eigen risico medisch bevallen ziekenhuis!

Discussie in 'De lounge' gestart door marleentje231, 29 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marleentje231

marleentje231 Actief lid

4 jun 2008
    290
    1
    18
    Heb een vergoeding overzicht gekregen van vgz!
    Ben bevallen in het ziekenhuis omdat ik 2 weken overtijd was!
    Nou krijg ik een vergoedingoverzicht van vgz dat ik 350 euro eigen risico moet betalen! Heb gebeld en hun zeggen dat een eigen risico is! Het zit me niet lekker! Misschien iemand hier die meer weet?

2. marlies85

marlies85 Niet meer actief

Ben je voor de bevalling over gedragen aan de gyn?

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Iets meer informatie delen:

Ben je overgedragen aan een gyn?
    Is je bevalling medisch geworden of alleen wat betreft locatie in het ziekenhuis bevallen?

4. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
  5. marleentje231

marleentje231 Actief lid

4 jun 2008
    290
    1
    18
    Ja ben overgedragen aan cineacoloog in het ziekenhuis, om ingeleid te worden!
    Was 2 weken over tijd

6. marleentje231

marleentje231 Actief lid

4 jun 2008
    290
    1
    18
    Heb het gelezen, maar wordt er niet wijzer van!

7. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

ik heb niets hoeve betalen en was volgens mij ook niet medisch.

8. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Uiteraard betaal je dan eerst je eigen risico, in jouw geval 350€. De bevalling heeft waarschijnlijk meer gekost.

9. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Echt heel raar! Heb meteen via mijn verzekering opgezocht wat zij doen aangezien ik verplicht in het ziekenhuis moet bevallen. Dit zegt Aevitae:

Met medische indicatie
    Als er sprake is van een medische indicatie waardoor u in het ziekenhuis moet bevallen, dan worden de kosten van de bevalling en de verloskamer volledig vergoed. Dat geldt ook voor de kosten van de eventueel noodzakelijke ambulance voor het vervoer naar het ziekenhuis.

10. Cabb

Cabb Niet meer actief

Je betaald altijd 350 euro eigen risico voor alle zorg die uit je basisverzekering vergoed wordt. Een bevalling in het ziekenhuis op medische indicatie wordt vanuit de basisverzekering vergoed dus hier moet je die 350 euro voor betalen. Ik denk dat je dan eerder dit jaar nog niets van je eigen risico verbruikt had vandaar dat je nu gelijk de volle 350 euro moet betalen.

De zorg vanuit je aanvullende pakket hoef je geen eigen risico over te betalen. (bijvoorbeeld fysiotherapie en tandarts waar ik aanvullend voor verzekerd ben (maar dan gaat het eigen risico voor mij bij andere dingen wel weer op).

11. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Onzin, als je thuis bevalt dmv een verloskundige hoef je niks te betalen en als het echt medisch is en je moet in het ziekenhuis bevallen vind ik het echt krom dat je dan wel het eigen risico moet betalen. Als je niet medisch in het ziekenhuis bevalt vind ik wel dat je het eigen risico moet betalen.

12. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Dat dus.

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

14. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    Ik heb hiervoor wel mijn eigen risico voor moeten betalen terwijl t medisch was.
    Maar dat is misschien per verzekering ook wel weer verschillend.

15. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Maar als iets uit de basisverzekering vergoed wordt, zoals een bevalling op medische indicatie, dan moet je toch eerst het eigen risico ad 350€ betalen?

16. lies276

lies276 Niet meer actief

Dit klopt, maarrrrrrr, volgens mij vallen kosten rondom zwangerschap/ bevallen/ kraamzorg daar buiten.

17. Lady7

Lady7 Niet meer actief

volgens mij valt verloksundige zorg, dingen rond bevalling.. etc buiten het eigen risico... net als je huisarts...

18. tuc

tuc Niet meer actief

Even goed in je polis nalezen of jij idd een eigen risico hebt met medische verloskundige zorg en als dat niet zo is even het ziekenhuis bellen hoe ze dit afgeboekt hebben..misschien is daar iete misgegaan?

19. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Hmm ik zou het ook niet weten. Ik heb de uitgebreidste verzekering van ditzo. Was ook medisch en liep vanaf wk28 bij de gyn. Hier nog geen rekening gezien. Ik zou gewoon eens bellen.

Deel Deze Pagina