het is toch niet normaal, meer ze willen het volgend jaar 400 maken hoeveel mensen kunnen dat nou betalen
ja ik zie het net op het nieuws! is echt weer schrikken hoor..dit kan toch niet! als het doorgaat laat ik dit jaar maar al mn verstandskiezen trekken alvast en alles wat ik nog meer kan bedenken preventief nee even serieus, ik vind het echt een enorm hoog bedrag.
Eerlijk gezegd valt me dit nog mee. Want ik had ook verhalen gehoord over 750 euro, en toen zakte me al helemaal de broek af...
$chandalig zeg met dank aan de vvd hufters op deze manier ben jebang öm ziek te worden worden moeilyke tyden voor veel mensen
Zag ik het net toch goed, ik zag het in een flits voorbij komen en dacht? Huh, nee toch? Maar wel toch..jee. Enige pluspuntje..de compensatie gaat dan ook omhoog van 56 naar 85 als ik t goed begreep..scheelt weer ..
dana dat had ik ook niet verwacht dus dan moet ik ook naief zijn ik schrik hier best van. ik moest eigenlijk bloed laten prikken om allerlei dingen uit te sluiten waar mn hoge bloeddruk vandaan komt maar ik ga al niet te prikken omdat ik dan weer eigen risico moet betalen en dat kan ik nu al niet ik vind dit te ver gaan. bezuinig dan op al die te hoge salarisen van topdirecteuren en weet ik wat maar niet op de gezondheids zorg. als t zo door gaat moeten wij ook goed gaan nadenken hoe we dit moeten gaan betalen. ik ben namelijk al gestopt met mn baan toen ik voor de opvang ging werken en nu dit weer:x
welke compensatie? 56 naar 86? Ik vind het werkelijk waar te gek voor woorden....is toch niet meer te doen?
Compensatie voor chronisch zieken.. Maargoed, september zijn de verkiezingen. Eerste partij die dit terug wil draaien krijgt mijn stem.
Dit is ook alleen als je minimaal verdient. Ik krijg voor mijn en me partner nu samen nog geen 50 euro en verdienen echt niet veel. Kunnen net rondkomen. Daarnaast ben ik rugpatient (hernia) en heb veel Fysio en medicijnen nodig waardoor ik plus verzekerd moet zijn ( nu 150 euro) en zit in februari al aan mijn eigen risico. Fijn dat dit bestaat een zorgverzekering maar ik raak hiervan dus echt in paniek. Omdat ik niet ineens 220 kan missen betaal ik nu in termijnen en ben 200 per maand kwijt alleen aan mezelf Inc de vaste kosten. Dit houdt in dat we nu alleen aan verzekering min belastinggeld nog 280 per maand betalen. We redden het net en hoe moeten we dit in godsnaam volgend jaar gaan doen. Met een bassisverzekering red ik het niet ivm Fysio
Net als in New Kids. Dan betalen we G*dv*rd*mm* helemaal nergens meer voor!! Nee zonder gekkigheid... Ik word hier ook heel naar van. We verkeren nu nog in de luxepositie dat ik parttime als gastouder kan werken en zo dus gewoon thuis kan blijven...Maar of dat lang zo blijft als we zo doorgaan???
Ik ben ook chronisch ziek (reuma klachten, fybro), maag-darm problemen en ademhalingsproblemen (astma ws. iig. seizoensgebonden astma leve de pollen joehee ) maar sport nu wat me veel kost maar fysio etc. wordt me te gek, we verdienen goed maar hebben al helemaal niets meer qua toeslagen en de huur gaat ook eens flink omhoog. Inleveren, inleveren, inleveren. Mijn man heeft ene vrij vervelend gebit maar zit in no time aan zijn top en we kunnen zulke bedragen, ondanks ons goede jaarinkomen gewoon niet missen. We moeten ook nog eten enzo. Pfff ik heb er de balen in. Volgend jaar wordt flink duurder voor ons maar we komen er wel weer, zal wel moeten.
ik was bij de kaakchirurg geweest en hop dag 220 euro en dan halen ze ook zo van je rekening af omdat ik automatisch betaal.ik ga gewoon nergens meer naar toe ze moeten de salarissen van de hoge pieten naar beneden doen
Ik ben ELK jaar mijn eigen risico kwijt op 2 januari asociaal dat ze dat geld halen bij degene met al een zwakkere gezondheid of beperking, want dát zijn degene die ze hiermee raken Gelukkig is (tot nu toe) de eigen bijdrage GGZ afgeschaft, die 200 kon er ook nog wel bij, pffffff, SCHANDALIG!! 1,6 MILjard bezuinigen op de zorg en niet op andere dingen waarop hándig bespaard had kunnen worden waar wij NL burgers niet door geraakt worden zoals die 850 miljoen ontwikkelingssamenwerking bijv
Uhm die 750 is het jaar daarop ze wilden in 3 jaar tijd het eigen risico ophogen naar750 dit is jaar 2. Maar het is inderdaad gewoon te zot voor woorden en wordt onbetaalbaar, daarnaast wordt namelijk de wtcg als de tegemoedkoming in de eigen bijdrag inkomensafhankelijk per dit jaar dus de uitbetaling van 2013 en krijgen wij spontaan niks meer, terwijl ons inkomen toch echt zo laag is dat we gewoon zorgtoeslag en kgb krijgen dus jullie snappen dat wij hier niet blij vanworden en daar ben ik heel eerlijk in de partij die hier tegen is die heeft mijn stem of dat nu groenlinks of pvv is.
ik heb mijn eigen risico van 220 ook allang verbruikt dit jaar. Dat vond ik al zuur laat staan als het volgend jaar 400 wordt