eigen pestverleden en 'pesten' zoon

Discussie in 'De lounge' gestart door Rosao, 25 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Islah

Islah Niet meer actief

Zo'n meisje zat ook in mijn klas. En ja, zowel zij als haar zusje roken dus echt niet fris. Maar wat ik me dan wel afvraag, hoe kan het dan die ouders daar niks van meekregen of aan deden? Het waren redelijk 'normale' mensen dus geen tokkiefiguren ofzo...

2. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik zou meteen een gesprek met de juf aangaan, en ook die kinderen aanspreken... mijn oudste dochter werd ok steeds gepest en zelfs lichamelijk aangevallen door een jongetje uit haar klas. ze had een trap in haar maag gehad! nou ik ben meteen naar dat kind heengelopen en heb hem heel duidelijk gemaakt dat als hij het nog eens probeert, dat mijn dochter hem een flinke trap terug mag geven... ik hou absoluut niet van slaan laten we dat voorop stellen! heb al 2x een gesprek gehad met de juf... ze heeft het daarna goed opgepakt in de klas. het jochie heeft het nog een keer geprobeerd en toen heeft hij van mn 2 dochters een flinke trap gehad! jammer voor hem! ik leer ze nu voor zichzelf op te komen en helaas moet dat dan maar op deze manier! daarna trouwens nooit meer gebeurd!

3. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Het is inderdaad niet pedagogisch verantwoord maar dit lijkt toch één van de weinig effectieve methodes zijn om er voor te zorgen dat je als kind niet meer gepest wordt. Zodra ze geslagen of geschopt worden een keer waarschuwen en als ze dan nog steeds niet luisteren dan mag mijn kind gewoon terug slaan of schoppen.

4. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Vroeger ook gepest en ik hoop echt niet dat het bij mijn dochter zo zal zijn. Nu ik er achteraf op terugkijk (en veel ouder ben) realiseer ik me dat ik altijd wat rustiger en teruggetrokken was. Schijnbaar ben je dan een makkelijker doelwit of zo. Aangezien het terugdoen ook echt niet in mijn karakter zit, is dat dan weer extra makkelijk.

Mijn dochter voed ik dus heel weerbaar op. Als kindjes haar spulletjes afpakken dan leer ik haar dat ze er iets van moet zeggen en het gewoon terug moet pakken. Daarnaast is het bij slaan eenmaal waarschuwen en anders gewoon terugslaan. Misschien heel erg verkeerd. Ze mag van mij nooit zomaar een ander pesten/uitschelden of zo. Daar krijgt ze ook direct voor op dr kop, maar als een ander het bij haar doet dan moet ze voor zichzelf opkomen.

5. ik begrijp je zo goed...
    Ik ben vroeger niet echt gepest maar ik was ook niet populair.
    Moet er ook wel bij zeggen dat ik dat ook niet zocht.

Maar de momenten waarop ik me echt buitengesloten voelde kan ik me nog zo goed herinneren, en vooral het gevoel.

En mijn oudste dochter is ook geen meeloper, en ook stil en teruggetrokken, dus ik zie wat er met haar gebeurt ook door mijn eigen ogen.

En dat is zoooo verkeerd, maar niet tegen te houden.
    Het is je kind , je vlees en bloed, waarvan je wilt dat het gelukkig is.
    En als dat dan moeilijker gaat, voel ik gewoon haar pijn en struggle.
    Zij is ook hooggevoelig, dus dat maakt het nog een stukje moeilijker

Ik merk nu dat het doordat ik haar los probeer te laten, beter gaat.

Ik ben ook een aantal keren bij de juf geweest, om vooral bevestiging te krijgen dat het niet zo slecht ging als dat ze thuis deed voorkomen.
    Ik zou wel een vinger aan de pols houden bij de juf, maar wel proberen het een beetje luchtig te houden.
    Dat zeg ik nu achteraf hoor, het heeft mij aardig wat energie en zorgen gekost om zo ver te komen als dat ik nu ben.
    Inmiddels is ze bijna 12.

Onthou deze zin maar,
    Those who fly solo, have the strongest wings.

6. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Thnx, behandelt zij ook volwassenen? Ik ben wel geïnteresseerd in de naam. Toevalligerwijs ben ik voor mijn opleiding ook bij een coach in Scheveningen geweest (voor supervisie), misschien wel dezelfde?

Mijn vriend heeft het vanmorgen aangegeven aan de juf. Wat er gebeurt en ook dat Thijmen het soms moeilijk vindt om het te vertellen aan de juf (vooral als ze niet mogen praten tijdens het zelfstandig werken). De juf heeft het goed opgepakt, ze heeft in de klas in algemene zin met de kinderen gepraat over hoe je met elkaar om gaat (is ook 1 van de schoolregels) en ze heeft nog apart met de aanstichter gepraat. Verder houdt ze het in de gaten.

Ik denk echt dat Thijmen er op zich nog niet veel last van heeft, hij zat gister nog te vertellen hoe leuk hij school vindt :) Maar ik wil het wel in de kiem smoren, zodat het niet uitgroeit tot iets groters.

7. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik was idd ook vrij rustig en blijkbaar reageerde ik 'grappig' oid. Mijn zoon is vrij anders als ik, hij is redelijk outgoing en veel minder teruggetrokken/introvert. In het speelding in de supermarkt heeft hij in no time nieuwe vriendjes bijvoorbeeld.
    Ik voed hem ook weerbaar op idd, zeggen als er iets gebeurt, de juf erbij halen als het nodig is, je niet op de kop laten zitten.

8. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Dat je zoon er zelf niet mee zit en genoeg vriendjes heeft om mee te spelen, en het je zelf vertelt heeft, zou je al bijna volledig gerust moeten stellen.
    Kinderen kunnen soms echt stom doen tegen elkaar

Deel Deze Pagina