanger te worden maar de eerste x was t na 6 maanden raak helaas werdt ons kindje een sterretje (mk) en daarna na 3 maanden was het weer raak en heb nu een gezonde dochter mijn cyclus was wel altijd erg netjes zo'n 28 a 29 dagen wat ik wel heb ondervonden met mijn gewicht is dat de zwangerschap best zwaar was voor mijn rug maar of dit niet was geweest als ik super slank was weet ik niet heel veel succes dames ik zal voor jullie duimen veel liefs mieke
ik weeg 100 kg bij 1,83 m en ik was meteen de eerste ronde zwanger... dus veel maakt het volgens mij niet uit.. Jammer genoeg werd het een mk.. maar dat heeft daar niks mee te maken gehad.. Ik denk dat het gewoon bij iedereen anders ligt...
Mijn zusje is ook bijna 100 kg en loopt bij een gyn vanwege haar rare cyclus. Haar gyn. geeft de schuld aan het overgewicht. Maar ik denk ook idd dat het per persoon verschilt. Ik ben ook niet echt 1 van de slankste en heb ook een onregelmatige cylcus. We zullen zien wat mijn gyn. gaat zeggen over mijn gewicht. Ik ben overgens 1.67 en weeg 83 kilo. Ben 8 kilo kwijt sinds we zwanger proberen te worden.
Ik weeg ook over de 100 en we zitten nu in ronde 9. Ik ben wel bezig met afvallen maar naar mijn idee ligt het daar niet aan dat we nog niet zwanger zijn. Ik heb wel een normale regelmatige cyclus van rond de 33 dagen. Heb deze cyclus getest met ovu testen en daaruit blijkt heel duidelijk dat ik wel een eisprong heb. Dus wat dat betreft daar kan het niet aan liggen. Mijn huisarts weet ook dat we zwanger willen worden maar van haar heb ik nog geen woord gehoord dat ik daar misschien te zwaar voor zou zijn. In ieder geval iedereen veel succes met zwanger worden. Liefs Wendy
Ik ben van mijn 2 kids beide keren spontaan zwanger geraakt, ook ik weeg over de 100 kg. Deze ZS was het ook vrij snel raak, dus mijn mening is ook dat het niet aan het gewicht ligt
Hoi Josien, tuurlijk is het vervelend als ze zeggen dat je moet afvallen terwijl bij jou alles functioneert. Ziekenhuizen willen echter pas beginnen met behandelingen als alle overige factoren ook in orde zijn om de kans op een succesvolle zwangerschap te vergroten. Vrouwen met overgewicht hebben namelijk meer kans op een miskraam. Ik moet eerlijk bekennen dat toen ik de Clomid eindelijk in mijn handen had mijn gewicht weer aardig omhoog ging . Uiteindelijk hielp Clomid niet en moest ik over op zwaarder geschut met gelukkig een goed resultaat . Heel veel succes allen!
volgens mij klopt dat niet dat je met overgewicht een reden is voor miskramen. Het kan zwanger worden bemoeilijken (bv door PCO en je kan eerder complicaties krijgen tijdens je zwangerschap. Maar wat extra vet zorgt niet voor een miskraam hoor....