Maar dit klopt dus niet je bespaard 20 euro per maand als je dat apart zet kom je niet aan 850 euro per jaar. Mocht er dus wat gebeuren heb je een flink gat. Mijn man heeft nooit gaatjes en nooit ziek. Hij had zijn verzekering makkelijk kunnen veranderen gezien zijn geschiedenis. Begin dit jaar een gaatje, die prijs viel mee. Net 2weken geleden een wortelkanaalbehandeling à 600 euro. Gelukkig een laag eigenrisico dus hoefde "maar" 200 euro betalen. En nogmaals, ik weet niet wat verzekeringen gaan doen als je een jaar extra kosten hebt en terug wil naar minimale bijdrage. Het zou zo maar kunnen dat dat dan niet meer mogelijk is. Je word als maar ouder en gaat steeds meer mankeren. Ik denk niet dat je er dan vrolijk van wordt dat hè de rest van je leven 850 eigen risico hebt.
Idd beetje off hihih Maar geen andere keus manlief heeft gewoon een ontzettend k gebit. En heeft dus echt elk jaar wel 3 keer wat... Maakte al grapje dat hij alles er mar uit moest laten trekken... Vond je niet zo leuk
Geef me even de tandarts door waar jij bij werkt als die niet zo duur is... Als je een beetje slecht gebit hebt en je toch regelmatig naar de tandarts gaat is de tandarts nog steeds erg duur kan ik je melden hoor..
Je rekent verkeerd. Natuurlijk kom je niet aan de 850 euro die je bespaard, maar het verschil is ook geen 850 euro. 350 euro eigen risico heeft iedereen of je dat nu wilt of niet. Als je dus kiest voor een eigen risico van 850 euro betekend dat dus dat je in het ergste geval 500 euro meer eigen risico moet betalen. Nu is het zo dat je bij een hoger eigen risico per maand minder premie betaald. Dit scheelt zo'n 20 euro per maand. 12x20 is 240 euro die je dus minder betaald dan iemand met een eigen risico van 350 euro. Met 850 euro E.R. zou je in het ergste geval dus hooguit 260 euro meer betalen dan bij een laag eigen risico. (850-350=500, 500-240=260.) Natuurlijk is dat een behoorlijk bedrag, maar voor iemand die nauwelijks gebruik maakt van zorg volgens mij een risico wat te overzien is. Ik gooi daarintegen ook nog mijn tandverzekering eruit. Ik betaal hiervoor 15 euro per maand en krijg dan hooguit 250 euro vergoed. 12x15=180 euro. Ik betaal dus 180 euro om hooguit 250 vergoed te krijgen en ik heb bijna nooit iets met mijn gebit. Zowel mijn man als ik gooien heb eruit, dus dat bespaart ons per maand 30 euro, mijn man gooit zijn eigen risico naar 850 euro en bespaard daarmee nog eens 20 euro per maand. Dit is dus al 50 euro die we besparen. Die zetten we apart op een rekening en als het nodig is hebben we dat dus achter de hand.
Ik zou t eng vinden.. Stel dat je iets gebeurt.. Vertelde t als een stelling aan manlief, die zou t eerder doen..
o ja, en kijk ook eens goed je aanvullende verzekering na. Het enige wat ik ooit gebruikt heb is fysiotherapie en dan ook steeds maar een paar keer. Verder heb ik er alleen iets aan gehad tijdens de bevallingen, maar in de toekomst zal ik dat niet meer nodig hebben. (is niet de bedoeling tenminste) Voor zover ik het bekeken heb kan ik met een veel lagere verzekering toe en ook dat bespaart weer tientallen euro's per maand. En bij sommige verzekeraars kun je alle onderdelen apart verzekeren en dat kan voor sommigen behoorlijk voordelig zijn. (ook voor chronisch zieken) Het loont dus zeker om alles eens goed te bekijken.
Precies. En als je twee jaar de dingen opzij gezet hebt dan heb je die volledige buffer! Verzekeringsmaatschappijen spelen enorm in op de angst van 'wat als' die mensen hebben. Dure dingen zoals kronen en implantaten worden so wie so nauwelijks vergoed, daar moet je echt van te voren al voor sparen. Een goede tandarts waarschuwt je tijdig dat je beter kunt gaan sparen, want vaak zie je zo iets al een aantal jaar van te voren aankomen. De meeste tandartsen raden een tandverzekering af, tenzij er binnenkort iets zit aan te komen, zoals bijvoorbeeld orthodontie binnen twee of drie jasr.
Je moet idd altijd goed kijken naar je ziektegeschiedenis, naar te verwachten medische kostenposten, naar wat je aan risico kunt dragen mocht je toch voor onverwachte kosten komen te staan. En idd rekenen vanaf die 350, want die 350 heeft iedereen. Wij kochten een paar jaar terug ons eigen risico maandelijks af, (het jaarlijkse bedrag aan eigen risico kwam gespreid over de 12 maanden bij de premie op: daarmee namen wij het risico dat als we minder kosten hadden, we voor niets betaald hadden, (helaas nooit gebeurd, altijd nodig gehad) en wisten we zeker dat we niet voor plotselinge hoge kosten kwamen te staan. Onze medische geschiedenis is helaas zodanig dat we de jaarpremie er de afgelopen jaren steeds ruim uit hebben... Zouden we nooit wat hebben, dan zou ik ook de te besparen premie op de spaarrekening zetten en zelf betalen als dat toch nodig zou zijn. Als je dan de kosten niet maakt, staat dat geld namelijk wel op je eigen spaarrekening en niet op die van je zorgverzekeraar
Ik heb ook idd het maximale aan eigen risico.. scheelt 20 euro per persoon per jaar.. heerlijk! En als er iets gebeurt, jammer, maar dan betalen we dat maar gewoon..
Nee ik doe het niet. Ik hoef maar een keer schoenen te bestellen. (aangepast) en ben gelijk die 850 euro kwijt.. en vind die 350 euro voor komend jaar al veel. Gelukkig kun je een regeling treffen betreft betalen. Zo heb ik van afgelopen jaar eigen risico in paar keer moeten betalen.. Krijg je een leuke nota of je binnen 10 dagen iets van 356 euro moet betalen. is inclusief eigen bijdrage schoenen..slik...dus mocht per maand betalen.. Hou het liever zo...
Ha, naar aanleiding van dit topic heb ik gisteren ook gelijk ons eigen risico op maximum gezet. Ga binnenkort ook een speciale 'zorg'spaarrekening openen zodat de bedragen daarnaar toe zullen gaan. Goed om eens kritisch naar te kijken idd. Wij hebben Anderzorg Jong, daar zit wel tandarts bij, maar het is ook daarin wel eens goed om na te rekenen of dit wel slim is. Idd je kunt het beter op een eigen spaarrekening sparen dan op die van de verzekering...tsss. Maar ik blijf het topic volgen.
Ik ga ook mn eigen risico op 850 euro zetten. Heb mn zorgverbruik van de afgelopen 3 jaar eens bekeken en het enige wat ik zelf hoefde te betalen was totaal 35 euro aan medicatie. De rest van fysio, kraamzorg enz is volledig vergoed uit mn aanvullende verzekering. Afgelopen jaar staat mn volledige ER er nog dus ik durf het risico wel te nemen.
@lin80, kijk jij begrijpt het! verstandig, je kan zelf wel afwegen of niet of het voor je kan, bij jullie dus wel, en bij ons dus ook. als je normaal erg weinig kosten hebt, waarom dan niet, dan is het risco toch niet zo hoog, en valt het een keer hoger uit, is er nog geen nood aan de man. [als je tenminste gespaard hebt]
In principe zijn verzekeringen natuurlijk voor dingen die je zelf niet zou kunnen betalen. Als je die 500 euro extra zou kunnen betalen, is er niks mis mee om je er niet meer voor te verzekeren. Het scheelt een paar tientjes per maand. Als je de komende jaren geen extra zorg nodig hebt, is het uiteindelijk een stuk goedkoper.