Ik moet het even kwijt hoor! Altijd als we thuis zijn (als ik vrij hebt) dan zijn er altijd vrienden van hem, hij heeft nooit aandacht voor mij, niet dat ik contstant aandacht wil. Maar hij praat ook nooit of zo tegen mij, als zijn vader er is of iemand anders praat hij daar tegen wel volop, dan voel ik me echt buitengesloten en voel ik mij rot. Ik werk nu 3 maanden sinds kort en 3 dagen dan, en ik vind het gewoon fijn als ik dan vrij ben(want overdag als ik vrij ben is hij werken en ik gezellig bij de kleine) samen lekker in de avond (dus echt met zijn 2e) iets te doen filmpje kijken op de bank ofzo, en niet iedere keer andere over de vloer. Ben ik daar nou zoon rare in : Wou mijn verhaal in iedere geval kwijt. liefst gina
Ik neem aan dat je het nu over je vriend hebt? Heb je al eens met hem gepraat hierover? Dat zou in ieder geval het eerste begin zijn. Afhankelijk van zijn reactie kun je verder kijken wat te doen. Misschien afspreken dat jullie bijv. 2 avonden per week iets samen doen en 2 avonden vrienden ontvangen ofzo? Sterkte en hopelijk komen jullie er samen uit!
Nou, ik heb (nog) geen kind, en zelfs ik moet er niet aan denken om vaak mensen over de vloer te hebben. Hou op zeg. Heb ik het al veel te druk voor. Moet er niet aan denken als ik zo'n hummeltje heb rondlopen en dat er dan nog 3a4 keer in de week mensen langskomen. Nee hoor meid, ik vind het helemaal niet raar. Ik denk dat je beter eerst even met je vriend moet gaan praten. Want het lijkt mij niet goed dat jij je zo voelt, en ik neem aan dat je vriend dat ook niet wil. Veel sterkte meis, Liefs Marieke
Alles valt of staat met communicatie Gina. Maak hem duidelijk waar je mee zit, want zo doe je jezelf tekort hoor!
zal ook eens goed met hem gaan praten als ik jou was meis... zeg dit allemaal wat je dwars zit.. zonder praten kom zal hij het anders nooit weten denk ik
vind het het wel raar hoor! zou hij dan zelf ook geen behoefte hebben aan tijd met jou? een vriendin van mij had dat ook met haar vriend, dat is toen flink discussie geworden maar uiteindelijk heeft haar vriend wel toegezegd om minder vaak mensen over de vloer te hebben en daar houdt zich wel aan. dus je kunt het wel oplossen, maar ik zou voornamelijk van hem willen weten of hij zelf nooit tijd met jou wil
Nee, tuurlijk ben je daar geen rare in! Het is met een kindje en werken al heel moeilijk om tijd voor elkaar te maken. Als hij dan ook nog met regelmaat van de klok vrienden over de vloer heeft, dan blijft er erg weinig tijd over voor elkaar. Lijkt mij verstandig om eens heel goed met elkaar te praten (zonder verwijten of ruziezoekerij!) en aan te geven wat jouw behoeften zijn. Uiteraard moet je daarbij zijn behoeftes niet uit het oog verliezen. Misschien wil hij ook best tijd samen doorbrengen, maar weet hij niet hoe? Organiseer spontaan eens een leuke avond voor jullie tweeen. Dat kan best leuk uitpakken denk ik. Succes ermee meis!
wat een rare situatie, wij hebben ook wel eens vrienden of familie over de vloer maar echt niet dagelijks en zelfs niet wekelijks.... zitten we allebei niet echt op te wachten een raltie valt en staat met praten meis, dus leg je gevoelens aan hem uit en kijk of hij er wat mee doet... doet hij er echter niets mee dan moet je jezelf goed afvragen of je zo verder kan en wil en of het geen tijd word om voor jezelf te kiezen maar eerst goed praten misschien denkt hij wel dat je het allemaal super gezellig vind omdat je nooit je gevoelens uit
Praten is in dit geval denk ik heel erg belangrijk. Je kan bijvoorbeeld een vaste avond in de week voor vrienden nemen en dan in het weekend als jullie er zin in hebben. Bij ons is maandagavond vriendenavond en dat is al jaren zo en de ene keer komen er maar 2 en de andere keer zitten er 10 en in het weekend komen vaak hier ook mensen omdat wij nog de enige zijn met een kind dus is het makkelijker als ze hier heen komen maar dat gaat natuurlijk in goed overleg tussen mijn man en mij want als 1 van bijde er geen zin in heeft dan komen ze niet en gaan we met zijn 2en op de bank zitten of gaat 1 van ons naar vrienden toe, het is net waar we zin in hebben. Mijn tip is dus praat er over met je vriend en probeer een goede middenweg voor jullie 2en te vinden.
hoi hoi, ik herken dit hoor.. mijn vriend heeft ook heel graag zijn vrienden om zich heen... heb een paar keer al over gehad dat ik dat niet leuk vind enz maar luisteren deed hij niet echt toen heb ik op een gegeve moment gezegt dat ik hier geen zin meer in heb enz.. en dat ie toch echt snel moet gaan veranderen hiermee... nu gaat het al een stuk beter en zijn we veel meer samen.. het is heel belangrijk om goed te praten met elkaar en aan te geven wat jij wil.. liefs mamasuusje
herken je verhaal, hier weet ik nooit wanneer wie komt of wat dan ook, meneer spreekt al vaak af op zijn werk met zijn vrienden ( via telefoon) en dan ben ik bekaf, en dan komen er nog vrienden langs, kan er zo kwaad om worden, maarja ben ook zo gemeen om tussendoor lekker de stofzuiger te pakken of pak me telefoon, met koptelefoon en ga muziek luisteren en huishouding doen, nu ik dit doe wordt het gelukkig wel wat minder.