Ja idd en daarbij: er schuilt een gevaar dat we zelf net zo slecht doen als de schuldige zelf... Als je begrijpt wat ik bedoel... in je emotie over het gebeurde kan je miss doorslaan en zelf net zo slecht zijn en een ander iets toewensen waarvan je haar/hem beschuldigt... (snappen jullie het nog??) Dat is ook geen optie... Ik denk nog altijd, dat je zelf het goede voorbeeld moet geven en een ander behandeld zoals je zelf behandelt wenst te worden, ook al heeft de ander je iets vreselijks aangedaan... (makkelijk gezegt misschien maar ik denk dat het kan... en is mn eigen ervaring... zonder nu te zeggen dat ik zo geweldig ben.... ik heb de fout ook te vaak gemaakt... en probeer dat nu te veranderen... omdat de ervaring is dat je je kwaad kan maken, iemand anders iets toe te wensen... het helpt allemaal toch niet... dus waarom zou je je tijd daaraan verdoen...)
Blup; ik had het niet beter kunnen schrijven! Het is idd erg makkelijk om iemand zwart te maken op het internet, als ik nu een topic zou openen over een zwartepietenpak die ik van Blup heb gekocht maar niet heb ontvangen dan wordt Blup totaal afgebrand terwijl ik dr misschien gewoon een hak wil zeten omdat ze dit topic heeft geopend terwijl ik dat misschien wel had willen doen ....... dit voorbeeld slaat natuurlijk nergens op, maar zo kan het ook gaan. En ja het is kloten als je wordt opgelicht, maar koop dan niet van iedere los lopende gek je spullen en ga het afhalen en reken af bij de deur, daarmee voorkom je een hoop gezeur.
Ik vind juist dat wij in Nederland veel te flauw zijn met onszelf en elkaar. Wij zijn té tolerant! Alles mag en kan hier zomaar,een misdaad wordt amper bestraft in NL. Ik vind het niet gek dat mensen eigen rechter gaan spelen want het NL recht is zoooo soft! Iemand die anderen oplicht e.d. mag wat mij betreft in het openbaar aan de schandpaal genageld worden,dan moet je je maar gedragen!
het eerste stuk klopt pluis. er wordt niet genoeg en naar behoren gestraft. als slachtoffer mag en kan je weinig. maar als iedereen het zelf op gaat lossen, dan krijgen we toch echt taferelen uit andere landen vrees ik hier straks, want waar ligt dan de grens van het toelaatbare. en waar ligt de grens van de waarheid.dan kun je iedereen afbranden en beschuldigen waar je toevallig een hekel aan hebt, het is dan algemeen toelaatbaar. waar stop je dan.
Ik vind het ookniet kunnen. Tot in hoevere iets misschien toch niet waar is weet je vaak niet. Als iemand wil roddelen over een eventuele dader of wat er dan ook gaande mag zijn kunnen ze dat beter via (bijv) msn doen. En niet permanent dingen plaatsen op een forum.
Jij hebt je anders ook niet leuk geuit over het ex vriendinnetje van je zoon. Je zegt dat haar thuissituatie anders is dan anders. Dat ze goed is in manipulen, dat ze hysteries is en weet ik wat nog meer. Mag dat dan wel omdat je haar naam niet noemt???
oooohjee... round 1.. Ik denk ook dat haar zoon er nu van beschuldigt is haar geslagen te hebben of iets, als ik haar laaste paar zinnen zo doorlees. 'ik maak momenteel met mijn zoon mee dat hij vals beschuldigd wordt van iets en je wilt niet weten hoeveel dat met hem en met mij doet. het is gemeen en het doet zo'n pijn. zeker omdat het een volwassen man is die een kind van 15 zwart zit te maken. en hoeveel moeders hebben er al niet problemen gehad omdat hun kind op school een mooi verhaal over papa of mama ophing over een bult of blauwe plek die heel ergens anders vandaan kwam. ' * Rent snel weg.. *
Ik ben het volledig met je eens blup, dat we het zelf niet op moeten gaan lossen. Daar hebben we een rechtsstaat voor en anders wordt het chaos als iedereen maar vanuit de emotie en het gevoel van het moment zijn recht gaat halen. Iemand toevallig de rellen bij het Feyenoordstadion gezien? Lijkt dat een goed idee? Echter, het eerste stuk wat je schrijft ben ik het niet mee eens. Rechtspraak is er niet om een slachtoffer tevreden te stellen. Tenminste, strafrecht niet. Strafrecht is er om een dader te straffen conform de wetten van het land, en wij hebben daar wetten voor en soms kiest de wetgever voor rehabilitatie. Daar kan iedereen wat van vinden, maar het argument dat het slachtoffer niet gehoord of miskend wordt hoort er niet thuis, want, hoe lullig ook, het slachtoffer heeft geen plaats in strafrecht. Het gaat daar om dader en delict. Een slachtoffer moet via civiel recht zijn of haar genoegdoening halen. Straffen gaat niet over het blij maken van een slachtoffer of het tevreden stellen van de samenleving, maar over het onafhankelijk vaststellen of een feit gepleegd is en wat daar voor straf bij zou horen. Heel kil, maar ik heb liever recht zonder emotie dan dat ik bestraft word door een stel heethoofden. (Niet dat ik ergens voor terecht sta hoor )
Hmmm. Misschien begrijp ik het topic niet goed, maar ik vind dit ook niet zo leuk eigenlijk. De TS van het topic over de oplichtster wordt hierin duidelijk naar voren gehaald en er wordt door een aantal geoordeeld dat wat zij heeft gedaan, eigenlijk niet door de beugel kan. Klopt dat dan wel? Speel je dan niet net zo goed voor rechter, zij het verpakt? Ik denk dat je in dit geval beter een melding had kunnen maken en het aan de moderators of beheerder over laten of een topic wel of niet kan.
En dat is nu juist het probleem... want wie zegt dat er werkelijk sprake is van oplichting? Misschien is degene die het topic opent een leugenaar. Of misschien is er sprake van een misverstand, bijvoorbeeld doordat tnt niet of verkeerd bezorgd heeft. Maar jij gelooft dus blijkbaar iedereen die op internet een bla-trekkend verhaal verspreid over een ander, want "het NL recht is zoooo soft." Klopt... het NL recht is namelijk ook veel te soft voor mensen die zich schuldig maken aan smaad.
als je dat beschuldigen noemt dan heb ik dat gedaan ja. maar ik heb het globaal proberen te houden om de situatie te beschrijven.hoe wil je anders de situatie beschrijven die toen heerste. en wij waren erbij hé! niet uit de tweede hand dus.
mischien had ik dat beter kunnen doen een melding maken, maar ik vroeg het me gewoon af of ik zo krom dacht.
Tja, en zo'n forum dan als internetoplichting. Anders vond er wellicht nog veel meer internetoplichting plaats (denk het wel bijna zeker). Al met al vind ik het rechtsysteem hier gewoon ruk in NL, ben ook wel op een punt aangekomen dat ik eigen rechter ben gaan spelen. Het is heel naar als je word aangemerkt als dader terwijl je dit niet bent, maar het is ook enorm klote om belazerd te worden en de politieagent je zo'n beetje uitlacht en er geintjes om loopt te trappen.
Oei... Wat moeten die schoonmoeders dan wel niet doen? Doe worden hier elke dag beschuldigd van vanalles en nogwat, zonder dat we hun kant van het verhaal horen. (schoonmonsters/schoonloeders etc.) Voor het geval die van mij meeleest... Ik mag je (meestal ) wel hoor!! Met een knipoog lezen a.u.b.
Mopperen op je (naamloze!!!) schoonmoeder, is wat anders dan iemand met naam en toenaam beschuldigen van een misdaad. Dus ga vooral je gang als je wilt vertellen waarom je haar alleen maar "meestal" mag, Rojos.
Was ook meer een reactie n.a.v. het exvriendinnetje (zie 'n paar posts hiervoor) Deze is volgens mij ook niet met naam genoemd. Maar wat betreft mijn schoonmoeder... 't is 'n goei vrouwke! Voor een schoonmoeder En "meestal" vind ik toch al heel wat