eigen risico word 400

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by mammievan2, May 3, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Die 200 euro ggz gaat er toch weer af?

2. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

klopt..

en het eigen risico was dit jaar al verhoogd naar 220. we hebben het dus over 180;12= 15 euro per volwassene per maand erbij.
    Niet dat ik het zo graag betalen wil, maar een slecht doel is het zeker niet.

3. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Er zijn ook weer berichten dat het er niet af gaat... ff afwachten nog.

4. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Gister of eergister in het nieuws dat het er niet af ging..

Er is een zorg instelling in Rotterdam die de 200 euro voor de patiënten gaan betalen omdat ze het niet kunnen betalen.

5. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Doordat het ontslagrecht zo streng is bij vaste medewerkers hebben tijdelijke medewerkers vrijwel geen kans meer om een vast contract te krijgen.
    Werkgevers durven dat risico niet aan en ontslaan je na 3 contracten, of houden je er 3 maanden en 1 dag uit.

Hierdoor komen weer veel mensen in de problemen die nog geen vast contract hebben.
    Voor mij en mijn vriend betekent dit dat we vast zitten aan een rothypotheek omdat geen bank ons een spaarhypotheek willen geven aangezien we beiden een tijdelijk contract hebben.

Zo is voor beide kanten wel wat te zeggen. Ik vind dat kwaliteit boven kwantiteit moet gaan.
    Er worden nu veel vaste medewerkers beschermd terwijl de tijdelijke weg moet, en dat terwijl het best zo kan zijn dat die tijdelijke medewerker kwalitatief veel beter werk levert.
    Als medewerker P&O zie ik dit vaak gebeuren, en vind dat erg jammer.

6. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Het is er op dit moment al 100% zeker af, dat heeft de kunduz coalitie beslist, evenals die 400 euro eigen risico, en belasting verhoging,etc en is definitief als het goed is

die zorginstelling die dat wil gaat vergoeden doen dit mócht het er weer doorheenkomen na bijv een nieuwe kabinetsformatie, of die het voor dit jaar al hebben moeten betalen bijv

NOS nieuws van vandaag:

Amsterdam gaat dit jaar de eigen bijdrage vergoeden voor GGZ-patiënten met een minimuminkomen. Sinds 1 januari moeten patiënten een eigen bijdrage van ongeveer 200 euro betalen. Door dat bedrag te vergoeden wil de gemeente voorkomen dat mensen zorg weigeren of stoppen met een behandeling.

De zorginstellingen in Amsterdam melden allemaal een daling van het aantal patiënten sinds de invoering van de eigen bijdrage. Het aantal aanmeldingen loopt gemiddeld met 20 procent terug.

Zorgverleners zien een stijging van het aantal patiënten bij de crisisdienst. Daar wordt zorg verleend aan mensen die niet in een gewoon zorgtraject zitten.

Eerder maakte al een grote instelling voor verslavingszorg in Rotterdam bekend de eigen bijdrage te vergoeden dit jaar. Ook daar zien ze een daling van het aantal patiënten.

De eigen bijdrage voor GGZ-patiënten geldt voor dit jaar. In het bezuinigingsakkoord van VVD, CDA, GroenLinks, D66 en Christenunie voor 2013 is deze bijdrage weer geschrapt

7. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Nou goed eerst zien dan geloven...
    Voorlopig zit je er nog tot 2013 aan vast en in 2013 zullen ze vast wel weer met wat anders leuks komen...

8. Belle1981

Belle1981 Bekend lid

Jun 5, 2011
    654
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dus tot zover is de BTW, eigen risico etc. er weer vanaf? gaat niet door dus? hoop maar dat het loon van manlief weer omhooggaat (is nu bevroren al 2 jaar) en dat we die 1 % dan niet hoeven in te leveren vanaf volgend jaar.
    Maar idd. ik ben niet te hoopvol, er wordt vast welwer iets verzonnen, er moet toch bezuinigd worden immers. Of heb ik het vorige bericht echt compleet verkeerd begrepen? :)

9. SeaShell

Nee Belle

Die dingen zijn er helaas niet af
    Ik bedoelde daarmee dat die kunduz coalitie dat juist had beslist ( die €400 eigen risico en btw verhoging) en ze die €200 GGZ wilde terugdraaien

10. Belle1981

Belle1981 Bekend lid

Jun 5, 2011
    654
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ik dacht al...heb ik je bericht verkeerd gelezen. Ik kon het al nergens terugvinden nl. ;)

11. Mystify

Mystify Bekend lid

May 24, 2011
    938
    0
    0
    Denk je echt dat wanneer dat ontslagrecht er door komt diezelfde werkgevers opeens wel vaste contracten gaan geven aan nieuwe mensen?
    Enige gevolg zal zijn dat ze die kwalitatief slechtere medewerker in gaan ruilen voor een jongere goedekopere..tot die te oud(lees te duur) wordt. Vastcontract zegt dan niets meer. Stort alles nog een keer in.

12. Bleg ik walg van dit kabinet!! Zo dat is er even uit :D

13. SeaShell

Precies mijn gedachte. Vast contract zegt dan niks meer, in feite ben je dan gewoon een soort uitzendkracht die ten alle tijden op de keien gegooid kan worden

14. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Dat ligt er maar net aan hoe die versoepeling van het ontslagrecht er uit gaat zien.

Ik weet wel dat het zoals het nu is ook niet gaat zoals het hoort.
    M'n vriend is samen met 5 andere collega's die tegelijk met hem zijn begonnen 2 jaar geleden waarschijnlijk eind dit jaar zijn baan kwijt.
    Niet omdat er geen werk zal zijn of omdat hij niet voldoet. Maar omdat zijn werkgever (overheid notabene) het niet aandurft om vaste contracten aan te bieden in een economisch slechte tijd.
    Terwijl ze nog aan het werk zijn zullen de vacatures al in de krant komen. Schaamteloos.

15. Mystify

Mystify Bekend lid

May 24, 2011
    938
    0
    0
    Haha je bent niet de enige;)

16. anss

anss Lid

May 3, 2011
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat wordt wat met die eigen risico,dat gaat niet goed komen.
    Zo gaat heel nederland eraan, dat is echt niet meer te betalen.

17. Summer1987

Summer1987 Bekend lid

Apr 18, 2012
    583
    0
    16
    Vraag me af waar dit heen moet gaan...

18. kim1990

kim1990 Fanatiek lid

Jul 18, 2008
    4,151
    0
    36
    Emmen
  19. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,230
    6,091
    113
    Ach dat eigen risico-verhoging van de zorg is voor ons peanuts vergeleken met dat de mogelijkheid zakelijk leasen vervalt. Dat kost ons straks 350 netto per maand :x En dat betalen we dan voor een auto waar we prive mee kunnen rijden, alleen zit je met 2 kids achterin zo krap dat het gewoon niet comfortabel is. Dus ga je dat doen, nee. Alleen we zitten nog wel 3 jaar aan die auto vast. Lekker...

Share This Page