Ben je voor de bevalling van het ene naar t andere ziekenhuis vervoerd, of met je kindje samen toen het al geboren was? Dan is de rekening voor je kindje gedeclareerd, en kinderen onder de 18 hebben geen eigen risico, dus die rekening heb je dan inderdaad nooit gezien Als t vóór de bevalling is geweest heb je inderdaad heel veel geluk gehad!
Ik weet niet of het al opgelost is, maar toevallig was ik laatst aan de telefoon met mijn verzekering want ik kreeg een rekening voor iets anders medisch in het ziekenhuis dus vroeg waarom mijn curatage niet in rekening is gebracht terwijl dit ook medisch was en het verhelpen van de ontsteking aan mijn teen wel terwijl dat ook medisch was. Toen legde de verzekering mij uit dat ingrepen die met bevalling te maken hebben de enige uitzondering zijn waarvoor je geen eigen risico betaald en dit is door de overheid zo vastgelegd dus jou zorgverzekering mag dat niet als eigen risico in rekening brengen en al helemaal niet omdat het medisch is
Is mijn verzekering nou zo meegaand? Ik betaal helemaal geen eigen risico voor prenatale behandelingen. Niet voor de echo's, onderzoeken, bloedprikken, bevalling. Krijg een kraampakken opgestuurd van ze. Kraamzorg werd ook voor aardig wat uren vergoed ondanks dat ik een KS kreeg en in het ziekenhuis moest blijven. Zelfs de medicijnen die ik tijdens de zwschap moest slikken werden volledig gedekt.
Ben benieuwd welke verzekering dat is! Ik kreeg ook een hoop vergoed, waaronder extra kraamzorg en mijn medische bevalling. We kregen ook een kraampakket thuisgestuurd en cadeautje bij de geboorte van onze zoon. Het enige wat ik wel zelf moest betalen was de combinatietest en aanvullend echo-onderzoek (viel onder eigen risico).
Ja het wordt wel vergoed, maar je hebt een verplicht eigen risico, dus die moet je altijd betalen als iets uit je basisverzekering vergoed wordt.
Dat is wel veel. Ik heb destijds 70 euro moeten betalen over 3 nachten vrouwkindcentrum en keizersnede ruim 7.000,-
Ik kreeg van mijn zorgverzekering zelfs 70 euro kado omdat mijn kind geboren was, En alle kosten van de bevalling en de kraamzorg werden vergoed, ook geen eigen bijdrage hoeven betalen