Hallo moeders onder ons, Ik heb jullie advies nodig Mijn lieve meid van 9mnd wil nog graag 3x per dag slapen en ik merk dat mijn hele "schema"op z'n gat gaat. ik geef haar rond 17 uur diner maar het lijkt wel of ze te moe is..ze eet steeds slechter en wil gaan slapen maar dan moet ik ze wel wakker maken rond 19:00 voor de papfles want die drinkt ze gewoon leeg. Nu ben ik even niet meer vindingrijk dus help... Zo doet ze het nu... rond 8 uur 150-200 pap fruit rond 12 uur 1 boterham + 150+5 rond 15 uur ( na slaapje) koekje en wat sap en dan rond 17:00 diner met toetje maar dit wil de laatste dagen niet meer....ik heb al zitten denken om haar na dit slaapje diner te geven en dan geen papfles meer maar dan ben ik bang dat het te weinig is... Ze gaat altijd rond half 8 naar bed en dan moet ik haar echt 's-ochtends wakker maken want anders slaapt ze tot half 10 maar dan wil ze 's-avonds ook gewoon om half 8 naar bed. Dit gaat ook niet ivm ons werk. Ik hoop dat jullie het snappen en hoor graag jullie mening...het zal misschien heel simpel zijn maar ik weet het even niet groetjes arve
wil ze niet 2 keer per dag slapen? dan slaapt ze hoogstwaarschijnlijk in de middag wat langer en is ze niet zo moe. groetjes, Miranda
Fenna heeft een hele tijd haar warme hap om 3 uur 's middags gehad. langzamerhand is haar schema veranderd en nu krijgt ze hem om een uur of 6. Gewoon het schema aanpassen aan het kindje dus.
Je kan ook proberen om haar om half vijf in bed te stoppen en een uurtje te laten slapen. Dan geef je haar ipv vijf uur om half zes haar diner en toetje. Ze is dan misschien meer uitgerust en heeft meer zin en trek om te eten. Vervolgens kan ze dan gewoon om half acht haar laatste fles en dan lekker naar bed tot de ochtend. Bij Djenno heeft dit wel geholpen.
wil ze niet 2 keer per dag slapen? dan slaapt ze hoogstwaarschijnlijk in de middag wat langer en is ze niet zo moe. groetjes, Miranda Hoi, Bedankt voor je reactie... 2x lukt nog niet...in de ochtend slaapt ze zeker nog anderhalf uur en in de middag ook 1 uur en dan om 17:00 ook nog een uurtje.. Dit doet ze al heel lang alleen nu wil ze het slaapje van 17:00 eerder gaan doen, lijkt het. groetjes
Je kan ook proberen om haar om half vijf in bed te stoppen en een uurtje te laten slapen. Dan geef je haar ipv vijf uur om half zes haar diner en toetje. Ze is dan misschien meer uitgerust en heeft meer zin en trek om te eten. Vervolgens kan ze dan gewoon om half acht haar laatste fles en dan lekker naar bed tot de ochtend. Bij Djenno heeft dit wel geholpen. Hoi, Dit is denk ik wel een optie...ik was bang dat het teveel word maar ze geeft zelf aan wanneer ze iets niet meer hoeft...Ik ga dit vandaag gewoon proberen Dank je wel voor je reactie. groetjes
Hier heeft fenna de warme hap gewoon op het kdv gekregen. (ze gaat 4 dgn. pw) tot ze er aan toe was om hem later te eten. Evt. kun je ook nog met je KDV overleggen. Succes!
Hoi, Ik weet dat ze dat bij ons op de opvang liever niet willen..Maar wel bedankt voor het meedenken Gisteren was het drama maar vandaag ging het al beter.. groetjes
Hoi, Gisteren was het nog "drama"maar dat lag waarschijnlijk ook aan het eten..ze kan mijn kookkunst nog niet echt waarderen Ze vind het "fabrieks"eten veel lekkerder. Vandaag ging het al beter...ze heeft even geslapen en toen om 18:00 warm eten met fruit en net om half 8 een klein papflesje.. Het is even zoeken maar wie weet gaat dit beter. groetjes