Ik heb mijn droomhuis gezien, een huis wat voor mij alles heeft wat ik zoek. En het huis is relatief goedkoop... Maar wat te doen? Ik heb zelf een koopappartement met 1 slaapkamer. Mijn vriend en ik zijn dus bezig met kindjes, dus dit huis is te klein. Gezien de financiele crisis heb ik mijn appartement niet zo 1,2,3 verkocht. Maar dat geweldige huis zal niet lang te koop staan. Twee hypotheken is gekken werk en kunnen we ons ook niet veroorloven. Wie kan mij hierin adviseren en wie heeft hierin ervaring? Groeten, Jaleesa
Hoi, weet niet wat je appartement en je droomhuis kosten. Ik was zelf ook altijd heel erg huiverig om een duurder huis te kopen. Dacht dat we dat no way konden betalen en ik vond het risico veel te groot. Toen we Lena kregen, bleek ons huis ook echt te klein. Tenminste... Iets meer leefruimte was erg welkom! Nu betaal ik ons huis, ons nieuwbouwhuis en een aflossing aan mijn ouders voor de gezinsvriendelijke auto. We zijn heel anders gaan leven. Hebben veel verkocht, geven minder uit en ik merk het niet eens, het verschil! Hebben dan ook geen maximale hypotheek. Maar ik betaal nu ook een halve ton meer dan ons maximaal aan hypotheek zou worden toegekend, en het gekke is ik hou geld over! Als je het heel graag wil, zou ik het wel gewoon doen. Als je langer wacht verkoop je je huis minder snel en betaal je ook een hogere rente voor je hypotheek voor het nieuwe huis. Het scheelt al veel als je je huis aantrekkelijk inricht. Dus weinig spullen, het moet er confortabel uitzien.... Kwa Funda. Zeker met appartementen en de doelgroep erg belangrijk denk ik. Al stijgen de prijzen voor huizen niet dan is het altijd lekker als je over een paar jaar je huis in elk geval verkoopt voor het zelfde bedrag als waarvoor je het kocht Zeker als je ervoor kiest om je hypotheek af te lossen. Iets duurder, maar je spaart ongemerkt heel veel. Nou ja het is geen garantie, maar als je goed naar je financiën kijkt en je hebt geen irreële hypoheek dan moet het wel te doen zijn lijkt me... Al betekent het misschien op gebieden als uit eten, vakanties e.d. wel een stapje terug.... Maar dat doe je toch al met een kleine.
Het is niet dat we het huis wat we in gedachten hebben niet kunnen betalen. Het gaat om de dubbele woonlasten en de financiele crisis en het minder snel verkopen van mijn huis. Ik weet waar ik aan moet denken als ik mijn huis wil verkopen, maar ik ben benieuwd wat mensen in een soort gelijke situatie hebben gedaan. En wat bedoel je met 'ireeële hypotheek'? En ik zou niet weten waar ik op zou moeten bezuinigen want buitensporige uitspattingen doe ik ook niet. Gr. Jaleesa
Tja zoals ik al zei, ik ken je situatie niet. Maar heb het bij mezelf gemerkt. Bij ons was het geld ook altijd op aan het einde van de maand. En wij zijn redelijk simpel, geen dure vakanties, dure hobbies of duur uit eten. Maar ik ben op gaan letten en nu betalen we meer aan hypotheek dan we max zouden kunnen lenen en ik hou geld over. Ik zal niet zeggen dat dat bij jullie ook zo zal zijn. Dus dat is wat wij doen in een vergelijkbare situatie. We kwamen een nieuw te bouwen huis tegen, in een mooie nieuwe wijk met fijne voorzieningen, met garage, met veel ruimte, een grote tuin, vlakbij ons werk, vlakbij een supermooi natuurgebied, kortom redelijk dicht bij ideale woning dus we hebben het gekocht. Ons huidige huis moet nog worden verkocht en natuurlijk is dit geen geweldige tijd. Maar aan betaalbare woningen is al snel een tekort... Dus hier zal het minder waard worden denk ik minder hard gaan dan in het topsegment... En wat ik wilde zeggen, is als je je zelf een budget stelt (effe een avondje alles op een rijtje zetten in excel) en je daaraan houdt je misschien wel een tweede hypotheek kan veroorloven. Nogmaals ik je situatie niet dus misschien praat ik wel heel erg onzin volgens jou. Zou dan ook zeggen als je je het slechtste scenario voor de geest haalt en je kan het niet opbrengen, zou ik het niet doen... Met irreële hypotheek bedoel ik dat je 3 ton leent op een huis waar je 2 ton voor krijgt (en ja die mensen ken ik van heel dichtbij) Ja, extreem....
Misschien even uit laten rekenen bij een hypotheker. En een makelaar kan misschien vertellen of dat het apartement waar je nu in woont gewild is en of dat dit eventueel snel verkocht is. En als je echt zekerheid wil dan moet je eerst je apartement verkopen en dan pas een ander huisje kopen. Groetjes Senna
Ik zou eerst je eigen huis te koop zetten......even afwachten... Mijn vriendin heeft ook d'r huis te koop gezet en heeft ook al 4 bezichtigingen gehad ondanks de crisis... Het huis staat pas 2 weken te koop! Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en eerst proberen om je eigen huis te verkopen voordat je je droomhuis koopt
Ik zou eerst je eigen huis verkopen en dan pas gaan kijken naar een ander huis. Een buurman van ons heeft meer dan 1,5 jaar met dubbele lasten gezeten...daar word je echt niet blij van hoor!
Ik denk niet dat je nu snel verkoopt, en zeker geen appartement, de banken doen nu erg moeilijk over hypotheken.. Wij hebben vorig jaar 3 maanden een overbruggingshypotheek gehad, misschien kan je daar eens over praten met je hypotheekverstrekker? Veel suc6! Groetjes Marijke
ons huis gaat dadelijk mnd 5 in het gaat net, maar er moet ook niks tussen komen eneco hebben we nu naar laag tarief gegooid, maar afsluiten mochten we niet. levensverzek. gaat door, je inboedel en brandverz. en je ontroerendgoed alles is wel dubbel he. wij gaan nu zakken iets met de prijs met de hoop dat het huis eerder verkocht word. we hebben al 18 bezichtingen gehad maar elke keer was het net niet je kan natuurlijk een overbrugginshyp. nemen dat scheelt! was voor ons helaas geen optie.
Het ligt gewoon heel erg aan je huis en de omgeving. Wij hebben het risico wel genomen. (3 maanden geleden ongeveer) en ons huis was binnen 5 weken verkocht. Maar dat is dan ook het enige huis in deze prijsklasse bij ons in de buurt.
Kijk om je heen naar soortgelijke apartementen waar jullie in wonen, zijn er daar heel veel van en staan er meerdere te koop?Dat is altijd een minpuntje want dan kunnen mensen kiezen.Staan er momenteel geen soortgelijke apartmentjes in jullie buurt te koop, maar pas geleden wel, ga na hoe lang die te koop hebben gestaan. Ik zou zeggen gewoon doen!Anders krijg je er zeker spijt van, die financiele crisis, ach het is elke keer wat in nederland, ik zou me er niet al te druk om maken, als jij een ander huis wilt kopen omdat je groter wilt wonen zijn er vast ook andere mensen die een apartementje willen kopen omdat ze willen gaan samenwonen ofzo. Je kan het huis toch gewoon gaan kijken, misschien valt het binnen wel erg tegen. En je kan altijd bij een willikeurige makelaar advies vragen over jullie appartementje. succes
Er is geen crisis op de woningmarkt, de woningen staan gewoon langer te koop. Ik zou langs de Hypotheker gaan en je laten adviseren. Ook kun je bijvoorbeeld afspreken met de mensen waar je het huis van gaat kopen ( misschien) dat jullie er over 6 maanden pas in zouden willen. ( als dat kan natuurlijk). Mijn moeder heeft dit wel gedaan. Haar huis werd verkocht aan een notariskantoor, die wilden er pas na 6 a 7 maanden in. Zij kocht een huis van iemand en kon dit ook zo regelen. Kun je een link geven van funda, Ik ben erg nieuwsgierig!
je zou eens na kunnen vragen aan de makelaar die het verkoopt per wanneer die mensen eruit willen. meestal duurt het ook nog wel even tot het passeert bij de notaris. voor hetzelfde geld willen ze er pas over een half jaar uit en denken ze hetzelfde als jij, dat het toch niet zo snel verkoopt.en een hypotheekadvies is ook niet zo snel rond. wij hebbeb vorig jaar onze flat te koop gezet en dit huis gekocht. we hadden gelukkig maar een overbrugging van een maand. ik zou gewoon eens informeren naar hoe en wat. ik zou niet zo snel kiezen voor een overbruggingshypotheek, dat is toch weer een lening die je terug moet betalen. Groetjes, Miranda
Ik zou eerst je eigenhuis tekoop zetten en dan hopen dat je je huis snel hebt verkocht.. Die cricis zegt echt niet alles hoor wij hebben sinds 2 dagen een huis gekocht.. Als mensen echt opzoek naar een andere woning zijn kopen ze het echt wel..
Bij ons in de buurt staan appartementen over het algemeen niet lang te koop (hooguit 4 maanden). Maar rijtjeshuizen wel. We hebben er 2 bij ons in de straat die al meer dan een jaar te koop staan. Dus het ligt denk ik ook helemaal aan de wijk waar je woont. Ik zou gewoon even informeren als ik jou was!
Op zich staan er in mijn flat redelijk wat appartementen te koop. Maar niet met zo'n strakke keuken, badkamer en slaapkamer wandkast (alles is op elkaar afgestemd) Ongeacht je smaak, kan je hier zo intrekken. Maar door de strakke inrichting zal de verkoopprijs ook hoger ligger dan de andere appartementen. Makelaar heeft gezegd dat gezien de prijs puur iemand moet komen die verliefd moet worden op de woning. Flat ligt in het centrum, maar dan aan een park (met geweldig uitzicht trouwens ) En een afspraak maken met de verkopende partij is ook een optie. Sowieso in eerste instantie met de hypotheker een afspraak. Heb altijd gezegd dat ik hier noooooit meer weg wil. Maar de woning waar ik nu in zit is echt zo'n 30 'ers woning. Lekker dicht bij de stad, vanuit het stappen rol je zo je nest in, 1 kamerapp. Maar nu ik een vriend heb en aan gezinsuitbreiding denk/bezig ben. Is dit huisje niet meer passend voor mij (helaassss )
Dat hadden wij ook met onze oude flat. Daar zaten dan wel 3 slaapkamers in, maar het was toch een huis zonder tuin. En met een hond en kindje is een tuin toch wel erg handig en leuk. Misschien moet je ongeacht of jullie het droomhuis krijgen jullie huis al te koop zetten. Omdat jullie toch al weg willen.
Een neef van mij en zijn vriendin hebben hun appartement in Den Bosch nu al 3mnd te koop staan en het schiet niet op. En daar kan je ook zo in trekken! En dan in Den Bosch, waar de huizenprijzen dus zijn gestegen en niet zijn gedaald. Zij wachten tot ze het verkocht hebben voor ze naar een huis gaan kijken.
Wij hebben ook net ons droomhuis gekocht, dus er zijn echt wel mensen die nu op zoek zijn! Ik zei ook dat ik hier nooit meer weg wilde, alleen met een kindje is het hier gewoon te klein (en dat terwijl mn buren 2 kinderen hebben) Ben zoooo blij