Hallooo meiden... over 10 maandjes ben ik HBO verpleegkundige, en ik ben mij dus nu een beetje aan het oriënteren wat ik graag wil doen en wat mijn mogelijkheden zijn. ik hoop mijn laatste stage op de verloskunde te doen, en daar dan te blijven plakken. Echter is die kans nu heel klein (economische crisis). Ook in het ziekenhuis zijn er momenteel weinig vacatures. Ik heb altijd al ook zitten nadenken over een eigen pretecho bureau. Na mijn HBO kan ik de master echoscopie doen. Alleen kan ik nergens echt hele duidelijke informatie hierover vinden. Ik vraag me af of een van jullie hier ervaring mee heeft of hier meer over weet Liefs Muis
Zou dat zo graag willen!!!!! Maar heb de diploma's nu nog niet, Ik heb er wel wat dingen over gelezen en weet dat het erg prijzig is(opleiding/cursus). Meer dan dit weet ik niet meer sorry
Helaas geen ervaring hier. Maar als ik jou was zou ik eens contact opnemen met een soort gelijk bureau om inlichtingen te vragen. Dat lijkt me het beste in dit geval. En als je denkt dat dat een concurent zal zijn van je ... dan doe je dat bij een bedrijf 100 kilometer verderop. Er zijn altij mensen die je willen helpen. Ook in deze branche! Successs
Ik zou goed nadenken wat betreft eigen inleg qua geld als je een Pretechobureau wil starten. Vaak kost een goed 3D apparaat al rond de 100.000 Dat is na een opleiding tot echoscopie toch wel het belangrijkste om te hebben en meteen het duurste..
En ik zie sommige bureaus al echo's doen voor ongeveer 70 euro. Dus dan moet je wel erg veel clienten hebben om die prijs er weer uit te kunnen halen..
Meestal kan je die apparaten leasen ... ik geloof er niets van dat Echobaby Lommel zo even een ton liggende gelden heeft om zo'n ding aan te schaffen Ik zou eens gaan praten met een echobureau in de buurt, hoe zij dat gedaan hebben, wat de (opstart)kosten waren etc. Je kunt natuurlijk ook eens kijken of je stage kan lopen bij een bestaand echo bureau, de kunst afkijken en ervaring opdoen met echo's, en dan gelijktijdig je plan maken om zelf een bureau te starten. Succes!
opstart kosten geen probleem hier. ik heb mensen die mij willen helpen. Dus daar gaat het mij niet om ik weet wat de kosten zijn. het gaat mij meer om informatie over de opleiding. Lief dat jullie meedenken
Is een master Echoscopie voldoende om een echobureau te starten? Wat houdt dat precies in? Ik meende altijd dat je dan de HBO-opleiding tot Radiodiagnostisch Laborant moest hebben gedaan?
Bedenk wel dat ervaring van het grootste belang is en dat het dus handig om deze eerst op te doen voor te beginnen aan een echobureau. De meeste mensen die zo'n bureau starten hebben eerst jarenlange ervaring in een ziekenhuisomgeving. Hierdoor is controle, hercontrole, correctie en samenspraak mogelijk. Hoewel het hier om pretecho's gaan zul je toch regelmatig dingen tegen komen die minder 'pret' zijn. Deze moet je kunnen herkennen maar vooral ook kunnen brengen. Ik zou eerst aan het werk proberen te komen na een masters.
Heb je de grootte van dat huis en die grond gezien bij echobaby?, vond het toch een aardig stekje ... Volgens haar was het apparaat dus WEL gekocht... Bovendien kunnen mensen ooit in een krot wonen, een halfgare auto hebben maar bijvoorbeeld een paar ton op de bankrekening hebben van een erfenis, of een partner die goed verdient kwestie van wat je belangrijk vind in het leven.. de 1 vind een mooi huis belangrijk, de ander apparatuur of iets anders.. Ook Jan Koning uit Ochten die 4D HD echo's maakt zegt het apparaat te hebben gekocht, ook mijn pretecho bureau uit de buurt.. Een apparaat kost al gauw 100.000 zoals ik zei, en als je dat zou leasen ben je volgens mij op maandbasis nog meer kwijt aan leasen als dat je aan clienten binnen haalt met een pretecho van rond de 100.. Het nieuwe 4D HD apparaat van Jan Koning kostte overigens 162.000 verteld hij tegen iedere client die daar binnen komt en ook zelf bekostigd volgens hem ( als je zoiets leased ben je per maand dus al meer kwijt aan lease kosten dan aan kosten die je binnen haalt voor pretecho's per maand) en die woont dus in een bescheiden huis... je weet dus niet wat mensen achter de hand hebben of een lening hebben voor zo'n apparaat.. hoeft dus niet altijd lease te zijn.
Dat vond je een groot huis??? We hebben het wel over hetzelfde echobureau hè??? Dat hele perceel inclusief huis kan nooit meer dan 700 or 800 m2 zijn geweest. Maar goed, dan heeft ze 'm gekocht ... als ze 45 euro vraagt voor dat 3D echo's moet ze er toch een hoop doen om dat te kunnen bekostigen. Lease is doorgaans wel handiger, omdat het onderhoud daarbij nog eens zit, maargoed, daar ging het niet over.
Ja, dit 800m2 is mijn defenitie van een groot huis als je een rijtjeshuis gewend bent van 167m2 en die zonnepanelen zullen ook vast niet geleased zijn Dikgedrukte; ja, daarom loont het pas na heel wat jaren om een echobureau te hebben volgens een pretechobureau uit de buurt en mensen zoals Marita en Jan Koning Je moet niet denken dat je de eerste 5 jaar enige vorm van winst maakt, en misschien nog langer.. ligt eraan hoeveel klanten je trekt.. Ook moet je je afschrijving van het apparaat erbij incalculeren, en alvast geld achter de hand houden voor een andere, er rekening mee houden dat er binnen een x aantal jaar weer betere versies op de markt komen ( zoals nu 4D HD) en jou apparatuur veroudert zodat men liever naar de concurrent gaat. Stel je hebt er 3 per dag x 6 dagen in de week = 18 per week x 52 weken = 936 pretecho's per jaar. Stel je vraagt 100 per pretecho ( wat zeeeer ruim genomen is), dan heb je op jaarbasis 93.600 verdient, minus je eigen jaarloon van zo'n 40.000, kosten ( afschrijving van de apparatuur), huur van je pand, kosten gas/water/licht, verzekeringen,belasting, etc.. en je houd echt weinig over... Denk dat je in je handjes mag knijpen als je je apparaat van 163.000 zoals Jan Koning in 10 jaar hebt afbetaald/eruit hebt qua kosten en er winst op maakt..
Jan de koning bescheiden huis? Nou vind dat ie een aardig stekkie heeft! Maar ja jan de koning loopt ook binnen hij heeft bijna iedere avond vijf echo's x 50 a 100 euro.. hij is zijn hele leven verloskundige geweest volgens mij en heeft mijn vriend nog gehaald maar hij leeft echt wel riant hoor heeft ook een dikke vette bak voor de deur staan. Maar hij heeft er wel keihard voor gewerkt en mega veel ervaring en dat weegt ook heel zwaar denk ik.
Bescheiden huis in de zin van '' als je een apparaat van 165.000 kunt veroorloven zal hij wel zeer riant wonen''. Hij had zeker een mooi huis, maar als iemand tegen mij zegt '' hij heeft een apparaat van 165.000 bekostigd'', dan krijg ik in mijn hoofd meer een beeld van een vrijstaand huis ipv een luxe rijtjeshuis Dat laat maar weer zien dat je er niks van kan zeggen.. de 1 heeft een rijtjeshuis en een half miljoen op de bank, de ander woont bij wijze van in een villa en heeft misschien wel vrijwel niks op de bank.. je weet het niet Hij is overigens nog steeds verloskundige bij verloskundigenochten
Bij mijn weten is een master echoscopie niet voldoende voor zwangerschapsecho's. Mijn zusje heeft de volledige (4-jarige) HBO-opleiding MBRT gedaan en zij mag geen zwangerschapsecho's maken (wel gewone echo's maar zwangerschapsecho's is een hele andere tak van sport). Daar zou ze een aanvullende cursus voor moeten doen die heul duur is. Een paar collega's van haar hebben die aanvullende cursus gedaan en hebben een eigen echobureau, maar delen die vaak met een verloskundigenpraktijk (zij werken daar dan bv in de avonduren) omdat het echt niet te betalen is anders. Plus dan nog de kosten van die cursus dus. Jan de Koning vind ik overigens een beetje een rare snufferd hij heeft mijn 20 weken echo in het zkh gedaan. Ik weet trouwens uit betrouwbare bron dat hij het met enige regelmaat fout heeft bij geslachtsbepaling terwijl hij zelf beweert dat het 100% is
Voor Belgische begrippen is dat echt een poppenhuisje hoor Ik vond het iig niet groot. Dat perceel tegenover haar ... DAT is een groot perceel.
Ik vraag het me overigens af of het echt 168.000 euro heeft gekost van Jan Koning. Ik heb me er zelf tijdje in verdiept en dacht dat wat zij nu hebben rond de 60.000 euro liggen. (nog duur!! haha) Je kunt ook tweedehans echo apparaten overkopen als je gaat beginnen. Overigens heeft de mevrouw in Lommel ook eerst opgebouwd en daarna pas een dure nieuwe (goede) apparaat gekocht. Maar die prijzen doen er even niet toe voor ts @Ts: Zodra jij je verpleegkunde diploma binnen hebt mag je de master doen voor echoscopie (geldt alleen voor verloskunde, verpleegkunde en arts) duurt 4 a 5 maanden en dacht dat het rond de 2000/3000 euro kost. Daarna kan je gewoon een eigen bureau opstarten. Bij die master moet je namelijk onzettend veel uren zelf echo's maken voordat je op je eigen mag beginnen. Ik ga deze master na de verloskundeacademie doen.
Dit is ook een totale andere opleiding waar jij hebt nu over hebt. Je kunt de zwangerschaps echoscopie alleen doen via de master