Eigen risico op 850 zetten??

Discussion in 'De lounge' started by mavi derya, Nov 19, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

Dec 4, 2011
    3,414
    0
    36
    Female
    zuid holland
    Ik zit erover na te denken om ons eigen risico van de zorgverzekering 2013 op 850 euro te zetten. Dit scheelt 20 euro per maand per persoon..

Mijn man en ik maken nooit ons eigen risico op volgend jaar is het natuurlijk nog hoger dus als het goed is gaan we het weer niet op maken..

Tuurlijk kan het altijd dat er iemand ziek wordt en dan moet je misschien zelf veel betalen maar dat lukt wel..

Is er iemand die dat ook gedaan heeft of gaat doen? Op de een of andere manier twijfel ik nog een beetje en vind ik het wel een beetje eng om te doen..

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

nee hier niet maar ik ben chronisch ziek dus in januarie heb ik mijn eigen risico er al door heen

3. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

May 5, 2010
    2,645
    0
    36
    Twente
    Ik lees even mee. Wij zijn verzekerd bij de menzis en daar kan je je eigen risico ophogen naar max. 500 euro. Bespaar je 15 euro per maand mee. Tot op heden hebben wij nooit ons eigen risico op gebruikt dus klinkt wel interessant. Wij gaan miv 2013 wel de premie in 1 keer betalen. Krijgen we 3% korting.

4. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

Jan 11, 2012
    3,530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Zelfde als Amfy hier.

Het is een risico, ziek worden heb je vaak niet in de hand en dan kan het een flinke klap zijn die je in korte periode mogelijk zou moeten opvangen.
    Als je dat kunt opvangen financieel kun je het erop wagen.
    Zelf zou ik er (ook niet chronisch ziek) niet voor kiezen, maar daar voel ik me prettiger bij en dat hoeft voor een ander natuurlijk niet zo te voelen.

5. miis

miis VIP lid

May 8, 2012
    5,229
    1
    0
    ik denk er wel aan...

wij maken het nooit op 350..
    bij ons zou het 80 per maand schelen..

als ikd at apart zet per jaar...heb je het ook terug...dan maar zelf betalen als iets gebeurd...

mss zet ik het anders niet op 850 maar bijv 650... ( als je toch 350 eerst moet betalen, lukt die 300 ook nog wel, stel)

maar ben ook wel benieuwd...wat kan er nou ( of moet er nou) bijv gebeuren, waardoro je echt in de shit zou komen door het bijv heel hoog te zetten?

6. MamsieM

MamsieM VIP lid

Nov 22, 2011
    5,967
    5
    38
    Tja, dat is denk ik ieder voor zich.
    Kreeg ook altijd geld terug totdat ik dit jaar een knobbeltje in mijn borst ontdekte. Was gelukkig niets maar de onderzoeken en het weg laten kostte ruim 1500 euro. Ben je al snel aan die 850.
    Ik zou er tussenin gaan zitten (op 650 ofzo)

7. sjorsje

sjorsje VIP lid

Aug 17, 2007
    11,361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik wilde dat vorig jaar doen voor mijn man. Die is in de 8 jaar dat ik 'm ken zelfs maar 1 keer naar de huisarts geweest. En ik ben zo blij dat ik het niet gedaan heb, aangezien hij in juli van z'n fiets is gevallen en z'n heup heeft gebroken. Die 600 euro extra eigen risico had ik echt niet zo kunnen betalen.

8. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

Dec 4, 2011
    3,414
    0
    36
    Female
    zuid holland
    maar dat gaat toch niet allemaal van je eigen risico? dat zit toch in de basisverzekering?

9. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Dat zit volgens mij inderdaad in de basisverzekering...
    Heb net ff gecheckt ik zit dit jaar aan 60 euro en mijn man 0,0... Wel iets om overna te denken dus.

10. MamsieM

MamsieM VIP lid

Nov 22, 2011
    5,967
    5
    38
    Volgens mij is dat niet meer zo. Moest ook voor allerlei basisdingen een deel eigen risico betalen (kan ook afhankelijk zijn van je verzekering natuurlijk)

11. sjorsje

sjorsje VIP lid

Aug 17, 2007
    11,361
    266
    83
    Noord-Brabant
    We hebben voor hem een rekening van VGZ ontvangen voor het betalen van het eigen risico en er stonden allemaal posten op van het ziekenhuis. Ik denk van de medicijnen enzo.

12. noid

noid Fanatiek lid

Oct 29, 2012
    2,245
    0
    36
    Tilburg
    Ik heb twee moedervlekken weg laten snijden, huppakee, weg eigen risico. Moet dit om het half jaar laten controleren. Mag nu begin december, als er dan af moeten doen ze dat dezelfde maand nog maar, anders ben ik in het begin van het jaar mijn eigen risico al kwijt...

13. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

Oct 29, 2008
    3,862
    0
    0
    Brabandse Land
    Als je het beide toch nodig hebt (ziek,onderzoek,ziekenhuis,zwanger) is het wel 1700,-

Ikzelf zou het niet doen,maar het is gewoon persoonlijk.Als het buiten de zorgkosten die je al eventueel zelf moet betalen ook nog makkelijk 1700,- kan missen als er wat zou gebeuren dan wel maar anders zou ik het niet doen.

14. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    3,422
    447
    83
    Limburg
    Ja maar juist wat in de basisverzekering zit dat gaat eerst van het eigen risico af, aanvullend niet.
    Hier mijn man ook nooit iets tot vorig jaar juni, eerst een tia en daarna een flinke knieblessure dus heel dik door het eigen risico heen. Nu is hij zowiezo chronisch aan de medicatie dus voor hem is het geen optie meer. Ik doet het ook niet juist door wat ik nu gezien heb.

15. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Wij hebben dat gedaan. Alletwee een hoogeigen risico, betekent minder betalen in de maand. Als je het niet opmaaktnof gebruikt verdien je dat geld. Maak je het wel op dan kost je dat misschien 200 euro extra. Als je datzelfde kunt betalen, moet je het gewoon doen.

16. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

Sep 3, 2009
    2,636
    379
    83
    ..
    Ik denk er ook serieus over na om een hoger eigen risico te nemen.
    Niet omdat ik denk dat er niets zal gebeuren, want dat kun je nooit voorspellen, maar wel omdat ik het kan betalen en je per maand ook bespaard, dus in verhouding het niet veel uitmaakt.

Ik ga ook eens kijken wat het scheelt om het gehele bedrag in één keer te voldoen.

17. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Nu we veel dingen uit de basisverzekering zijn of tot een bepaald bedrag gedekt zit je er heel snel aan. Mijn man had laatst een wortelkanaalbehandeling van 600 euro. Hij had het begin van het jaar een gaatje en nu dit. De topverzekering dekte maar een bepaald bedrag per jaar of we even 200 euro bij wilde betalen.

Het kan je 20x12=240 euro opleveren maar je ook zomaar 850 euro kosten. 1 ongelukje, ambulancerit, foto's, bloedprikken andere onderzoeken en je moet al 850 euro betalen. Dat zou mij die 20 euro extra in de maand niet waard zijn. Buiten dat ben ik bang dat mocht je iets gaan mankeren, de verzekering je echt niet zo snel terug zet naar een lager eigen risico maarja dat zal de toekomst uitwijzen.

18. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

Dec 4, 2011
    3,414
    0
    36
    Female
    zuid holland
    dan zou ik met mijn bevalling toch ook mijn eigen risico op gemaakt hebben?

19. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

Dec 4, 2011
    3,414
    0
    36
    Female
    zuid holland
    Zorg die niet onder het eigen risico valt
    Niet alle zorg valt onder het verplichte eigen risico. U betaalt geen eigen risico voor:

de huisarts;
    verloskundige zorg en kraamzorg;
    nationale bevolkingsonderzoeken, zoals het borstkankeronderzoek;
    de griepprik (als u behoort tot 1 van de risicogroepen);
    zorg die uw aanvullende verzekering vergoedt.

ik heb het even opgezocht..

en het scheelt 1000 euro geen 1700 want 350 pp heb je toch zoiezo

20. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    3,422
    447
    83
    Limburg
    Nee, dat is een uitzondering net zoals de huisarts. Maar de rest wel zoals bloedprikken, medicatie ed dat gaat er allemaal eerst vanaf.

Share This Page