Hallo allemaal, Ik had een vraagje over 2 volautomatische espressoapparaten van Delonhgi. Mijn man en ik hebben besloten onszelf ter verwennen en een volautomatische espressomachine aan t e schaffen. Nu zitten we te dubben tussen 2 types, mijn vraag is, zijn deze 2 types allebei even goed of is de een beter dan de ander? Het gaat om de Delonghi esam 2000 van 299 bij BCC of de Delonghi esam 4200 exclusiv voor 439. Wij hebben voor beide apparaten geld, maar als het goedkoper dan die van 439 dan is dat natuurlijk mooi meegenomen. Mijn man en ik zijn best wel verslaafd aan koffie, en ik ben gewend vanuit huis een volautomatische espressomachine. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Groetjes en alvast bedankt, Sewgirl
Ik heb hier nog geen ervaring mee, maar ik lees mee Wij zijn ook opzoek naar zo'n machine, althans me vriend. Sinds me schoonouders er eentje hebben drinkt hij gewoon koffie, ja en alleen als we daar zijn, dus je raadt het al; er moet er hier ook eentje komen van m En ik als verstokte koffie drinken vindt dat natuurlijk geen probleem
Hai Danoontje, Nou ik kan je zelf straks helpen heb hem besteld kan hem hopelijk morgen ophalen. Het is de Esam 4200, de nieuwste en heeft heel veel functies. Als je er geld voor over hebt, zou ik het doen. Mijn ouders hadden jaren geleden een Jura maar na 14.000 ( ja je leest het goed, met dank aan mijn man en mij ) kopjes begeven. Nu hebben ze een hele speciale voor hun gebouwde maar die vind ik persoonlijk minder. Daarom ga ik er nu zelf 1 aanschaffen, omdat ik er erg van genoten heb van toen mijn ouders hem nog hadden. En de delonghi heeft wat ik dus zei meerdere functies, je kan je eigen koffiesterkte bepalen en er kan naast bonen ook espressokoffie in. En ik zou hem morgen halen bij BCC maar ik heb een winkel gevonden die zo'n 80 euro goedkoper is... Er staat bij de mail die ik kreeg 24 uur levertijd ( dus dat ik hem over 24 uur kan ophalen ) maar dat zou dus maandag zijn. Maar mijn man gaat morgen proberen om hem toch morgen te kunnen ophalen. Maar zowiezo kan ik je zo'n volautomaat aanraden, zeker de delonghi 4200 daar heb ik zoveel positieve reviews over gelezen. Ik zal je nog wel laten weten hoe de koffie smaak, en nogmaals als je er geld voor hebt, doen, 1 probleem, als je die koffie eenmaal geproeft hebt wil je nooit meer wat anders.... Groetjes, Sewgirl
Hoi Sewgirl, Ik ben benieuwd naar je ervaring. Geld is niet t probleem maar ik wil ook weer geen honderden euro's uitgeven aan zo'n apparaat. Had al gezegd max 500 is leuk alles daarboven vind ik weer tegek worden
Nou, ik heb de delonghi esam 4200 vandaag samen met mijn man opgehaald, het was wat gepuzzel, maar zijn er nu achter hoe hij werkt. Wat fijn is aan dit apparaat is dat je de hoeveelheid koffie ( espresso, vol kopje, volle mok ) zelf kan regelen en ook de sterkte kan je zelf regelen. Maar dat is ook een kwestie van bonen. Wel wennen is dat je als je stoomt erna even een paar tellen in een lege mok stoom moet laten lopen en daarna pas weer koffie kan zetten, maar als je dit eenmaal weet is dat ook een fluitje van een cent. Ik vind hem gemiddeld qua herrie wat betreft het bonen malen. Ook een groot pluspunt is dat je er ook gemalen espressokoffie voor kunt gebruiken. Het stoompijpje is ook fijn, makkelijk schoon te houden. Er zit geen kannetje bij, maar wij doen de melk stomen in het kopje en voegen pas daarna koffie toe. Als je de melk goed heet stoomt heb je een lekkere warme kop cappucino. Ook is de esam 4200 makkelijk schoon te houden, je kan het apparaat goed uit elkaar halen, is niet moeilijk. Ik denk dat we er veel plezier mee gaan beleven, Groetjes, Sewgirl