Kun je, als je ingeleid word, eigenlijk nog iets doen? Bv een beetje lopen, naar de toilet, douchen? Of moet je de hele tijd in bed blijven? Ik kan me dat voorstellen omdat je een infuus hebt en draadjes op de schedel van de baby. Dat staat tenminste op internet, dat ze een schedelelektrode plaatsen. Tijdens de voorlichtingsavond in het zhs zeiden ze dat je tijdens de ontsluitingsfase bij hen lekker nog kunt douchen en dat je in bad kunt, wat ze aanraden. En dat ze aanraden om verschillende houdingen te proberen tijdens de weeen. Maar met het infuus en draden kan dat toch niet lijkt mij? Ze hebben wel een mobiel ctg. In de folder staat niks over of je aan bed gebonden bent. Wat hebben jullie gedaan om die uren door te komen tijdens het inleiden? Waren jullie toch tevreden achteraf of voelde je je ook teleurgesteld dat het niet spontaan kwam? Mijn vlk heeft al voorzichtig aangegeven dat er een kans is dat ik ingeleid zal worden omdat mijn lichaam zich nauwelijks klaarmaakt voor de bevalling. Ze probeert nu enkele keren per week te toucheren om e.e.a. wat te verweken en zo ook "inleidbaar" te maken. Strippen gaat niet, de boel zit te vast dicht. Eerlijk gezegd voel ik me nu al een beetje teleurgesteld dat het me niet lukt, ik had op een thuisbevalling gehoopt stiekem. Terwijl mijn hele zwangerschap vlg het boekje is verlopen. Ik ben nu pas 40+2 dus ik wil het iom de vlk sowieso nog wel een week afwachten.
ligt eraan, je kan aan de ctg liggen en dan kun je eigenlijk niet zo veel doen. En als je weeenopwekkers krijgt, dan heb je een infuus en is douchen niet heel makkelijk....maar misschien dat het wel kan. Lopen en zitten kan op zich wel, alleen klopt vaak je ctg dan niet echt meer.
Ik ben trouwens ook ingeleid eerst met een ballonkatheter en daarna aan de weeenopwekkers. Ik was wel inderdaad teleurgesteld, want bij mij kwam het helemaal niet op gang en uiteindelijk na 2 dagen heb ik een keizersnede gehad. Maar goed dat is natuurlijk niet zo heel veel voorkomend!
Ik ben ingeleid vanwege mijn bloeddruk. S Nachts heb ik een hormoon ingekregen en in de ochtend aan de weeenopwekkers via infuus. Je kan dan wel gewoon rondlopen enzo hoor. Er zijn geen elektroden op de schedel van de baby geplaatst. Wel had ik een band om mijn buik om hartslag van de baby en de weeën bij te houden, (ctg)maar dit was verder draadloos. Ik vond het heerlijk lekker op bed te liggen. Hele nacht amper slaap gehad dus kon dat een beetje inhalen. Maar heb ook van de eerste 8 cm ontsluiting niks gevoeld. Pas toen mijn vliezen werden gebroken flinke weeën gehad. Heb toen met infuus rondgelopen. Eenmaal bij volledige ontsluiting is infuus ervan af gehaald. En bij het halen van de placenta nog weer even aan de opwekkers.
Wie weet beval je vannacht gewoon spontaan! Ik zou me er nog niet te druk over maken. Loopt toch altijd anders als je vooraf denkt. Misschien is inleiden een kwestie van vliezen breken en pakt je lichaam het alsnog vanzelf verder op zonder infuus oid. Toi toi toi!
ik ben ook ingeleid bij mijn dochtertje en ben ingeleid via infuus idd. draadjes op het hoofd en band om mn buik dus de hele rattaplan ik kon gewoon lopen en douchen (als ik dat wilde, maar vond t op dat moment niet zo fijn) de infuus paal kon gewoon mee en mn man kon gewoon sproeien enzo dus was geen enkel probleem, alleen in bad kon niet. ik zelf kon niet liggen in bed, omdat ik dat verschrikkelijk vond met de weeen, maar beetje hangen op bed en staan, zitten enzo ging prima. uiteindelijk een ruggenprik gehad omdat mn ontsluiting veel te lang duurde en toen ook een katheter gehad, toen mocht ik niet meer uit bed, dan ben je wel aan bed gebonden idd...maargoed daarna ging ik van 5 naar 10 cm in 5 kwartier terwijl ik over de 3 daarvoor(kwam met 2cm binnen namelijk) ruim 7 uur gedaan had hahaha. dus voor mij waren die 5 kwrtier daarna peanuts... hoop voor je dat je gewoon vanzelf bevalt, heb je altijd meer vrijheid dsn met een inleiding, maar uiteindelijk valt ook dat wel weer mee succes iig.
Ben ingeleid met ballon katheter die al binnen een half uur sneuvelde en ook de tweede wilde niet blijven zitten. Volgende ochtend zouden ze vliezen breken en mocht ik wel uit bed voor naar het toilet maar dan moest ik bellen mede omdat dochter iedere keer onder de ctg knoppen uitdraaide. ik mocht toen ze de vliezen braken niet meer uit bed omdat dochter niet meer ingedaald lag. Maar goed 2 uur later was ze er ook al